W124 E73T AMG

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » za 19 mei, 2007 15:59

Afbeelding

Ha, in zo'n Mercedes ben ik opgegroeid (we hadden het niet breed, nee) 8) .
Zooo traag en zooo moeilijk bestuurbaar :roll: .

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 19 mei, 2007 16:17

Ik durf het bijna niet te vertellen, maar mijn vader weigert zijn W124 300CE weg te doen :oops: Gelukkig wel 100% origineel en met zijn grijze hoofd is het gelukkig nog geen allochtonenverschijning als hij er mee aankomt. Heeft overigens al 450.000 probleemloze kilometers achter de rug. Grootste reparaties waren tweemaal de koppakking wegens doorvreten van de koelvloeistof.

Caspar

Bericht door Caspar » za 19 mei, 2007 17:07

volgens mij is de W124 de beste mercedes ooit gemaakt..die auto's lopen met gemak het klokje rond..

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 19 mei, 2007 17:10

Best leuke auto zo'n 300CE. Alleen toch niet zo'n gevoelige 24 klepper hoop ik. Een kennis van mij heeft zo'n auto. Ding staat al 3 maand stil en ze krijgen hem niet meer fatsoenlijk aan de loop. Ding verzuipt steeds stationair.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » za 19 mei, 2007 17:30

aero92 schreef:volgens mij is de W124 de beste mercedes ooit gemaakt..die auto's lopen met gemak het klokje rond..

Eigenlijk kan je alles wat voor de W124 zit, ook als zeer betrouwbaar beschouwen.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 19 mei, 2007 17:33

jonatas 900s schreef:
aero92 schreef:volgens mij is de W124 de beste mercedes ooit gemaakt..die auto's lopen met gemak het klokje rond..

Eigenlijk kan je alles wat voor de W124 zit, ook als zeer betrouwbaar beschouwen.
Volgens mij is de W123 de betrouwbaarste MB ooit

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » za 19 mei, 2007 17:40

Dat dacht ik eigenlijk ook. :lol:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 19 mei, 2007 17:40

Kijk maar eens in Afrika. :wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 19 mei, 2007 17:42

sjoerdk schreef:Ik dacht dat het je wel zou aanspreken :wink:
Een W124 vind ik mooi ja, maar dan mét oranje knippers, beige of blauw interieur, een mooie, (lees nette) exterieurkleur, en gewoon in een uitmuntende staat, maar met deze pauper-wagen die jij laat zien heb ik niets. Totaal niets. :wink:

srsb
Geregistreerd lid

Bericht door srsb » za 19 mei, 2007 20:24

jwaterink schreef:Best leuke auto zo'n 300CE. Alleen toch niet zo'n gevoelige 24 klepper hoop ik. Een kennis van mij heeft zo'n auto. Ding staat al 3 maand stil en ze krijgen hem niet meer fatsoenlijk aan de loop. Ding verzuipt steeds stationair.
De 300 24-klepper blokken zijn slecht, zeer slecht. Heel veel problemen zijn ermee. Mercedes heeft deze ook heel snel vervangen door een ander blok. Als het even kan moet je een 24v laten staan. Het is ook niet voor niets dat ze veel goedkoper zijn dan W124s met andere motorblokken.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » za 19 mei, 2007 21:24

srsb schreef:
jwaterink schreef:Best leuke auto zo'n 300CE. Alleen toch niet zo'n gevoelige 24 klepper hoop ik. Een kennis van mij heeft zo'n auto. Ding staat al 3 maand stil en ze krijgen hem niet meer fatsoenlijk aan de loop. Ding verzuipt steeds stationair.
De 300 24-klepper blokken zijn slecht, zeer slecht. Heel veel problemen zijn ermee. Mercedes heeft deze ook heel snel vervangen door een ander blok. Als het even kan moet je een 24v laten staan. Het is ook niet voor niets dat ze veel goedkoper zijn dan W124s met andere motorblokken.
is dat het blok wat ook in een 300 TE van '89 zat? die heeft mijn vader namelijk gehad en hij had continu problemen, bij 10 file bijvoorbeeld was ie al oververhit :?

als troost heeft mijn vader toen maar weer een nieuwe Saab gekocht en heeft daar gelukkig geen problemen mee gehad

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » za 19 mei, 2007 21:28

verde900 schreef:
jonatas 900s schreef:

Volgens mij is de W123 de betrouwbaarste MB ooit
Had ergens gelezen, weet niet meer waar, dat toen SAAB de 9000 ontwikkelde ze Mercedes in het vizier hadden. Toendertijd was dat dus de W123. Was (evenals de S-klasse) kwalitatief, met straatlengtes, het beste wat er te krijgen was. Dit kwaliteits- en afwerkingsniveau heeft SAAB nooit bereikt helaas, denk ook niet dat MB wakker lag van de 9000. SAAB was natuurlijk wel veel kleiner en had veel minder ontwikkelingsbudget. Grappig dat MB schijnbaar toch veel emoties oproept alhier.

Doe mij overigens maar een W124 E320 T met Becker radio, Schuuf/kanteldak, leer, airco en automaat (een Benz met handbak is een halve Benz) en dan in knalrood. En, als we toch bezig zijn, voor de mooie dagen een W107 500SL met putdeksels.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » za 19 mei, 2007 21:34

toch is mijn ervaring met Saab's en Benzen dat de Saabjes behoorlijk betrouwbaarder zijn dan de Mercedi!

enter sandman
Geregistreerd lid

Bericht door enter sandman » zo 20 mei, 2007 13:34

wat is er zo speciaal aan de automaten van mercedes mischien ?
( @ bobkoppert )

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » zo 20 mei, 2007 13:58

Mercedes = automaat, tenminste in mijn beleving

Plaats reactie