Auto('s) waarvan je spijt hebt dat je die ooit verkocht hebt...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Auto('s) waarvan je spijt hebt dat je die ooit verkocht hebt...

Bericht door Luud » di 28 dec, 2021 17:05

Spijt, een groot woord, inmiddels 45 jaar mijn rijbewijs dus heel wat auto's versleten. Als er eentje is waar ik met veel plezier aan terug denk en ook wel (achteraf) spijt van heb deze verkocht te hebben, is het de Volvo 480. Voor mij was het een probleemloze auto, nagenoeg roestvrij en geen elektronische problemen.
volvo 480.jpg
Reden van verkoop: remleidingen achter moesten vervangen dus geen Apk. Het technisch gecompliceerde icm de reparatie heb ik besloten om hem te verkopen. Gelukkig aan twee jonge enthousiastelingen ( die hem zo door de Apk kregen) en de 480 nu aan het restaureren zijn.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

collega
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door collega » di 28 dec, 2021 17:29

Dat snap ik!
Een prachtig ontwerp, stijlvolle auto!

Pruttel
Geregistreerd lid

Bericht door Pruttel » di 28 dec, 2021 19:10

Ik was nog (iets) jonger en had een droom. Voor 400 piek gekocht, samen met een goede vriend die ook hier medeforummer is. Veel aan gesleuteld op technisch vlak om na bruginspectie erachter te komen dat ie toch wel best rot begon te worden...

Was een BX 16 TZI van 1990, in een kleur die ik daarna nooit meer heb gezien (Blue Memphis). De nieuwe eigenaar belde me vijf maanden na aanschaf op dat de APK niet meer ging lukken (goh) en of ik 'm voor een bodemprijs wilde terugkopen. Als armlastige student nee gezegd, maar nog tot op de dag van vandaag spijt. Had 'm gewoon moeten meepakken en in een loods for the time being.

Afbeelding

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 28 dec, 2021 22:29

Is dat het type van hé buurman wat doe je nauw :D

Maar hoe kan dat roesten, was toch allemaal plastic :wink:

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » wo 29 dec, 2021 0:08

Maar hoe kan dat roesten, was toch allemaal plastic :wink:
[/quote]
Dit is gemeen, heel gemeen.
Ik heb vier jaar in een ds5 gereden. Niks mee gehad. Behalve een afgebroken peilstok van ... inderdaad : plastic!

scancaep
Geregistreerd lid

Bericht door scancaep » wo 29 dec, 2021 11:38

Luud schreef:
di 28 dec, 2021 17:05
Spijt, een groot woord, inmiddels 45 jaar mijn rijbewijs dus heel wat auto's versleten. Als er eentje is waar ik met veel plezier aan terug denk en ook wel (achteraf) spijt van heb deze verkocht te hebben, is het de Volvo 480. Voor mij was het een probleemloze auto, nagenoeg roestvrij en geen elektronische problemen.
volvo 480.jpg
Reden van verkoop: remleidingen achter moesten vervangen dus geen Apk. Het technisch gecompliceerde icm de reparatie heb ik besloten om hem te verkopen. Gelukkig aan twee jonge enthousiastelingen ( die hem zo door de Apk kregen) en de 480 nu aan het restaureren zijn.....
Kan ik het helemaal mee eens zijn. Heb er 3 gehad een van de eersten en een van de laatste die gemaakt zijn.
De eerste in de kleur die op je foto staat een blauwe en de laatste was grey. Die was tevens voorzien van alles wat Volvo nog op de plank had liggen aan accessoires. Helaas tegen een vangrail in Duitsland platgereden. Zelf geen schrammetje. Bleek achteraf dat het wegdek daar niet in orde was. Voor mij en na mij zijn er nog meer daar van de weg geraakt. Overheid had daar geen waarschuwingsborden geplaatst.
Met de eerste heb ik wel de nodige, vooral motorische, problemen gehad. Aantal keren naar Beesd geweest om het op te lossen. Uiteindelijk alles wat met de inspuiting en regeling te maken had vervangen en daarna probleemloos. In totaal met deze 3 zo'n slordige half miljoen km's afgelegd :O: .

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » wo 29 dec, 2021 12:28

Heb er drie verkocht waar ik spijt van kreeg. Alle drie Saabs.

Een jaar of 15 geleden verkocht ik een origineel NL Iridium blauwe 900 Classic coupe T16S uit '84 met slechts 160.000 Km voor slechts € 1.650. Dat was echt een briljante auto. Ik verkocht 'm voor 't zelfde bedrag als waar ik 'm voor kocht en heb er ruim een jaar als daily in gereden zonder problemen. Alleen de radiator heb ik vervangen weet ik nog. Ook mee op wintersport geweest naar Tsjechië. Ding gaf geen krimp. Wat een stunning beauty was dat zeg... De foto's ervan kan ik helaas (al 'n hele tijd) tijdelijk niet bij. If i could turn back time...

De op één na laatste waar ik veel spijt van heb gehad is deze:

Afbeelding

De laatste die ik nooit weg had moeten doen was m'n Midnight Blue 9-3 SE Cabrio (Hier voor de Laser Red Aero Coupe die de opvolger werd van de Cayenne rode ng 900). Die vond ik met 70.000 Km toen dat nog betaalbaar was en ik reed 'm naar 135.00Km in 4 jaar. Deed er erg veel upgrades aan en leerde daardoor veel over de Saab hobby. Gelukkig heb ik er inmiddels een schitterende vervanger voor gevonden:

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » wo 29 dec, 2021 14:00

Pruttel schreef:
di 28 dec, 2021 19:10
Ik was nog (iets) jonger en had een droom. Voor 400 piek gekocht, samen met een goede vriend die ook hier medeforummer is. Veel aan gesleuteld op technisch vlak om na bruginspectie erachter te komen dat ie toch wel best rot begon te worden...

