Wat in plaats van de 9000?
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Re: Wat in plaats van de 9000?
Tja, als je een beetje in de buurt wil blijven van een 9000.
Ik zou zeggen vergeet een goed onderhouden Volvo 850 niet,
immers nieuwer wil niet altijd zeggen beter.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

In mijn geval niet, heb niks met Volvo (behalve de 850 T5), maar dit is het beste alternatief van jouw lijstjeKnientje schreef:Maar dit is wel het Saabforum waar men aan (de) Zweedse ziekte lijdt (ik ook) en dus een beetje vooringenomen is, dus ik vermoed dat het toch op die andere Zweed uit gaat draaien dan
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Leuk speelgoedGHIA schreef:Tja, als je een beetje in de buurt wil blijven van een 9000.
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Tja, daar zit ook alles in, maar in een kleiner pakketje ...Knientje schreef:Een Justy?
T4WD
Kom je n'end
Of verder
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Die 850's heb ik wel naar gekeken, maar ze wegen net zoveel als een V70. En die laatste geven ze ook al zo ongeveer weg.
Mijn rekensommetje zegt echter: niet doen
Nu heb ik wel eens met een afgeladen S80 2.4 op benzine gereden (meer volk erin dan toegestaan + een hele vakantielading) en die mensen naar Zaventem gebracht en zou ik gemiddeld 1 op 13 gereden hebben volgens de boordcomputer. Wat natuurlijk heel netjes is voor een bak van bijna 1500 kg.
Maar ik denk dat ik blij mag wezen dat ik met dezelfde auto de helft haal in stadsverkeer. En dat is het verbruik waar ik mee reken en nog wat meerverbruik ivm LPG
Dus Knientje gaat maar niet V70'en of 850'en
Bij nader inzien vind ik de V40 (fase2, ze heten daar dus ook fase) mooier ook, Zo'n V70 en 850 zijn gewoon hondenhokken op wielen (weinig elegante lijnen). Maar ik heb een zwak voor achterlichten die van achterbumper tot dak lopen.
DAT begint er op te lijken
, jammer genoeg geen LPG
Mijn rekensommetje zegt echter: niet doen
Nu heb ik wel eens met een afgeladen S80 2.4 op benzine gereden (meer volk erin dan toegestaan + een hele vakantielading) en die mensen naar Zaventem gebracht en zou ik gemiddeld 1 op 13 gereden hebben volgens de boordcomputer. Wat natuurlijk heel netjes is voor een bak van bijna 1500 kg.
Maar ik denk dat ik blij mag wezen dat ik met dezelfde auto de helft haal in stadsverkeer. En dat is het verbruik waar ik mee reken en nog wat meerverbruik ivm LPG
Dus Knientje gaat maar niet V70'en of 850'en
Bij nader inzien vind ik de V40 (fase2, ze heten daar dus ook fase) mooier ook, Zo'n V70 en 850 zijn gewoon hondenhokken op wielen (weinig elegante lijnen). Maar ik heb een zwak voor achterlichten die van achterbumper tot dak lopen.
DAT begint er op te lijken
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Nog een paar alternatiefjes waar ik tegenaan stootte.
Skoda Octavia Combi
VW Passat Combi
Advies nog steeds V*lv*????
Skoda Octavia Combi
VW Passat Combi
Advies nog steeds V*lv*????
-
99turbo1978
- Donateur

Octavia is een hele fijne auto op diesel. Verbruikt ook nog eens bijzonder weinig van dat fijn ruikende spul!
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Het is nog steeds een dilemma hoor.
Ik stuitte vandaag ergens op een gastenboek van een bootjesverkoper met een reactie van mij erop
O ja, dobberen op de kreek doe ik ook wel graag en plek voor een trailer heb ik niet. Sport yakje of BIC die in de koffer kan?
Opblaasbaar is niks voor mij, die steek ik binnen de kortste keren lek
Tja die Volvo is wel 30 cm korter dan de 9000, gaat dus (waarschijnlijk) ten koste van de laadvloer
C5 Break (sorry) is even lang en ik kom hier bij bosjes nog rijdende tegen van 2003 en eerder...
V40 mist ook wat snufjes zoals een regensensor en parkeersensoren die ik op een 2001 (en zeker op een Vlovlo <--veiligheid) en later wel verwacht ook al kun je zonder.
De andere stations heb ik de lengte nog niet van opgezocht.
Inmiddels de Chinees na twee maanden weer uit de schuur gehaald, maar hij wil (nog) niet starten. Niet elektrisch en ook niet op de kick. Is nu aan het opladen dus. Hij zal het dan wel doen. Dat is altijd zo bij die spleetoog.
Ik stuitte vandaag ergens op een gastenboek van een bootjesverkoper met een reactie van mij erop
Opblaasbaar is niks voor mij, die steek ik binnen de kortste keren lek
Tja die Volvo is wel 30 cm korter dan de 9000, gaat dus (waarschijnlijk) ten koste van de laadvloer
C5 Break (sorry) is even lang en ik kom hier bij bosjes nog rijdende tegen van 2003 en eerder...
