Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
Wouter
- Donateur (2x)

Bericht
door Wouter » zo 01 jan, 2006 23:50
josephine schreef:Dis meer een Frans Bauer of Gerard Jodelding bak.
Vorig jaar stond op internet een ex-Frans Bauer MB SL (Baureihe R 107) te koop. Dat is normaal een mooie wagen. Maar deze was ffooouuut...!! Knalrood, te veel chroom en een monsterlijke skirtset. Ik denk dat een S 65 AMG hem ook wel zal aanspreken..
Mijn mening: al die zilverkleurige dikke Benzen vind ik vreselijk. Doe mij maar oude Benzen, dan vind ik alles mooi. En onverwoestbaar, hun reputatie is jaren gelden opgebouwd. Vandaag de dag scoren ze torenhoog in de pechstatistieken.
Nog zoiets (een gevoelskwestie): een Saab maakt naarmate hij ouder wordt steeds meer geluid, maar een dertig jaar oude Benz is nog altijd muisstil.
-
nacra 93
- Donateur

Bericht
door nacra 93 » ma 02 jan, 2006 13:05
easy schreef:Deze lijkt inderdaad teveel op de Maybach, en dat vindt ik maar een lelijk ding. Van binnen is het trouwens net een beemer, ze hebben goed geluisterd daar bij mercedes. De CLS daarentegen is gewoon super.
mischien wel een leuke anekdote:er stond voor ons restaurant waar ik werk een maybach geparkeerd,en de eigenaar zat op tafel 5 vlak achter het buffet waar wij de drankjes klaar zetten, en de ene ober na de andere
maakte een opmerking over die lelijke auto die daar toch stond. dat de stemming op die tafel daalde al vrij snel en was het bravour waarmee ze binnen kwamen snel weg
het moraal van dit verhaal:al is je plasser nog zo klein met een maybach
wordt het ook niet fijn

-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Bericht
door DaVinz » ma 02 jan, 2006 13:14
hou sowieso niet zo van mercedes, niet echt klasse vind ik,....
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » ma 02 jan, 2006 13:30
josephine schreef:nacra 93 schreef:easy schreef:Deze lijkt inderdaad teveel op de Maybach, en dat vindt ik maar een lelijk ding. Van binnen is het trouwens net een beemer, ze hebben goed geluisterd daar bij mercedes. De CLS daarentegen is gewoon super.
mischien wel een leuke anekdote:er stond voor ons restaurant waar ik werk een maybach geparkeerd,en de eigenaar zat op tafel 5 vlak achter het buffet waar wij de drankjes klaar zetten, en de ene ober na de andere
maakte een opmerking over die lelijke auto die daar toch stond. dat de stemming op die tafel daalde al vrij snel en was het bravour waarmee ze binnen kwamen snel weg
het moraal van dit verhaal:al is je plasser nog zo klein met een maybach
wordt het ook niet fijn

Haha, ze zijn echt verschrikkelijk lelijk. Heb laatst op Schiphol bij één opstapplaats voor prive'jets één mogen bekijken ........ dan wordt je weer blij met je Saabje.
Vind een RR Phantom dan nog iets voornaams hebben, een Maybach is daarbij vergeleken zwaar over de top...
Maar goed... ik begrijp waar je heen wilt, beiden halen het niet bij een SAAB 99... het kan maar gezegt zijn...
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » ma 02 jan, 2006 13:53
Dat van die 99 is ook serieus... als ik een (puzzel)tochtje doe geniet ik altijd bovenmatig van het directe sturen en van de superstoelen.
-
Ewout900
- Geregistreerd lid
Bericht
door Ewout900 » ma 02 jan, 2006 14:22
Ik zou die nieuwe S eens in het echt moeten zien. Zo op papier word ik niet bepaald enthousiast. Zoals meerdere personen hier vind ook ik de CLS juist wel (heel) mooi.
-
sonett
- Geregistreerd lid
Bericht
door sonett » ma 02 jan, 2006 20:04
In het echt valt die S wel veel beter mee dan op foto
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » ma 02 jan, 2006 20:43
sonett schreef:In het echt valt die S wel veel beter mee dan op foto
Mercedes had tijdens de IAA een bescheiden paleisje ingeruimd voor deze nieuwe Superklasse..
heb hem daar vanuit echt alle invalshoeken bekeken.. vind hem niet mooi.... te "Duits"
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Bericht
door Ruud » di 03 jan, 2006 14:51
Ondertussen heb ik de S-klasse in het echt gezien. Ik vind hem minder over de top dan hij op de foto's lijkt.
Qua uiterlijk vind ik hem niet lelijk maar ook niet mijn stijl. Zelf zou ik in die klasse een Maserati Quatroporte kopen.
Maar afgezien van het uiterlijk gaat 90% van de auto om zijn techniek en luxe. En daarbij is hij toch wel de maatstaaf binnen de autoindustrie.
Iedereen is hier Saab-fan (ik ook) maar het lijkt me zeer sterk als een Saab 99, beter rijdt dan een Mercedes S-klasse...

-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » di 03 jan, 2006 14:53
Ruud schreef:Iedereen is hier Saab-fan (ik ook) maar het lijkt me zeer sterk als een Saab 99, beter rijdt dan een Mercedes S-klasse...

Niet veel beter, maar iets

-
easy
- Geregistreerd lid
Bericht
door easy » di 03 jan, 2006 15:19
verde900 schreef:Ruud schreef:Iedereen is hier Saab-fan (ik ook) maar het lijkt me zeer sterk als een Saab 99, beter rijdt dan een Mercedes S-klasse...

Niet veel beter, maar iets