BMW M5 Touring gepresenteerd

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 10 jan, 2007 21:36

easy schreef:Geloof me maar Verde, die veredelde amerikaan met zijn tractormotor is de enige die achterlichtjes gaat zien. Bij de eerste de beste bocht gaat het hele zooitje al ondersturende rechtdoor, waarbij de SLR, GT of zoals je het wilt een BMW Z3 1.6sje vrolijk verder sturen. Harder dan 120 Kmh durf ik niet te rijden in die bristol. grote kans dat er hier en daar wat plakband gaat scheuren.
Jij neemt het aan (zoals ik dat in dezen ook doe) ik vind zelf de genoemde Duitse supercars niet zo heel speciaal, te vaak net over de top en vind de Bristol een brave ingetogenheid uitstralen (ik zou aan een klein motortje in deze Bristol al veel plezier beleven)

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 10 jan, 2007 21:41

Op uiterlijke schijn kan je de technische kwaliteit van een auto dus niet afmeten.
:wink:

Daarom vind ik de M5 ook mooi, er zit geen spoilert teveel op..

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 10 jan, 2007 21:45

Trouwens, nog even een klein vergelijkingkje tussen de BMW M5 Touring en de Audi RS6 Plus.

Welke zouden jullie kiezen?
Afbeelding :love:

Gegevens Audi:
480 pk en 580 Nm
0-100 in 4.6 seconden
Top (begrensd): 280 km/h (testexemplaren haalden zonder al te veel moeite 290 echte km/h's.)

BMW:
507 pk en 520 Nm
0-100 in 4.8 seconden
Top (begrensd): 250 km/h (zonder begrenzer 330 km/h).

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 10 jan, 2007 21:45

Iedereen heeft al een Porsche, daar is vandaag de dag niets speciaals meer aan, maar zo'n Bristol kom je niet vaak tegen, dat is pas echt apart, vind een Blenheim al een mooie auto

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 10 jan, 2007 21:48

als zo'n A4 ook zonder chromen spiegelkappen kan prefereer ik die.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 10 jan, 2007 21:50

verde900 schreef:als zo'n A4 ook zonder chromen spiegelkappen kan prefereer ik die.
Dat kan :wink: Dus je zou voor de nieuwe of de vorige RS4 gaan? Hmm, ik vind zo'n RS6 Plus wel heel erg gaaf, en dat geluid! :shock:, volgas en je hoort een hamerende en bulderende V8, fantastisch! :shock:

Oude RS4 klinkt ook wel lekker, maar niet zo ruig als een RS6.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 10 jan, 2007 21:51

Die audi is een oud modelletje..!
:(

Desalniettemin toch de BMW.
Ik kijk niet naar wie of wat er in rijdt.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 10 jan, 2007 21:52

sjoerdk schreef:
josephine schreef:Is dit nu ook zo'n BMW die 0 tot 100 in meer dan een kwartier doet? Das wel inclusief instellen dan he .........
Dit is inderdaad zo'n BMW :wink: Instellen is niet zo moeilijk, beetje met de stoel klooien, radio/navigatie aan en op de M knop op het stuur drukken, Jeremy en Richard waren een stuk sneller weg geweest als ze meteen op de M knop hadden gedrukt :wink:

-Vermogen automatisch van 400 pk naar 507 pk
-Versnellingsbak in de snelste stand (van de elf!)
-Onderstel in de hardste setting
-Stoelen pompen zichzelf op in bochten
Waarom al die idiote instellingen mogelijk, als de M-knop al alles in de juiste settings zet? Wat moet je met al die onzin?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 10 jan, 2007 21:54

De Flok schreef:
sjoerdk schreef:
josephine schreef:Is dit nu ook zo'n BMW die 0 tot 100 in meer dan een kwartier doet? Das wel inclusief instellen dan he .........
Dit is inderdaad zo'n BMW :wink: Instellen is niet zo moeilijk, beetje met de stoel klooien, radio/navigatie aan en op de M knop op het stuur drukken, Jeremy en Richard waren een stuk sneller weg geweest als ze meteen op de M knop hadden gedrukt :wink:

-Vermogen automatisch van 400 pk naar 507 pk
-Versnellingsbak in de snelste stand (van de elf!)
-Onderstel in de hardste setting
-Stoelen pompen zichzelf op in bochten
Waarom al die idiote instellingen mogelijk, als de M-knop al alles in de juiste settings zet? Wat moet je met al die onzin?
Soms is het prettig om niet alles op het zwaartste te hebben staan, vandaar de keuze...

@ Jonatas, de RS6 Plus is inderdaad een wat oudere auto (model stamt uit 1996, de RS6 Plus van 2004), maar vind het geluid een stuk attractiever, bovendien is ie sneller en vind ik hem er toch wat mooier en beschaafder uitzien.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 10 jan, 2007 21:55

sjoerdk schreef:Trouwens, nog even een klein vergelijkingkje tussen de BMW M5 Touring en de Audi RS6 Plus.

Welke zouden jullie kiezen?
Afbeelding :love:

Gegevens Audi:
480 pk en 580 Nm
0-100 in 4.6 seconden
Top (begrensd): 280 km/h (testexemplaren haalden zonder al te veel moeite 290 echte km/h's.)

BMW:
507 pk en 520 Nm
0-100 in 4.8 seconden
Top (begrensd): 250 km/h (zonder begrenzer 330 km/h).
Ik zou wachten op de nieuwe RS6. 8)

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » wo 10 jan, 2007 21:57

Als ik kon kiezen uit een M5 of een RS6 dan 100% de Audi. Veel stijlvoller en ingetogener dan zo`n platgeslagen krab :lol:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 10 jan, 2007 21:58

Nog maar afwachten hoe die wordt... Ik vrees niet zo beschaafd qua uiterlijk als deze, misschien wel net zoveel RS badges als BMW M badges gebruikt :freak:

De nieuwe S6 vind ik ook al weer te ruig, waarom nou weer vier uitlaatpijpen, waren 2 forse niet afdoende?
Die dagverlichting is wel erg gaaf, maar niet echt prettig voor de andere weggebruikers! :shock:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 10 jan, 2007 22:00

easy schreef:Als ik kon kiezen uit een M5 of een RS6 dan 100% de Audi. Veel stijlvoller en ingetogener dan zo`n platgeslagen krab :lol:
we zijn het eens...... en dan graag zonder die bling bling typeaanduidingen voor mij

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 10 jan, 2007 22:01

verde900 schreef:
easy schreef:Als ik kon kiezen uit een M5 of een RS6 dan 100% de Audi. Veel stijlvoller en ingetogener dan zo`n platgeslagen krab :lol:
we zijn het eens...... en dan graag zonder die bling bling typeaanduidingen voor mij
Ach, ff 5 minuten met de schroevendraaier aan de gang en die badges zijn eraf :lol:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 10 jan, 2007 22:01

verde900 schreef:
Sluit ik me bij aan :lol:, voor mij gaarne ook zonder de typeaanduidingen, is ook niet nodig, aan het geluid en de snelheid weten de meeste mensen wel dat er iets zéér raps voorbij gaat 8)

Plaats reactie