voor de slimme mensen onder ons

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
johnny1982
Geregistreerd lid

Re: voor de slimme mensen onder ons

Bericht door johnny1982 » ma 17 okt, 2011 18:39

[]testritje maken voor een grote truck en dan even vol in de remmen.

oh deden mijn remlichten het niet meer opgelost en klaar is kees voor de kangeroo. :twisted: :twisted: :twisted:
Reden: Quote verwijderd

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » ma 17 okt, 2011 19:36

johnny1982 schreef: Als die er mee gaat rijden gaat na een aantal km zijn gloeilampje branden, gelijktijdig gaat ook zijn toerental stationair met een 3à 400 toeren omhoog.
Trapt hij op zijn rem dan zakt het toerental weer.
Weet niet hoe het bekrachtigings systeem zit/werkt op zo,n waggel maar als er een vacuumrembekachtiger op zit zou ik die eens controleren.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 17 okt, 2011 20:51

wat bennie zegt, het is gewoon iets lulligs waar niemand aan heeft gedacht.

hebben die dingen geen elektronische rembekrachtiger :?:

en anders staat het wel achterop de auto waar het aan ligt; roest en narigheid achtervolgt u lange tijd :wink:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 17 okt, 2011 23:31

:offtopic: gek eigenlijk dat na al die jaren roest ellende en elektronica shit dat merk nog steeds bestaat.

collega moest voor een nieuwe achterremschijf, wel met lager ff 500 aftikken. en dan had ie nog geluk dat zij elektronische park assist het nog wel deed.

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door Blacky Turbo S » di 18 okt, 2011 8:53

Tot nu toe vind ik wel dat gfgf de beste ideeën heeft.
Het klink idd als iets dat te maken heeft met de temperatuur sensor. Slechte stekker, massa, zoiets. Zekeringen okay?

Massa's ECU goed?

Heb je toevallig iets van een voorwaarden tabel wanneer de gloeiinrichting aan gaat?
Ik kan me voorstellen bij signaal motor loopt, dat de gloei inrichting niet meer aan gaat.

Just an idea

jarno93
Geregistreerd lid

Bericht door jarno93 » di 18 okt, 2011 9:22

kun je niet gewoon doorrijden, nu je relatief zeker weet dat het niet belangrijk is.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » di 18 okt, 2011 9:45

:offtopic:
turbopilot schreef::offtopic: gek eigenlijk dat na al die jaren roest ellende en elektronica shit dat merk nog steeds bestaat.
'k Rij al bijna 15 jaar met een grote glimlach met m'n Cliootje - na 2 maanden stilstand start hij moeiteloos, als de Saab z'n karakter toont en me laat staan - wel de meest spartaanse uitvoering: een 1.2 RL, bewuste keuze van de vorige (eerste) eigenaar (verstokte Renault-rijder) die geen geduvel wilde met de electronica; de ellende verschijnt bij al die toeters en bellen, de kabelboom wordt bij een Renault er bij wijze van spreken vanop een afstand van een meter of 3 in geworpen, niet degelijk vastgezet met als gevolg doorschuren van de bedrading en allerlei ellendigheidjes zoals massaprobleempjes en kortsluitingen die daaruit voortvloeien...
Roest? 2 blaasjes, waarvan 1 getackeld, wel grondig getectyleerd een aantal jaar terug.
Ding start, rijdt en stuurt als een spreekwoordelijke trein! (kunnen de NS nog wat van leren...). Maar comfort: weinig (spartaans), herrie: veel.
Prima auto! Wat mij betreft: zolang er een Saab voor de deur staat, blijft de Clio! :-P+

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 18 okt, 2011 10:00

De ellende begon daarna, zeg maar net na de eeuwwisseling met de Laguna (wel één van de mooiste Renaults die er zijn, zeker als GrandTour) en de Grand Scenic. Dat heeft het startsein gegeven voor een hopeloze elektronische onbetrouwbaarheid. Een kennis van me heeft zijn Gr.Scenic in 1,5 jaar tijd 14 keer moeten binnendoen. Complete dashboard, alle boordcomputers, kabelbomen, dat is allemaal al eens vervangen.

