Heb ik me laten gek maken? (update p. 4)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » za 28 jun, 2008 8:40

Wouter schreef:.. Nou ja, er was toch enig werk van gemaakt, want er zat een pv'tje bijgevoegd van de betrokken agent. Hieruit bleek eens te meer dat politieagenten de slechts opgeleide ambtenaren in Nederland zijn. Handenvol taal- en spelfouten in een stukje van een half A4...
:roll:

Goed om te lezen dat het recht uiteindelijk toch zijn loop kent. Jammer dat je er zoveel moeite voor moet doen. Maar wat zal dat zoet smaken: het boetebedrag vermeerderd met rente terugkrijgen :P .

Op een vergelijkbare manier is mijn vrouw een keer op de bon geslingerd. Agent noteert de overtreding (negeren van rood licht) en vermeldt datum, tijdstip en plaats delict.
Resultaat: een beschikking in de bus, met daarop een plaats delict die totaal niet bestaat. Kat in bakkie, dacht ik, terwijl ik een bezwaarschrift naar de Officier van Justitie stuurde.
Mispoes :evil:

We kregen een herschreven beschikking, met een toelichtend briefje in de bus. De verbalisant had per ongeluk de plaats delict verkeerd genoteerd. Gelieve bijgaand de beschikking met de juiste gegevens aan te treffen, etc., etc.

Overlegd met de buurman (advocaat). Justitie heeft de laatste tijd veel moeite met uitglijders in zaken a.g.v. vormfouten als in ons geval.
Ik heb het er maar bij gelaten, maar heb wel het idee gekregen dat wel erg makkelijk recht gemaakt is wat krom was.
Overigens heeft mijn vrouw nooit ontkend dat ze wellicht net door rood gegaan is. Op die basis heeft ze zich nooit tegen een boete verzet.

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » za 28 jun, 2008 9:20

Laatste tijd wordt er meer melding gemaakt van onterecht bekeuren.

Het blijkt dat de politie hun boeken niet sluitend krijgt.

Een stagiair had een verkeerd merk als dienstauto doorgegeven.

Men kwam daar pas achter toen de rekening op de mat viel.

Afbeelding

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 28 jun, 2008 9:21

Wouter, eindelijk je recht!! :P

savaan76
Geregistreerd lid

Bericht door savaan76 » za 28 jun, 2008 9:39

Erg leuk om je verhaal te lezen, het moet toch veel voldoening geven om je gelijk te halen en die agent maakt ook bij zijn chef geen goede sier natuurlijk alleen de gevolgen daarvan zul je nooit weten.
Ik snap dat het een principe kwestie is maar ben wel nieuwsgierig of de rekening van je advocaat hoger was als je boete :wink:

Gefeliciteerd!

Sander

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 28 jun, 2008 10:43

Wouter, ik lees dit hele verhaal nu pas. Gefeleiciteerd met het halen van je gelijk. Maar wat een soap bij elkaar zeg.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 28 jun, 2008 10:53

savaan76 schreef:Ik snap dat het een principe kwestie is maar ben wel nieuwsgierig of de rekening van je advocaat hoger was als je boete :wink:
Neem aan dat het een vriendendienst is geweest. Zo'n kerel ziet je al aankomen: ja, ik heb dus een boete gehad, wat gaan we er aan doen? :lol:

Relaxt voor jou dat het opgelost is, en die agent is sowieso een achterbakse hond, maar kan nou niet bepaald uit het stuk halen dat je echt onschuldig was ;) Enfin, je hebt weer een geldig excuus (en de middelen) om een feestje te bouwen!

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » za 28 jun, 2008 11:26

Wouter gelukkig dat je je boete niet hoeft te betalen!

Wel zeer jammer inderdaad dat die agent ongestraft weg komt zeg :evil:

Plaats reactie