Was een BX 16 TZI van 1990, in een kleur die ik daarna nooit meer heb gezien (Blue Memphis). De nieuwe eigenaar belde me vijf maanden na aanschaf op dat de APK niet meer ging lukken (goh) en of ik 'm voor een bodemprijs wilde terugkopen. Als armlastige student nee gezegd, maar nog tot op de dag van vandaag spijt. Had 'm gewoon moeten meepakken en in een loods for the time being.

Afbeelding
Ik had rond midden jaren 80 een grijze 1.9D. Die met de blaartrekkende 65pk. Maar wel 5 versnellingen. In principe een onverwoestbare auto: plastic en een rustig voort-tokkelende diesel. Fijne auto. Maar... op de een of andere manier had ik altijd enorme last van mijn rug na een lange rit. Na een jaar of 3 ingeruild tegen... een Saab 90 van Ad Janse in Zwolle. Nooit meer rugklachten natuurlijk.

Pruttel
Geregistreerd lid

Bericht door Pruttel » do 30 dec, 2021 12:00

MvR schreef:
wo 29 dec, 2021 14:00
Maar... op de een of andere manier had ik altijd enorme last van mijn rug na een lange rit. Na een jaar of 3 ingeruild tegen... een Saab 90 van Ad Janse in Zwolle. Nooit meer rugklachten natuurlijk.
Herkenbaar. De stoelen in zowel de BX als later ook gereden Peugeot 205 waren met mijn postuur (1.89) niet echt een pretje. Het was allemaal gebouwd voor een fransman en dat merkte je wel met langere ritten. Ik mis daarentegen wel het fantastische veersysteem, wat kon je daar hard mee boenderen over drempels.

Overigens deze zomer nog wezen kijken bij een BX uit '85, een champagnekleurige met bruin interieur, automaat en het verschrikkelijk mooie Type 1 dashboard met loepmeters. Uiteraard laten staan en ook later spijt van gekregen. Een BX laat mij i.i.g. niet los.

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » do 30 dec, 2021 12:23

Die BXen heb ik zelf 2 gehad. Een type 1 14E in het rood. Dat was mijn eerste auto. Ik reed idd vaker in Friesland over een bepaalde weg en dat ging lekker soepel met ongeveer 80 km/h. Vervolgens kocht ik een Fiesta XR2 en die auto stuiterde op die weg alle kanten op en de snelheid moest omlaag naar de 60 km/h om veilig te kunnen rijdne. Echt fantastisch was dat met de BX. Later heb ik nog een BX 19 TRD Turbo break uit 1994 gehad. Ex ambassadeurs auto in Belgie. Alle extra's erop die er waren. Heerlijke auto om mee te rijden. Ik heb echter van geen enkele auto echt spijt gehad dat hij weg is gegaan. Nooit de financiele middelen gehad om maar te overwegen om auto's ernaast te bewaren en door ze te verkopen kon ik weer iets anders proberen. HIerdoor in 25 jaar tijd ook een kleine 20 auto's gehad.
De Saab is de auto die ik nu het langste heb. ondertussen alweer bijna 6,5 jaar.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » do 30 dec, 2021 12:23

Na m'n SA stapte ik in 'n nieuwe BX 1.9D. Echt 'n héérlijke auto was dat! Kocht 'm op grijs kenteken en heb 'm toen er kinderen kwamen zelfs weer om laten bouwen. Die vering is ongeëvenaard, maar die diesel vond ik ook erg lekker hoor toen. Was best lekker onthaasten na 'n SA. En minder bezoeken aan de pomp ook, voor minder geld.😊

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » do 30 dec, 2021 12:34

J.vandermeulen schreef:
di 28 dec, 2021 11:18
https://images.app.goo.gl/XEC4CUKx92Nv9kqz8
Ik was helemaal klaar met deze auto vooral vanwege kritiek van een bepaald persoon. Na 6 maanden was deze snuiter ontslagen maar had ik de evo al weggedaan. Achteraf doodzonde maar de 9-3X doet qua vermogen en awd systeem voor mijn gevoel niet veel onder.
Een 9-3x doet niet onder voor een rasechte rallye evo?

Probleem met die evo en de wrx sti is eigenlijk het imago die al paar km voor je rijdt. Ze rijden fantastisch, maar toch kan je er niet mee voor de dag komen, als 40+er.
Die evo vind ik echt een prachtige auto.

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » do 30 dec, 2021 16:46

rutgerreinier schreef:
do 30 dec, 2021 12:34
Een 9-3x doet niet onder voor een rasechte rallye evo?
Qua wegligging, zitpositie, stuurgevoel en schakelen natuurlijk wel veel beter.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 31 dec, 2021 15:47

Jammer dat-ie stuk ging (automaatbak en TCS): mijn 1e Saab, de 9000 CD Griffin 2.3T uit 1993 met 216.000km op de teller.

Viking13
Donateur
Donateur

Bericht door Viking13 » vr 31 dec, 2021 17:33

Afbeelding
Afbeelding
Deze, uit mijn geboortejaar……
Helaas destijds geen ruimte om hem binnen te stallen. Ik zag hem langzaam “bruin” worden!

Plaats reactie