Stationair draaien VW Polo 1.4

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Marrrcel
Geregistreerd lid

Stationair draaien VW Polo 1.4

Bericht door Marrrcel » ma 09 mar, 2009 13:41

Na een lange internetspeurtocht, ongure bedrijven en diverse dealers heb ik voor mijn zus bij een handelaar een nette Polo 1.4 uit 2004 gevonden met 55K op de klok. Een mooi wagentje, airco, sportstoelen, Highline uitvoering enzo, maar daar gaat het niet om.

Vóór de proefrit vertelde de handelaar dat het stationaire toerental continu schommelt tussen ongeveer 600 en 1.000 rpm. Dat doet 'ie heel regelmatig. Volgens de handelaar had de auto zolang stil gestaan dat de elektronische gasklep zijn stationaire 'stand' kwijt was en dat zoiets ingesteld kon worden bij de dealer. Ik heb de dealer gebeld waar hij al zijn beurten heeft gekregen en uit de historie bleken geen noemenwaardigheden, behalve een rekening van €1.500 in 2005 naar aanleiding van een elektronische storing. De polo reed prima en onder voorwaarde dat dit euvel hersteld zou worden is mijn zus tot aankoop overgegaan.

Voor de oplevering is de Polo naar de dealer gegaan waar een kapot gasklephuis gediagnostiseerd werd. Deze is vervangen, maar toch blijft de polo onregelmatig draaien bij stationair toerental. Volgens de handelaar zal dit probleem na enige tijd verdwijnen omdat de computer zichzelf een nieuwe stand moet 'leren'.

Nu is mijn vraag; heeft iemand hier verstand van? Heeft de handelaar gelijk, en moeten we het even aanzien, of moet de polo terug naar de dealer? Sorry voor dit lange epistel, maar ik baal ervan dat ik mijn zus een auto heb geadviseerd met zo'n probleem.

Herco
Geregistreerd lid

Bericht door Herco » ma 09 mar, 2009 22:38

Hoi,

Het laten inleren van het gasklephuis is inderdaad het eerste wat moet zou moeten gebeuren zoals Willeme 1 ook al zegt.

Maar let ook bij deze auto's op de temperatuursensoren(koelwater en inlaattemperatuur). Wanneer deze niet goed werken kun je ook een schommelend toerental krijgen.

Gaat het motorstoringslampje ook aan?

Marrrcel
Geregistreerd lid

Bericht door Marrrcel » ma 09 mar, 2009 22:52

Nee, geen enkel lampje oid.

Herco
Geregistreerd lid

Bericht door Herco » ma 09 mar, 2009 22:56

Eerst dan nog maar eens inleren(simpel klusje) en dan maar een verder kijken.

Plaats reactie