V40 mist ook wat snufjes zoals een regensensor en parkeersensoren die ik op een 2001 (en zeker op een Vlovlo <--veiligheid) en later wel verwacht ook al kun je zonder.
De andere stations heb ik de lengte nog niet van opgezocht.
Inmiddels de Chinees na twee maanden weer uit de schuur gehaald, maar hij wil (nog) niet starten. Niet elektrisch en ook niet op de kick. Is nu aan het opladen dus. Hij zal het dan wel doen. Dat is altijd zo bij die spleetoog.
-
9000-95
- Donateur

Als je gaat dieselen is vw zeker een alternatief. Het 1.9TDI blok is een super motortje en waanzinnig zuinig ook. Wel oppassen voor bakproblemen bij VW, maar revisiebakjes zijn niet heel duur (massaproductie
). LPG en VAG daarentegen is weer een combi waar ik me niet gauw aan zou wagen.
Als je toch gaat dieselen zou ik zeker ook eens bij de 2.0HDI van psa of de 1.9JTD van alfa/fiat/lancia gaan kijken.
En vooruit, nog één keer dan:
maar al dat spul kan in de verste verte niet tippen aan een 9000 op G3!!!
Als je toch gaat dieselen zou ik zeker ook eens bij de 2.0HDI van psa of de 1.9JTD van alfa/fiat/lancia gaan kijken.
En vooruit, nog één keer dan:
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Maar die zijn in de verste verte niet te vinden (ja er staat een 2.0 cs te koop op MP of Autoscout) en al helemaal niet met 2.3i en automaat.
Ik ben niet doof
Heb je het over de gewone i of de rode i?
Maar Knientje is eigenwijs en wil station en dat de auto het schakelen van hem over neemt.
En het er bij mij in laten leggen is niet rendabel meer.
PS: Uit mijn werkberlingo met 1.6 HDIf + start/stop + ESG trek ik ook niet meer dan 1 op 16,6.
Mijn collega's doen het nog slechter met 8.0L op 100 km (de boordcomputer verraadt alles
). Dan doe ik het nog netjes met 6.0L op 100 km.
En dat ding weegt 1365 kg, net zoveel als mijn 9000....
Nog maar eens rekenen dan. (Die tweedehands HDi's zijn wel spotgoedkoop in aanschaf en van de 1.6 HDI moet je afblijven, dat weet ik ook)
Van sprittmonitor kun je ook niet veel objectiefs verwachten. En de ECE getallen zijn helemaal lachwekkend. 1 op 20 met de Berlingo???? bergaf meewind zeker?
Vergelijking getrokken met een van de auto's die ik zelf gehad heb (Seat Inca 1.9 SDI)
6,11 liter per 100 km. Ik had maar 5,28 liter nodig...
Nog maar wat crashtestjes bekijken. Dat helpt bij het afstrepen. Knientje zit graag veilig
Heb je het over de gewone i of de rode i?
Maar Knientje is eigenwijs en wil station en dat de auto het schakelen van hem over neemt.
En het er bij mij in laten leggen is niet rendabel meer.
PS: Uit mijn werkberlingo met 1.6 HDIf + start/stop + ESG trek ik ook niet meer dan 1 op 16,6.
Mijn collega's doen het nog slechter met 8.0L op 100 km (de boordcomputer verraadt alles
En dat ding weegt 1365 kg, net zoveel als mijn 9000....
Nog maar eens rekenen dan. (Die tweedehands HDi's zijn wel spotgoedkoop in aanschaf en van de 1.6 HDI moet je afblijven, dat weet ik ook)
Van sprittmonitor kun je ook niet veel objectiefs verwachten. En de ECE getallen zijn helemaal lachwekkend. 1 op 20 met de Berlingo???? bergaf meewind zeker?
Vergelijking getrokken met een van de auto's die ik zelf gehad heb (Seat Inca 1.9 SDI)
6,11 liter per 100 km. Ik had maar 5,28 liter nodig...
Nog maar wat crashtestjes bekijken. Dat helpt bij het afstrepen. Knientje zit graag veilig
-
Tubefreak
- Donateur

Rover 75 station?
http://www.gaspedaal.nl/Rover/75/?crs=S ... gon&srt=pr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gaspedaal.nl/Rover/75/?crs=S ... gon&srt=pr" onclick="window.open(this.href);return false;
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Volvo (850) is veilig en werkt prima op LPG, ook gaat er meestal niet zoveel kapot.
Veiligheid kost nu eenmaal ook brandstof.
Een betere is er niet in die bouwjaren, een vergelijkbare wel.
Omdat Nederland een aardig Volvo land is, liggen de prijzen voor de occasions ook wat lager.
De V40 Nederlandse/Mitsubishi Volvo is ook een prima ding neem fase 2 of later.
Redelijk veilig maar ga wel voor de 2.0 Volvo motor.
Neem niet de Mitsu-motor (zie wiki voor de specs)
Je kunt ook voor een japanner gaan, sommige misschien zelfs technisch degelijker, maar vaak (toen) minder veilig en
matiger interieur.
