Ook spijt van een verkoop?
-
Brandslang
- Geregistreerd lid
Re: Ook spijt van een verkoop?
Ik kan me best voorstellen dat je daar spijt van hebt @francofiel. Zo'n DS Cabrio, echt geweldig mooi. Dat is gewoon super stijlvol! Mooie wagen hoor, en dan ook nog zelf gerestaureerd.
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Heb nog wel eens spijt van deze. Maar ja, ik had geen stalling en het was een erg mooie 96. Klonk geweldig met de Simons uitlaat. Ik zag het plaatwerk achteruit gaan en toen toch maar besloten tot verkoop.

-
francofiel
- Donateur

ach weet je, ik heb nu dit én een leuk huisBrandslang schreef:Ik kan me best voorstellen dat je daar spijt van hebt @francofiel. Zo'n DS Cabrio, echt geweldig mooi. Dat is gewoon super stijlvol! Mooie wagen hoor, en dan ook nog zelf gerestaureerd.

-
Caspar

de verkoop van mijn eerste auto. Een mini. Ik heb de mini destijds helemaal gerestaureerd een naar ~Mk1 specs gebouwd. Was orig een advantage( voor diegene die dat niets zegt een witte mini met mint groene tennisbalstriping)
Heb de mini destijs verkocht omdat ik een 9-3 cabrio wilde. zag de mini 5 maanden daarna op MP staan met dikke 13 inch velgen , dikke verbreders, een daklamp en spiegels op de voorspatboorden. Kort daarnaa is de auto verkocht aan het buitenland.
ook van mijn volvo 480 Gt met alle opties heb ik wel spijt van de verkoop. Kocht de auto in nieuwstaat met 50 k op de teller.

Na 3 jaar verkocht voor dezelfde prijs met 100 K extra op de teller. De auto daarna was mijn eerste 900 t16s uit 1992. die ik inmiddels ook niet meer heb. Was een waanzinnig snelle standaard saab. Veel in geïnvesteerd..weinig voor teruggekregen.

-
Sapphire
- Donateur (7x)

Kijk, hier had ik op gehoopt, wat een mooie verhalen allemaal!
@Sonab: mooie Jeep! Is het nou met hardtop op die 1e foto of is dat een ander exemplaar?
@francofiel: jeetje, wát mooi zeg die cabrio! SM trouwens ook
Kan me voorstellen dat je daar spijt van hebt ondanks het bedrag.
@turbobakk: hele mooie 96 in mooie kleur. Heerlijk die chromen bumpers en dikke uitlaat!
@Caspar leuke mini. Zeer leuke auto's met mooie sound. Heb ik ook nog naar gekeken voor ik een Saab kocht. Zo'n 480 GT is ook schitterend, staat hoog op mijn verlanglijstje. Ze worden steeds zeldzamer in goede staat en met normale km standen.
). Derhalve kwamen er weinig reacties ondanks de prijs. Gevalletje "if it sounds too good to be true, it probably is". Na een telefoontje met de verkoper (de zoon van de eigenaresse en zelf ford fiesta man) bleek het om een 900 turbo 5drs van 11 november '83 te gaan (M84), met origineel schuifdak. Uit ethische overwegingen heb ik er maar 100 euro voor gegeven in plaats van 50. Heb de auto toen met Saabvriend en forummer Robert Jansen opgehaald en naar het huis van zijn opa en oma gesleept, waar we 'm lopend kregen met een andere stroomverdeler. Zat echter door vele vacuumlekken geen power in (niet rijdbaar) dus later met een trailer gehaald. Wat een avontuur. Was een vrij gehavende auto met op elk scherm wel een plek maar wel compleet uitgevoerd: buffalo leer (later er in gezet), elektrisch pakket, etc etc. Leek eerst hard maar de auto was 13 jaar lang in bezit van een beunhaas geweest en overal zaten plaatjes blik gepopnageld die met dikke lagen tectyl waren bedekt. Toen maar gesloopt. Een jaar later kocht ik een lasapparaat en leerde mezelf lassen. Had toch wel met die wagen willen rijden (denk je in: het was zomervakantie, ik had net examen 6 vwo gedaan, en dan [op die leeftijd] een 900 turbo rijden...) want het blok was niks mis mee. Ach ja, als je alles van te voren wist.... Gelukkig hebben de onderdelen zich nuttig bewezen en zijn in vele forum auto's beland. Kozzer heeft o.a. de voorstoelen omgebouwd naar stoelen met klapscharnier, leuk experiment.

