Jaja.. ik wist precies wanneer de apk verliep. Maar ik had toen geen tijd en geld (geen zinManic schreef:Ik snap ook niet hoe mensen het voor elkaar krijgen dat de APK verloopt en je hier een boete voor krijgt, je hebt 2 maanden de tijd om de keuring te laten uitvoeren, een ruime maand van te voren krijg je van de RDW nog bericht, met een beetje geluk krijg je ook van de dealer of verzekeraar nog een bericht (mijn broer vorig jaar van alledrie) ter herinnering dat de APK bijna verloopt én je kan het gewoon zelf nakijken, zowel op je keuringsbewijs als op de RDW site..... En het is jaarlijks, dus je weet uit je hoofd toch wel ongeveer wanneer de auto gekeurd dient te worden......
automatisch een bekeuring bij een verlopen apk?
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
wil16V
- Geregistreerd lid
manic zei:
Tenzij je vollop in je reatauratie zit in aanloop naar je keuring toe......Ik snap ook niet hoe mensen het voor elkaar krijgen dat de APK verloopt en je hier een boete voor krijgt, je hebt 2 maanden de tijd om de keuring te laten uitvoeren, een ruime maand van te voren krijg je van de RDW nog bericht, met een beetje geluk krijg je ook van de dealer of verzekeraar nog een bericht (mijn broer vorig jaar van alledrie) ter herinnering dat de APK bijna verloopt én je kan het gewoon zelf nakijken, zowel op je keuringsbewijs als op de RDW site..... En het is jaarlijks, dus je weet uit je hoofd toch wel ongeveer wanneer de auto gekeurd dient te worden......
-
Manic
- Lid van verdienste
Volgens mij betaal je niets om de schorsing weer ongedaan te maken, als ik de site van de belastingdienst goed gelezen heb. Kost gewoon € 65 euro om te schorsen voor minimaal drie maanden en maximaal een jaar. In principe schors je de auto voor een jaar, maar na drie maanden kost het je geen wegenbelasting meer om weer aan te melden. Binnen drie maanden ben je als nog de wegenbelasting verschuldigd.Wouter schreef: Volgens mij betaal je dan ook weer om het kenteken uit de schorsing te halen. Dan zou die auto toch wel een paar maanden zonder apk in eigen stalling mogen staan? Niet dus..
Zie de volgende link: http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... ng-13.html
Hier staat het allemaal duidelijk en helder uitgelegd. Zo ook op de site van de RDW: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen/
Voor voertuigen van 15 jaar en ouder geldt overigens het lage tarief, dit kost maar € 22,70. Mijns inziens klinkt dit niet geheel onredelijk, ook niet als je midden in een restauratie zit. Schorsen is in feit de enige manier om onder de verplichte APK keuring te ontkomen.
No offense, maar zo kijk ik er tegenaan.
Gr,
Dennis
-
Wouter
- Donateur (2x)

Je hebt daar ook gelijk in. Ik moest er alleen nog achterkomen..Schorsen is in feit de enige manier om onder de verplichte APK keuring te ontkomen.
No offense, maar zo kijk ik er tegenaan.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Ik zat ook met een restauratie. Wat ik gepland had voor 2 weekenden liep uit tot dik 3 maanden. (my mistake?
) In die tijd is mij APK verlopen. Ik had begrepen dat schorsen 65 euro kost en de boete 95 is. Ik heb een gokje gewaagd dat ik buiten de steekproef viel. Ik had geen zin in "dat gedoe"van schorsen. Tot nu toe heb ik niets gehoord dus ik heb goede hoop dat ik er tussendoor geglipt ben. Als ik had geweten dat het schorsen van mijn auto 22,50 is, dan had ik dat misschien wel gedaan.
-
wil16V
- Geregistreerd lid
Manic schreef
Wouter schreef:
Volgens mij betaal je dan ook weer om het kenteken uit de schorsing te halen. Dan zou die auto toch wel een paar maanden zonder apk in eigen stalling mogen staan? Niet dus..
Volgens mij betaal je niets om de schorsing weer ongedaan te maken, als ik de site van de belastingdienst goed gelezen heb. Kost gewoon € 65 euro om te schorsen voor minimaal drie maanden en maximaal een jaar. In principe schors je de auto voor een jaar, maar na drie maanden kost het je geen wegenbelasting meer om weer aan te melden. Binnen drie maanden ben je als nog de wegenbelasting verschuldigd.
Hier heeft Denis helemaal gelijk in, ik heb dit regelmatig gedaan om een cabrio in de winter te schorsen en deze in de zomer er weer op de weg te zetten en visa versa met de andere "winterauto"....
je betaal dus helemaal niets om hem terug op te weg te zetten.