Een merk van een auto wordt ook steeds minder belangrijk, immers gebruiken de meeste
de Volvo en Saab technieken al weer een tijdje ....
Zelfs BMW maakt al steeds beter spul en de latere modellen blijken zelfs mooie zuinige motoren te hebben.
Hier een LIJSTJE met wat cijfers.
Zelf zou ik voor een 850 of zelfs 740/940 gaan
een V40 om misschien nog iets meer te kunnen besparen.
Staar ook niet teveel naar het brandstofverbruik, in de praktijk loopt het verschil tussen dezelfde auto's al uit elkaar.
Mijn vrouw heeft een 760 V6 (88) gehad die liep met korte stukjes 1:7, de 440 (91) daarna liep 1:8, de Saab daarna liep 1:7 (77) op LPG de
Mitsu die ze nu heeft loopt 1-8,5 (97).
Mijn hele oude Volvo 740 loopt rond de 1:7,5 LPG (85) lang en kort.
Op forums lees ik dat een G3 850 het met 1-10 lukt voor de snelweg, zal een V40 het met 1-11 doen.
Autoweek en ADAC geven de nodige info, bij Folksam en Ncap kun je terecht voor de veiligheid indicaties.
Dan zijn er nog de nodige brandstof verbruik site's.
Succes met kiezen ...
Veiligheid kost nu eenmaal ook brandstof.
Een betere is er niet in die bouwjaren, een vergelijkbare wel.
Omdat Nederland een aardig Volvo land is, liggen de prijzen voor de occasions ook wat lager.
De V40 Nederlandse/Mitsubishi Volvo is ook een prima ding neem fase 2 of later.
Redelijk veilig maar ga wel voor de 2.0 Volvo motor.
Neem niet de Mitsu-motor (zie wiki voor de specs)
Je kunt ook voor een japanner gaan, sommige misschien zelfs technisch degelijker, maar vaak (toen) minder veilig en
matiger interieur.
Een merk van een auto wordt ook steeds minder belangrijk, immers gebruiken de meeste
de Volvo en Saab technieken al weer een tijdje ....
Zelfs BMW maakt al steeds beter spul en de latere modellen blijken zelfs mooie zuinige motoren te hebben.
Hier een LIJSTJE met wat cijfers.
Zelf zou ik voor een 850 of zelfs 740/940 gaan
Staar ook niet teveel naar het brandstofverbruik, in de praktijk loopt het verschil tussen dezelfde auto's al uit elkaar.
Mijn vrouw heeft een 760 V6 (88) gehad die liep met korte stukjes 1:7, de 440 (91) daarna liep 1:8, de Saab daarna liep 1:7 (77) op LPG de
Mitsu die ze nu heeft loopt 1-8,5 (97).
Mijn hele oude Volvo 740 loopt rond de 1:7,5 LPG (85) lang en kort.
Op forums lees ik dat een G3 850 het met 1-10 lukt voor de snelweg, zal een V40 het met 1-11 doen.
Autoweek en ADAC geven de nodige info, bij Folksam en Ncap kun je terecht voor de veiligheid indicaties.
Dan zijn er nog de nodige brandstof verbruik site's.
Succes met kiezen ...
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Ik was al een beetje ingelezen hoor. Op Wikipedia onder andere en de ANWB site.
Natuurlijk de reviews op Autoweek ook.
GDI laten staan. Zelfde geldt trouwens voor een HPI (PSA). Blijkbaar heeft men direct ingespoten benzinemotoren nog niet helemaal hoe ze wezen moeten.
Dus daar blijf ik sowieso af.
(Euro)NCAP site bekijk ik de filmpjes van en de beschrijvingen, maar ik vind het wel "erg" dat een V40 fase 1 het aflegt tegen een C5 phase 1 hoor. Het waren toch de Zweden die de veilig(st)e auto's maken?
Gaat er een Fransoos met de eer strijken...Da ken toch nie
De keus is nog niet gemaakt....
Natuurlijk de reviews op Autoweek ook.
GDI laten staan. Zelfde geldt trouwens voor een HPI (PSA). Blijkbaar heeft men direct ingespoten benzinemotoren nog niet helemaal hoe ze wezen moeten.
Dus daar blijf ik sowieso af.
(Euro)NCAP site bekijk ik de filmpjes van en de beschrijvingen, maar ik vind het wel "erg" dat een V40 fase 1 het aflegt tegen een C5 phase 1 hoor. Het waren toch de Zweden die de veilig(st)e auto's maken?
Gaat er een Fransoos met de eer strijken...Da ken toch nie
De keus is nog niet gemaakt....
-
Knientje
- Geregistreerd lid
Volgens Wikipedia zijn de benzines van Volvo zelfpalmbier schreef:Yep, zijn idd renault motoren. Of die goed of slecht zijn weet ik verder niet..paulzee schreef:Die v40 s kunnen idd ver komen zelfs met beperkt onderhoud, weet niet wat voor motoren die 1800 en 2000cc zijn, renault?