@Sonab: mooie Jeep! Is het nou met hardtop op die 1e foto of is dat een ander exemplaar?
@francofiel: jeetje, wát mooi zeg die cabrio! SM trouwens ook
@turbobakk: hele mooie 96 in mooie kleur. Heerlijk die chromen bumpers en dikke uitlaat!
@Caspar leuke mini. Zeer leuke auto's met mooie sound. Heb ik ook nog naar gekeken voor ik een Saab kocht. Zo'n 480 GT is ook schitterend, staat hoog op mijn verlanglijstje. Ze worden steeds zeldzamer in goede staat en met normale km standen.
Ja, ook herkenbaar. Ik heb ooit eens een 900 T8 5drs gesloopt die ik achteraf (en tevoren) wel zelf had willen rijden, met die reden ook gekocht. Was wel grappig: op het forum werd hij aangeboden als 900 sedan zonder bouwjaar of specs voor 50 euro, zonder bouwjaar er bij, nog een half jaar apk en liep niet meer. Toendertijd waren nog maar weinig bouwjaren belastingvrij en een sedan vond al helemaal niemand mooi (dat veranderde toen de sedans belastingvrij werdenturbopilot schreef:Niet alleen verkochte exemplaren, maar er zitten ook een aantal slopers tussen waarvan je achteraf denkt![]()
-
francofiel
- Donateur

Ik ben ook wel benieuwd naar verkopen waar jullie GEEN spijt van hebben 
-
N2024
- Geregistreerd lid
Opel Kadett (ingeruild voor een Volvo 440). Maar dat is heel lang geleden... Die Volvo was echt een stap vooruit. Maar het schijnt dat iedereen graag tegen m`n fijne auto`s aan wilt rijden want stilstaand in de file zat er opeens een koeievanger op m`n achterbank .
-
Sonab
- Donateur (4x)

@ Sapph: alle foto's zijn van dezelfde auto, maar ik reed m 's winters met hardttop en 's zomers met softtop, of helemaal open.
-
gijsmondria
- Geregistreerd lid
Twee keer spijt gehad, mijn eerste auto was een gekregen Fiat 238 camperbusje uit 1974.

Mijne was blauw. Ik heb er 3/4 jaar in gereden, dagelijks naar school en terug. Enschede Almelo 30km heen en weer terug. Dure hobby, toen de vulbuis van de benzinetank er onderuit viel heb ik hem maar even geparkeerd. Ik heb toen een Opel combo diesel gekocht, lekker goedkoop op grijs kenteken. De fiat heeft nog een halfjaar staan stoffen op de gezamelijke buurt parkeerplaats tot de politie aan de deur kwam wat er met het busje ging gebeuren. Met mijn stomme kop af laten voeren naar de sloop.
De tweede keer spijt was toch met lichte schaamte mijn Opel Combo
Wat heb ik een lol gehad met deze auto, Een maand na aankoop heb ik twee maand stage gelopen in Finland, Combo vol met kratten Grolsch, want drank is duur in Finland. Samen met mijn klasgenoot in één tour naar Tampere Finland gereden. Met 60 km per uur de bergen op, want de Isuzu 1.7 diesel was toch wel traag te noemen. maar netjes aangekomen. De terugweg maar de mooie tour gedaan, en niet met de boot overgestoken maar via de bovenkant van de Botnische Golf via Zweden teruggereden. We hadden berekend dat je dan net zo lang onderweg bent als met de boot, en dat het zal schelen in de kosten. Ik weet niet of het klopte maar ook deze tour non stop doorgereden. Wat een auto
. Verder heeft hij een grote verbouwing meegemaakt, en kan er 1000 kilo puin achterin. Komen wel de voorwielen bijna van de grond maar het wil.
Verder is de Combo drie jaar meegeweest naar Terschelling, we hebben luxe gecampeerd op het jeugdveld. Alles kan mee in de Combo.
Ik heb denk ik een ton gereden met deze auto zonder onderhoud, één keer een nieuwe accu geloof ik.
De Combo heb ik ingeruild op een Alfa Romeo 145 omdat de gaten er in begonnen te vallen en de grijskenteken regeling er af ging. Met een kleine traan in mijn ogen stond mijn Combo al op een trailer van een Turkse handelaar voordat ik met de Alfa weer huiswaarts ging.
Van de Alfa geen spijt gehad, rot scheef en teruggedraaid. Schade auto geweest kwam ik later achter.
Daarna een Echte auto gekocht een Saab 900Ng. Die is plat gereden en van het verzekering geld heb ik een mooie 9-5 introspec gekocht met veel ervaring. Tot heden rijd ik hier met veel pezier mee.

