Luxueuze Volvo XC90 Executive

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 mei, 2006 18:36

:lol:

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 09 mei, 2006 18:41

Die laatste is helemaal my cup of champag.....tea. Wat een gaaf ding zeg. Vind dat de vorige Range Rover nog net wat decadenter overkomt dan die nieuwste.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 09 mei, 2006 18:42

Juist! Ben ik het helemaal mee eens, vind de nieuwe wel weer een beetje erg een 'PC Hoofttractor'.
Maar desondanks een mooie auto :)

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 10 mei, 2006 12:09

Even leuk en aardig hoor. Maar voor een vanaf prijs van 90.000 Euro bij een Range Rover wordt een Saab 9-7 wel erg interessant. Zo`n 30% goedkoper en nog een tikkeltje exclusiever. Toevallig heb ik verschillende klanten met zo`n Range Rover (ééntje zelfs waarbij zowel man als vrouw in zo`n geval rijden). Helaas heb ik nog geen klant of kennis met een 9-7. Ik hoop dat dat gauw verandert. Nog nooit in een 9-7 gereden overigens, heb immers net een nieuwe 9-3 sportestate. Ik ben toch steeds minder negatief als eerst t.o.v. de 9-7 merk ik.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 10 mei, 2006 12:15

Kruip eens in een Range Rover en kijk naar het afwerkingsverschil. Is in de Range Rover gewoon de maatstaf. Daarnaast is een Range Rover een sophisticated Engelse chique bak, de 9-7 is gewoon een foute Amerikaanse Trailblazer. Ik ben en blijf negatief over de 9-7, is gewoon geen Saab. En ik leg graag die extra ruggen neer voor de Range Rover(als ik ze had tenminste :P )

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 10 mei, 2006 12:23

De Flok schreef:Kruip eens in een Range Rover en kijk naar het afwerkingsverschil. Is in de Range Rover gewoon de maatstaf. Daarnaast is een Range Rover een sophisticated Engelse chique bak, de 9-7 is gewoon een foute Amerikaanse Trailblazer. Ik ben en blijf negatief over de 9-7, is gewoon geen Saab. En ik leg graag die extra ruggen neer voor de Range Rover(als ik ze had tenminste :P )
Je hebt vast helemaal gelijk, maar ik heb in beide auto`s nog nooit gereden. Bij een klant van me een blik mogen werpen in een Range Rover. Was erg onder de indruk van de afwerking. Maar aan de andere kant. Ik rijd met de 9-3 zo`n 10.000 km per jaar, meestal staat hij binnen in de garage en ga ik met de fiets naar mijn werk. Vandaar dat ik het een beetje insane vind om 90.000 uit te geven aan zo`n auto (in mijn geval dus). Mocht ik ooit dus over een SUV nadenken, dan is de 9-7 best een kandidaat. De afwerking en kwaliteit is inderdaad minder, maar langer als 3 jaar rijd je toch niet met zo`n ding. Een groter bezwaar als afwerking vind ik de negatieve uitstraling die zo`n SUV bij veel mensen heeft. Het werkt toch afschrikkend voor veel klanten als zou je dan gelijk te duur zijn. Een klant van me had een Jeep Grand Cherokee. Hij heeft hem om die reden ingeruild voor een BMW sedan. Is commercieel gezien toch interessanter.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 10 mei, 2006 12:26

Er zijn inderdaad genoeg redenen denkbaar om geen Range Rover te nemen, alleen al het kostenplaatje. Maar wat ik probeerde te zeggen is dat je voor een Range Rover meer waar voor je geld krijgt(ook al is die veel duurder) dan voor een 9-7. Denk dat ook de restwaarde bij de 9-7 zal kelderen zo snel als dat ie optrekt.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 10 mei, 2006 12:42

De Flok schreef:Er zijn inderdaad genoeg redenen denkbaar om geen Range Rover te nemen, alleen al het kostenplaatje. Maar wat ik probeerde te zeggen is dat je voor een Range Rover meer waar voor je geld krijgt(ook al is die veel duurder) dan voor een 9-7. Denk dat ook de restwaarde bij de 9-7 zal kelderen zo snel als dat ie optrekt.
Mee eens dat de Range Rover een mooie bak is. Ook een merk dat jarenlang ervaring met SUV`s heeft, dit i.t.t. Saab. Hoe dan ook, ik geloof niet dat ik ooit in een SUV rond zal rijden. Ik denk dat ik daar toch te nuchter voor ben. Je kunt qua investering nog beter een vliegtuig kopen, dan krijg je je geld in ieder geval nog terug. Met zo`n SUV ben je qua afschrijving nou niet bepaald goed bezig lijkt me.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 10 mei, 2006 15:02

Ik vind de Volvo wat sip ogen aan de achterkant :(

Zit overigens die zwaar verouderde telefoon er nog in, of is dat al geupgrade naar bluetooth?
Want kom op, met een duokaart werken, das wel uit de tijd.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 10 mei, 2006 15:12

Ik denk dat er nu een Bluetooth telefoon in zit, vind de achterkant juist een van z'n sterke punten!

Die D5 lijkt me wel wat, 185 pk en 400 Nm, is niet overdadig veel voor zo'n zware SUV maar toch ruim voldoende.
Enige minpunt is dat ik hem behoorlijk aan de prijs vind, zeker als de 'Executive' uitvoering.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 10 mei, 2006 15:16

Ik wou dat ik nu € 37.900,- had, meteen die Range Rover kopen!
Natuurlijk de ultieme 'kakkersauto' maar welk merk heeft nu zo'n stijlvolle SUV?

(Deze bedoel ik dus:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 10 mei, 2006 18:47

Je weet dat het de 10e van de maand is he. Race nog even naar Albert Heijn en haal een staatslot, misschien ben je een van de gelukkige :P Ik heb er al weer eentje, je weet maar nooit.

Plaats reactie