De Espace is ook zo'n fraai voorbeeld van ellende. De turbo en motorblokken van die turbodiesels (2.0dci volgens mij?) geven er vaak vroegtijdig de brui aan.

@turbopilot dat denk ik ook al jaren. Maar met de Laguna hebben ze echt wel hun hoofd gestoten. De nieuwe schijnt goed te zijn maar verkoopt voor geen meter vanwege de reputatie (en suffe uitstraling).

johnny1982
Geregistreerd lid

Bericht door johnny1982 » di 18 okt, 2011 13:32

Blacky Turbo S schreef:Tot nu toe vind ik wel dat gfgf de beste ideeën heeft.
Het klink idd als iets dat te maken heeft met de temperatuur sensor. Slechte stekker, massa, zoiets. Zekeringen okay?

Massa's ECU goed?

Heb je toevallig iets van een voorwaarden tabel wanneer de gloeiinrichting aan gaat?
Ik kan me voorstellen bij signaal motor loopt, dat de gloei inrichting niet meer aan gaat.

Just an idea

tabellen heb ik nog niet maar deze zijn opgevraagd bij de renault dealer het kortste in de buurt.
daar vroegen ze me waar heb je die voor nodig heel het verhaal uitgelegd.
wat antwoorde de hoofdmechanien weggooien die handel en een oude degelijke expres van 15à 20 jaar dat waren nog goeikes voor in de plaats nemen.

johnny1982
Geregistreerd lid

Bericht door johnny1982 » di 18 okt, 2011 14:44

dat zijn allemaal dingen die ik wel mee neem voor het geval dat je weet idd maar nooit.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » vr 21 okt, 2011 18:38

willeme 1 schreef:vacuumlekje ? it is geen saab maar een berucht frans elektronikamonster, een injector kost al een godsvermogen bij zo`n ding
van slechte stekkers tot slijpsel in de pomp geeft allemaal zulke problemen
Je zal best gelijk hebben maar probeer alleen een beetje mee te denk en ding aan te halen die ik uit eigen ervaring wel eens heb meegemaakt. Natuurlijk reikt die ervaring niet tot dat topniveau van Uwe Hoogheid!!! :D ... :wink:

johnny1982
Geregistreerd lid

Bericht door johnny1982 » vr 21 okt, 2011 23:58

willeme 1 schreef:hij rijdt alweer ?

momenteel rijd hij nog ja alleen nog niet verder aan kunnen doen wegens te veel werk en te grote drukte.
maandag avond word er weer verder gezoch aan de kangeroo.
hopelijk op dan meer succes te hebben.
vandaag was het een verrotte citroen waar ze de achterste remklauwen van naar de maan hebben geholpen auto had geen remmen meer dus.
naja dat ding is gelukkig al weer van de parking af hier.
Nu die renault klaar krijgen en dan post ik hier natuurlijk de oplossing.

grtz

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 22 okt, 2011 2:03

ik vrees het ergste voor die franse meuk! :lol:

johnny1982
Geregistreerd lid

Bericht door johnny1982 » za 22 okt, 2011 9:43

@Tanisha franse meuk of niet ik vind het leuk als de dealer zegt nee blijven we af dat ik het dan toch opgelost krijg.

al meerdere malen voorgehad waaronder 2x met een saab 9-5 estate wel dat doet deugd en zeker als de dealer dan nadien belt en vraagt wat was nu eigenlijk de oplossing.

daar doe ik het voor.
alleen met franse degelijkheid heb ik niet zo een ervaring dus dat maakt het net wat moeilijker.
die franse degelijkheid is een sarcastisch momentje geweest

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 22 okt, 2011 10:43

als ik aan franse meuk sleutel vloek ik het hele alfabet bij elkaar moge dat je een indicatie geven! :evil:

Plaats reactie