Mijne was blauw. Ik heb er 3/4 jaar in gereden, dagelijks naar school en terug. Enschede Almelo 30km heen en weer terug. Dure hobby, toen de vulbuis van de benzinetank er onderuit viel heb ik hem maar even geparkeerd. Ik heb toen een Opel combo diesel gekocht, lekker goedkoop op grijs kenteken. De fiat heeft nog een halfjaar staan stoffen op de gezamelijke buurt parkeerplaats tot de politie aan de deur kwam wat er met het busje ging gebeuren. Met mijn stomme kop af laten voeren naar de sloop.
De tweede keer spijt was toch met lichte schaamte mijn Opel Combo

Wat heb ik een lol gehad met deze auto, Een maand na aankoop heb ik twee maand stage gelopen in Finland, Combo vol met kratten Grolsch, want drank is duur in Finland. Samen met mijn klasgenoot in één tour naar Tampere Finland gereden. Met 60 km per uur de bergen op, want de Isuzu 1.7 diesel was toch wel traag te noemen. maar netjes aangekomen. De terugweg maar de mooie tour gedaan, en niet met de boot overgestoken maar via de bovenkant van de Botnische Golf via Zweden teruggereden. We hadden berekend dat je dan net zo lang onderweg bent als met de boot, en dat het zal schelen in de kosten. Ik weet niet of het klopte maar ook deze tour non stop doorgereden. Wat een auto
Verder is de Combo drie jaar meegeweest naar Terschelling, we hebben luxe gecampeerd op het jeugdveld. Alles kan mee in de Combo.
Ik heb denk ik een ton gereden met deze auto zonder onderhoud, één keer een nieuwe accu geloof ik.
De Combo heb ik ingeruild op een Alfa Romeo 145 omdat de gaten er in begonnen te vallen en de grijskenteken regeling er af ging. Met een kleine traan in mijn ogen stond mijn Combo al op een trailer van een Turkse handelaar voordat ik met de Alfa weer huiswaarts ging.
Van de Alfa geen spijt gehad, rot scheef en teruggedraaid. Schade auto geweest kwam ik later achter.
Daarna een Echte auto gekocht een Saab 900Ng. Die is plat gereden en van het verzekering geld heb ik een mooie 9-5 introspec gekocht met veel ervaring. Tot heden rijd ik hier met veel pezier mee.
-
DiedX
- Geregistreerd lid
Heel simpel: Arvid.francofiel schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar verkopen waar jullie GEEN spijt van hebben
Arvid draait nu heerlijk bij Menno, nadat ik voor meer dan 6k (in een jaar tijd) erin "geïnvesteerd" had. Ik ben letterlijk op het kreng leeggelopen....
Aan de andere kant krijg je toch wel weemoedige gevoelens als je Menneaux erin ziet rijden
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Voor mij is het (voorlopig) simpel: ik heb nog nooit een auto verkocht omdat ik elke aankoop een heel overwogen aankoop is geweest.
Enkel mijn 99cc is een twijfelgeval.
Hij stamt nog uit de tijd dat ik naar elke oude Saab ging kijken die te koop stond en voor dat ik mijn andere 99 begon te restaureren.
Ik kon de verleiding niet weerstaan omdat ik wist dat als ik de auto niet zou kopen, hij onvermijdelijk op een autokerkhof zou eindigen.
Inmiddels staat hij stof en vooral roest te vergaren in een warme garage, wachtend op een restauratie.
Er was geen belangstelling toen ik in 2010 besloot om weg te doen (toen ik mijn 900 uit 79 kocht) en daardoor houd ik hem gewoon.
Ik zou het erg moeilijk vinden om één van mijn auto's te moeten verkopen en zelfs mijn tweedeurs 900 die toe is aan een motorrevisie
ga ik gewoon blijven koesteren ipv hem te verkopen wat velen in mijn plaats zouden doen.
Hij gaat dit jaar onder het mes.
Enkel mijn 99cc is een twijfelgeval.
Hij stamt nog uit de tijd dat ik naar elke oude Saab ging kijken die te koop stond en voor dat ik mijn andere 99 begon te restaureren.
Ik kon de verleiding niet weerstaan omdat ik wist dat als ik de auto niet zou kopen, hij onvermijdelijk op een autokerkhof zou eindigen.
Inmiddels staat hij stof en vooral roest te vergaren in een warme garage, wachtend op een restauratie.
Er was geen belangstelling toen ik in 2010 besloot om weg te doen (toen ik mijn 900 uit 79 kocht) en daardoor houd ik hem gewoon.
Ik zou het erg moeilijk vinden om één van mijn auto's te moeten verkopen en zelfs mijn tweedeurs 900 die toe is aan een motorrevisie
ga ik gewoon blijven koesteren ipv hem te verkopen wat velen in mijn plaats zouden doen.
Hij gaat dit jaar onder het mes.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Vond op youtube nog een filmpje van Kermit de schone 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J9CKtv01FXc[/youtube]
Ik ben die grijze man rechts... nee grapje dat is windekind!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J9CKtv01FXc[/youtube]
Ik ben die grijze man rechts... nee grapje dat is windekind!
-
Funky Dude
- In memoriam †
Een buurman van mij, die mij helpt met mijn SAAB, heeft ook een XM, hij is wel benieuwd naar jouwe...francofiel schreef:ach weet je, ik heb nu dit én een leuk huis![]()
![]()