Allemaal over op de electro auto !
GM's EV1 was veelbelovend, een leuke tweezitter met genoeg power (topspeed 80 miles) maar helaas met loodakkus. Er zijn enkelen al omgebouwd naar moderne akkus maar GM vind het echter niet lonend meer.
Met de lage brandstof prijzen in de US kan ik me dat wel voorstellen. Maar electro auto's zijn hier vrij van wegenbelasing !
Misschien kan SAAB er hier mee verder ?
http://www.gm.com/company/gmability/adv ... b_ev1.html
Milieu
-
Marknett
- Lid van verdienste
Re: Milieu
en de talrijke vulkaanuitbarstingen in het pleistoceen deden de zaak ook al geen goed ...mkranendijk schreef:Ik wil dat fijn stof wel even in perspectief plaatsen t.o.v. ca. 70 jaar terug. Toen stookten de huishoudens voornamelijk de woningen warm met allesbrandertjes, openhaard, kachels etc. met kolen, turf en hout. Toenertijd was er enorm veel meer fijn stof aanwezig dan nu, dus eigenlijk is het al enorm verbeterd....
Dus ?
'minder slecht' is iets anders dan 'goed'.
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Re: Milieu
Ons inspannen om het nog beter te maken blijft denk ik altijd een streven. Ik denk wel dat op een geven moment een punt bereikt wordt dat de kosten niet meer opwegen tegen de baten.jelger schreef:![]()
dus hoeven we ons niet/minder in te spannen om het nog beter te maken?
we zouden juist met onze huidige technische kennis grote stappen vooruit kunnen maken.
De mensen die nu doodgaan zijn vaak de oudjes die al longklachten hadden en die daarbij hun hele leven al fijn stof in hun longen verzameld hebben. Antropogeen fijn stof is sinds 1960 met ongeveer 60% afgenomen en er is sprake van een trend. Ik denk dat ook dat je kunt stellen dat hoe later je geboren bent hoe minder (gemiddeld) fijn stof je zult binnenkrijgen. Ik verwacht dan ook dat het gemiddelde sterftecijfer door fijn stof de komende jaren zal afnemen.
Mensen die langs een snelweg of in een stad wonen zullen meer fijn stof binnenkrijgen. Die hebben echter gekozen voor de voordelen van de stad. Ze zullen in mijn optiek ook de nadelen moeten afwegen.
Er heerst in Nederland daarbij ook een beetje een cultuur dat je nergens aan mag doodgaan. Mensen worden steeds ouder en bijna geen enkele ingreep is teveel.
Ik denk dan ook dat door dat taboe op doodgaan en dat geloof dat alles maakbaar is er toe kan leiden dat er te ver wordt gegaan om het milieu schoon te krijgen. De baten zullen dan niet meer tegen de kosten opwegen.
Willen we bijvoorbeeld 2 miljoen euro extra per inwoner per jaar besteden zodat die in plaats van 87 jaar 88 jaar wordt?
Voor mij de vraag.