Wie is de fabrikant van roetfilters

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Wie is de fabrikant van roetfilters

Bericht door Robbert » do 01 sep, 2005 21:24

Sinds kort moeten nieuwe diesels voorzien zijn van roetfilters. Het produceren van deze roetfilders lijkt mij een zeer lucratieve markt.

Nou vroeg ik mij af welke fabrikante(en) maakt/maken deze filters voor de auto industrie. Heeft iemand enig idee.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 01 sep, 2005 21:47

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 01 sep, 2005 23:10

Wereldwijd zijn er maar 2 fabrikanten. 1 IN Japan. En 1 in Frankrijk. Dit is de reden dat het bij Saab weer een optie is geworden. De levertijden van roetfilters zijn te lang.

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » vr 02 sep, 2005 9:10

Injectie schreef:Wereldwijd zijn er maar 2 fabrikanten. 1 IN Japan. En 1 in Frankrijk. Dit is de reden dat het bij Saab weer een optie is geworden. De levertijden van roetfilters zijn te lang.
Aan den lijve ondervonden bij de levering van m'n automaat - alleen met roetfilter.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 02 sep, 2005 10:46

Injectie schreef:Wereldwijd zijn er maar 2 fabrikanten. 1 IN Japan. En 1 in Frankrijk. Dit is de reden dat het bij Saab weer een optie is geworden. De levertijden van roetfilters zijn te lang.
Het valt me van zowel SAAB als Volvo tegen dat ze daar niet eerder op geanticipeert hebben, als het milieu je zo ter harte gaat als beide zeggen.
Er zijn door de jaren heen voldoende studies geweest dat een roetfilter een zinnige bijdrage levert aan het milieu.
Peugeot was de eerste en ook grootste afnemer van die Europese roetfilterfabriek en die krijgt nu simpelweg voorrang boven de rest.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 02 sep, 2005 22:10

verde900 schreef:o.a. www.hjs.com
Klopt het dat dit HJS een Duits bedrijf is?

Hoe moet ik dit zien in relatie tot de mail van INJECTIE die schrijft dat er een Japanse en een Franse producent (welke?) zijn?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 02 sep, 2005 22:15

Robberts schreef:

Hoe moet ik dit zien in relatie tot de mail van INJECTIE die schrijft dat er een Japanse en een Franse producent (welke?) zijn?
Volgens mij is dit bedrijf (tot op het heden) de enige waar je een webadres van hebt.
Anders gezegt, van deze heb je concreet een naam en adres, hoe je het dan zien wilt..... dat is aan jou.

Vanwaar je vraag trouwens? alles waar een behoorlijke vraag naar is en waar weinig aanbod van is zal toch (zeker voor de korte termijn) lucratief blijken.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 02 sep, 2005 22:24

verde900 schreef:
Robberts schreef:

Volgens mij is dit bedrijf (tot op het heden) de enige waar je een webadres van hebt.
Anders gezegt, van deze heb je concreet een naam en adres, hoe je het dan zien wilt..... dat is aan jou.

Vanwaar je vraag trouwens? alles waar een behoorlijke vraag naar is en waar weinig aanbod van is zal toch (zeker voor de korte termijn) lucratief blijken.
Ik had er van de week een gesprek over op mijn werk en toen kwam de vraag op wie roetfilters produceert. Vandaar.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 02 sep, 2005 22:34

Robberts schreef:
verde900 schreef:
Robberts schreef: Klopt het dat dit HJS een Duits bedrijf is?
Ik had er van de week een gesprek over op mijn werk en toen kwam de vraag op wie roetfilters produceert. Vandaar.
Geen productieplannen dus?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 03 sep, 2005 22:07

verde900 schreef:
Robberts schreef:
verde900 schreef: Volgens mij is dit bedrijf (tot op het heden) de enige waar je een webadres van hebt.
Geen productieplannen dus?
Nee hoor zeker niet. Eerder zou ik aandelen willen kopen van de producent (als dat mogelijk is).

Plaats reactie