Ha, in zo'n Mercedes ben ik opgegroeid (we hadden het niet breed, nee)
Zooo traag en zooo moeilijk bestuurbaar

De 300 24-klepper blokken zijn slecht, zeer slecht. Heel veel problemen zijn ermee. Mercedes heeft deze ook heel snel vervangen door een ander blok. Als het even kan moet je een 24v laten staan. Het is ook niet voor niets dat ze veel goedkoper zijn dan W124s met andere motorblokken.jwaterink schreef:Best leuke auto zo'n 300CE. Alleen toch niet zo'n gevoelige 24 klepper hoop ik. Een kennis van mij heeft zo'n auto. Ding staat al 3 maand stil en ze krijgen hem niet meer fatsoenlijk aan de loop. Ding verzuipt steeds stationair.

is dat het blok wat ook in een 300 TE van '89 zat? die heeft mijn vader namelijk gehad en hij had continu problemen, bij 10 file bijvoorbeeld was ie al oververhitsrsb schreef:De 300 24-klepper blokken zijn slecht, zeer slecht. Heel veel problemen zijn ermee. Mercedes heeft deze ook heel snel vervangen door een ander blok. Als het even kan moet je een 24v laten staan. Het is ook niet voor niets dat ze veel goedkoper zijn dan W124s met andere motorblokken.jwaterink schreef:Best leuke auto zo'n 300CE. Alleen toch niet zo'n gevoelige 24 klepper hoop ik. Een kennis van mij heeft zo'n auto. Ding staat al 3 maand stil en ze krijgen hem niet meer fatsoenlijk aan de loop. Ding verzuipt steeds stationair.
Had ergens gelezen, weet niet meer waar, dat toen SAAB de 9000 ontwikkelde ze Mercedes in het vizier hadden. Toendertijd was dat dus de W123. Was (evenals de S-klasse) kwalitatief, met straatlengtes, het beste wat er te krijgen was. Dit kwaliteits- en afwerkingsniveau heeft SAAB nooit bereikt helaas, denk ook niet dat MB wakker lag van de 9000. SAAB was natuurlijk wel veel kleiner en had veel minder ontwikkelingsbudget. Grappig dat MB schijnbaar toch veel emoties oproept alhier.verde900 schreef:Volgens mij is de W123 de betrouwbaarste MB ooitjonatas 900s schreef:aero92 schreef:volgens mij is de W124 de beste mercedes ooit gemaakt..die auto's lopen met gemak het klokje rond..
Eigenlijk kan je alles wat voor de W124 zit, ook als zeer betrouwbaar beschouwen.