Een recente benzine auto en een van 29 jaar oud, zou een plug in nog wel als alternatief zien.gudmundje schreef: ↑zo 22 okt, 2023 20:37Eigenlijk alle merken die 13 jaar geleden riepen dat elektrisch rijden niet kon en nu toch aan de bak moeten.
Ben wel benieuwd wat jij nu rijdt Verde
Forse prijsverlaging bij Tesla
-
verde900
- Donateur

Re: Forse prijsverlaging bij Tesla
-
Pisang
- Donateur

Als dat laatste er van komt zou ik het fideel vinden als je geen laadplek komt bezetten bij een superchargerstation.verde900 schreef: ↑zo 22 okt, 2023 20:57Een recente benzine auto en een van 29 jaar oud, zou een plug in nog wel als alternatief zien.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Pisang: jij woont in Gelderland en Verde in Zweden. Dus ik begrijp jouw reactie niet.
-
gudmundje
- Donateur

Volvo ?verde900 schreef: ↑zo 22 okt, 2023 20:57Een recente benzine auto en een van 29 jaar oud
Er zou eens een topic moeten worden geopend 'wat na Saab'. De meest recente zijn nu 12 jaar oud. Ik weet dat er hier velen zijn overgeschakeld naar Volvo, Jaguar en Tesla.
De ervaringen en vergelijkingen lijken me boeiend.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@gudmundje: Misschien heb je dit topic gemist:
viewtopic.php?f=16&t=178834&start=165
viewtopic.php?f=16&t=178834&start=165
-
Pisang
- Donateur

Gewoon een luchtig bedoeld pesterijtje naar de man die nooit een Tesla zal kopen vanwege bepaalde principes maar wel bereid is een plug in hybride te overwegen. Dan heeft hij niets te zoeken op een Tesla oplaadveld. Heeft toch niet zo veel met habitat te maken? Grapjes moeten uitleggen werkt nooitRoelandV schreef: ↑zo 22 okt, 2023 22:59@Pisang: jij woont in Gelderland en Verde in Zweden. Dus ik begrijp jouw reactie niet.
-
verde900
- Donateur

Heb zakelijk 5 jaar plug in gereden, bijna net zo zuinig als de diesels daarvoor, zou er door de hier stijgende brandstofprijzen nu privé over nadenken.Pisang schreef: ↑zo 22 okt, 2023 22:28Als dat laatste er van komt zou ik het fideel vinden als je geen laadplek komt bezetten bij een superchargerstation.
Laad dan thuis met mn zonnepanelen, in de wijk of in een stad, heb met n plug in bij n snellader niets te zoeken.
-
verde900
- Donateur

nu de "deugmensen" hun fiscale voordelen afgenomen worden willen ze ineens ook minder deugen.ReinO schreef: ↑zo 22 okt, 2023 16:34In het AD staat een onderzoek waaruit blijkt dat 72% van de Tesla rijders straks ook weer Tesla gaat rijden.
Itt veel andere merken; en ook dat velen gaan overstappen naar fossiel.
Tja het blijft een kostbaar ding zonder subsidie.
Ken voldoende tesla rijders die er n "echte" auto naast hebben, het is hier ook veelal niet anders.
-
DonEV
- Geregistreerd lid
@verde900,
'Conclusies' zijn gebaseerd op een onderzoek wat uitgevoerd is aan de andere kant van de Atlantische ocean.
Om deze nu gelijk 1 op 1 te vertalen naar de situatie hier in ons kikkerlandje en daarin dan de bevestiging te vinden van je mening gaat mij wat erg kort door de bocht.
Maar goed, dat is een algemeen fenomeen in de hedendaagse journalistiek [platforms als bijv. de Correspondent daargelaten] in ons land.
Gewoon de rest napapagaaien en je er zelf niet verder in te verdiepen.
'Conclusies' zijn gebaseerd op een onderzoek wat uitgevoerd is aan de andere kant van de Atlantische ocean.
Om deze nu gelijk 1 op 1 te vertalen naar de situatie hier in ons kikkerlandje en daarin dan de bevestiging te vinden van je mening gaat mij wat erg kort door de bocht.
Maar goed, dat is een algemeen fenomeen in de hedendaagse journalistiek [platforms als bijv. de Correspondent daargelaten] in ons land.
Gewoon de rest napapagaaien en je er zelf niet verder in te verdiepen.
-
verde900
- Donateur

@DonEV, je forum naam doet mij vermoeden dat jezelf ook als "deugmens" ziet.
Zonder substantiële fiscale voordelen lijken die ineens niet meer te kunnen (of te willen) deugen...
En heb in deze materie een zeer behoorlijke beroepsmatige eigen ervaring.
Zonder substantiële fiscale voordelen lijken die ineens niet meer te kunnen (of te willen) deugen...
En heb in deze materie een zeer behoorlijke beroepsmatige eigen ervaring.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Hoe dan ook lijkt Musk niet zo'n "deugmens" te zijn.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... onderzocht
En dit kan natuurlijk een heel goede reden zijn om geen Tesla maar wel een andere EV te kopen of lenen. Want wie wil er nou niet een beetje deugen? Deugnietjes zijn dat ook niet de hele dag, tenslotte.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... onderzocht
En dit kan natuurlijk een heel goede reden zijn om geen Tesla maar wel een andere EV te kopen of lenen. Want wie wil er nou niet een beetje deugen? Deugnietjes zijn dat ook niet de hele dag, tenslotte.
-
verde900
- Donateur

Een beetje deugen is idd al ok.. Vandaar dat een plug in voor mij best acceptabel is.
-
DonEV
- Geregistreerd lid
ach Verde900,
ik probeer me zo breed mogelijk te informeren.
En samen met m’n Lief hakken we vervolgens knopen door op basis van de ons op dat moment beschikbare informatie en uiteraard pecunia.
Wanneer je dat als ‘deugmens’ wil kwalificeren, be my guest.
ik probeer me zo breed mogelijk te informeren.
En samen met m’n Lief hakken we vervolgens knopen door op basis van de ons op dat moment beschikbare informatie en uiteraard pecunia.
Wanneer je dat als ‘deugmens’ wil kwalificeren, be my guest.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Een auto kopen met subsidie in plaats van zelf betalen deugt sowieso van geen kant.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Want ?Steve-O schreef: ↑ma 23 okt, 2023 22:20Een auto kopen met subsidie in plaats van zelf betalen deugt sowieso van geen kant.