Porsche Panamera gespot

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Porsche Panamera gespot

Bericht door Ewout » ma 14 sep, 2009 23:26

Daarnet in Amsterdam op de Nieuwezijds voorburgwal zaten we te eten en kwam er een zwarte Porsche Panamera op Nederlands kenteken voorbij zetten. Van schrik het kentekennummer vergeten...

Wat een grote auto! Echt mooi kon ik hem nog niet vinden. Al meer mensen die er een gezien hebben?

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 15 sep, 2009 0:09

Sprak laatst iemand die er een besteld had. Hoop hem er snel in te spotten, maar volgens mij duurt het nog wel ff voordat hij hem krijgt.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » di 15 sep, 2009 8:14

heey
in belgië een grote 2 weken geleden
op de e34 een grijze van kleur
wel met handelaars platen (kenteken )
mvg werner

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » di 15 sep, 2009 8:44

Ik heb de Panamera zelf nog niet 'live' gezien (er stonden er tot afgelopen vrijdag 2 onder een doek bij oa Porsche Centrum Gelderland). Zaterdag heb ik wel 2 mensen gesproken die er al in hebben proefgereden voor de officiele 'release' (was vrijdag jl).

Ik begreep dat in rechte lijn het rijgedrag overeenkomt met een 997, maar in de bocht (als verwacht) net iets minder

raycce
Geregistreerd lid

Bericht door raycce » di 15 sep, 2009 9:36

Zo een week of 2-3 geleden in Hilversum in de buurt van het mediapark.
Wat opviel is dat hij vooral groot is :shock: .
Zowel in de lengte als in de breedte.
Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken.

Volgens mij vind ik de "echte" sportwagens mooier.

dommelrules
Geregistreerd lid

Bericht door dommelrules » di 15 sep, 2009 11:25

Ben afgelopen zaterdag naar het lokale Porsche centrum geweest voor de presentatie en de opening van dit centrum. Heb ook in de Panamera gezeten, alleen ben ik niet heel atletisch gebouwd, en is de instap voor mij niet heel handig.

dommelrules
Geregistreerd lid

Bericht door dommelrules » di 15 sep, 2009 11:27

De vriend van mijn schoonmoeder kwam langs om wat op te halen en om daarna naar de presentatie van de Porsche Panamera te gaan. Hij zou samen met een genodigde gaan. Kreeg ik aan de deur te horen dat er nog ieman mee mocht, dus snel fatsoenlijke kleren aan en op naar het lokale Porsche Centre.

Alleen wist ik niet dat je gewoon foto's mocht nemen, dus deze zijn met de telefoon genomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De werkplaats is wel heel erg schoon

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stonden er leuke auto´s, ook de Cayenne diesel. Je kunt in zo´n Panamera beter achterin zitten dan voorin met mijn postuur. De instap is niet geniaal, maar who gives a *...

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 15 sep, 2009 12:09

Tja, er werd een nieuw Amsterdam Porsche centrum geopend, het grootste van Europa. Een mooie primeur voor Pon.
Van die Panamera komt wel geen vierzits cabrio, daarvoor was de carrosserie helaas niet stevig genoeg :oops:
Maar het is wel een grappige verschijning zo'n vier deurs Porsche en nog best praktisch in het gebruik.
Weer eens wat anders dan een MB S-klasse of een zware BMW 7 en uiteraard wat eenvoudiger te onderhouden dan die Italiaanse exoten.

dommelrules
Geregistreerd lid

Bericht door dommelrules » di 15 sep, 2009 12:29

Ik heb onder de motorkap gekeken van de turbo maar het zit daar allemaal wel erg krap. Ik vraag me af hoe makkelijk dat te onderhouden is.

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » di 15 sep, 2009 12:47

Dat geldt voor zo ongeveer elke moderne auto. Ik denk overigens niet dat de doorsnee Panamera koper zich met dat soort trivialiteiten bezighoudt en de motorkap alleen opentrekt om te genieten van het uitzicht en om zijn omgeving onder de indruk te doen geraken. Lucky bastard!

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 15 sep, 2009 18:27

Bij een Panamera zou de chauffeur dat kunnen doen :lol:
Voordat het echte onderhoud aan de orde komt zullen de meeste kopers dat type wagen al hebben ingeruild.
Wel leuk als een verstokte Porsche 911 rijder de dealer belt dat hij/zij de moter achter niet kan vinden :lol:

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » di 15 sep, 2009 21:23

Afbeelding

Ah, een voiture van Jan de Boer... :lol:

blafwoef
Geregistreerd lid

Bericht door blafwoef » di 15 sep, 2009 21:28

Zit ik gisteravond op Skype en een ex-collega van mij is ook online. Leuke knaap, we spraken elkaar ook vaak buiten werk. Vertelt hij mij doodleuk dat zijn vader gisteren een PAnamera mee naar hiuis had (via Pon) en dat hij even een stukje was wezen rijden. En dan komt hij mij niet eens ophalen.
Nu dus een echte ex-collega :(

Maarre: als goedmakertje: hij ging even kijken hoe hard het ging en is toen geflitst. Gene beter vermaak dan leedvermaak :D

Plaats reactie