Buitenlandse auto door europa

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 01 mei, 2006 7:39

Szábló schreef:Neen, ik woon gewoon in Nederland (Amersfoort).
En daarop staat je kenteken ook als exportkenteken geregistreerd?
dan houdt de fiscus je met argusogen in de gaten daar die vanuit Duitsland geinformeerd is dat er een belastingvrije auto rond rijdt.

Szábló
Geregistreerd lid

Bericht door Szábló » ma 01 mei, 2006 11:20

Jazeker, maar ik heb hem natuurlijk ook daadwerkelijk meteen ingevoerd, BPM betaald etc..
Niets aan de hand dus.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 14 mei, 2006 19:18

verde900 schreef:In Nederland kan een buitenlander geen kenteken op zijn naam krijgen als hij/zij hier geen inschrijving heeft
Iets gelijksoortigs geldt voor Spanje; je kunt daar een auto niet op je naam zetten als je daar geen woonplaats/adres hebt. Je kunt het kenteken wel ongeldig laten maken, b.v. voor export, maar dat is denk ik niet wat 'Jantje' wil. In Frankrijk zal het wel net zo moeilijk zijn.
Szábló schreef:maar ik heb hem natuurlijk ook daadwerkelijk meteen ingevoerd, BPM betaald etc..
Maar je hebt dan het originele kenteken in D afgegeven. Dat is (denk ik) wat anders dan wat 'Jantje' wil; hij wil een goedkope auto kopen in Frankrijk, die op zijn naam zetten en er dan mee door Europa toeren (niet in NL) en de auto tegen het einde van de vakantie ergens dumpen. (Ik zie overigens nog niet wat het voordeel is; een goedkope vakantie auto kun je in NL ook wel vinden.)

Ik ben bang dat dat in Frankrijk op naam zetten zonder exportverklaring/export kenteken niet lukt zonder adres in Frankrijk.

Jantje
Geregistreerd lid

Bericht door Jantje » ma 22 mei, 2006 12:53

beetje late reactie van mij, maar wat ik wil,

is een auto in spanje kopen, daar rond toeren en dan weer dumpen, maar ik zie dat het allemaal niet heel makkelijk, ik heb net een mailtje verstuurd naar de RDW en een verzekeringsmaatschappy,
ff kijken wat zij te melden heb

iig bedankt voor de reacties

Pelendur
Geregistreerd lid

Bericht door Pelendur » ma 22 mei, 2006 13:00

Het kopen van een auto in frankrijk en daar vervolgens verzekeren etc is heel erg lastig. Je moet aangeven dat je een inwoner bent van een bepaalde gemeente etc. Er word ook gekeken naar wat voor een woning het is en voor wat voor een doeleinden het word gebruikt.

Wij hebben sinds kort in Frankrijk een auto rondrijden op Frans kenteken.
Al ben je inwoner ( 2e huis ) is het dus moeilijk om een auto te registreren.
De administratieve rompslomp is echt enorm en natuurlijk ook nog eens in het frans.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » ma 22 mei, 2006 18:32

Jantje schreef:...wat ik wil, is een auto in spanje kopen,
Hier kun je lezen wat je precies moet doen om een in Spanje gekochte auto op je naam te krijgen; http://www.dgt.es/tramites/vehiculos/matrordi.htm
(wel in het Spaans uiteraard...)
Vooral punt 3. A.2 III zal moeilijk zijn;
A.2 III- Justificante original de que vive en la provincia donde solicite el trámite. ( Ej. Escritura de propiedad, contrato de alquiler, tarjeta censal o certificado policial).
Oftewel; Origineel bewijsstuk dat u woont in de provincie waar u de aanvraag doet. (bijv. eigendomsbewijs (van woning), huurcontract, belastingbewijs of politieverklaring).
Je zou een appartement kunnen huren (voor een maand of zo). Je krijgt dan een huurcontract en een kwitantie, daarmee heb je een adres in Spanje en dan zou het kunnen lukken.

Ik denk niet dat de RDW weet hoe de gang van zaken in Spanje is...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 22 mei, 2006 19:56

krokoklaas schreef:Het zou ook kunnen dat je een auto in het buitenland koopt omdat ze niet zo roesten, minder km's gemaakt hebben of een kleur hebben die je gewoon aanstaat.
De overheid (douane en belastingdienst) gunt het je gewoon niet dat je een leuke auto op de kop tikt en daarmee Nederland binnenkachelt. Alles moet met hemelschreinende bureaucratie tegengewerkt worden.
Als ik het verhaal van TS zo interpreteer wil hij een handeltje beginnen en in Frankrijk of Duitsland auto's kopen en deze bijvoorbeeld in Portugal weer doorverkopen.
Of hij/zij heeft daar een 2e huis en wil voor een fatsoenlijke prijs een extra auto zonder gruwelijk getild te worden door de Nederlandse overheid.
Verder ben ik normaal niet zo cynisch maar realistisch.
Het gaat hier ook bij nader inzien om het simpelweg ontduiken/vermijden/niet willen betalen van op zich normale belastingen, niets idealistisch zoals jij ten onrechte vermoedde.

Plaats reactie