Wouter schreef:.. Nou ja, er was toch enig werk van gemaakt, want er zat een pv'tje bijgevoegd van de betrokken agent. Hieruit bleek eens te meer dat politieagenten de slechts opgeleide ambtenaren in Nederland zijn. Handenvol taal- en spelfouten in een stukje van een half A4...
Goed om te lezen dat het recht uiteindelijk toch zijn loop kent. Jammer dat je er zoveel moeite voor moet doen. Maar wat zal dat zoet smaken: het boetebedrag vermeerderd met rente terugkrijgen
Op een vergelijkbare manier is mijn vrouw een keer op de bon geslingerd. Agent noteert de overtreding (negeren van rood licht) en vermeldt datum, tijdstip en plaats delict.
Resultaat: een beschikking in de bus, met daarop een plaats delict die totaal niet bestaat. Kat in bakkie, dacht ik, terwijl ik een bezwaarschrift naar de Officier van Justitie stuurde.
Mispoes
We kregen een herschreven beschikking, met een toelichtend briefje in de bus. De verbalisant had per ongeluk de plaats delict verkeerd genoteerd. Gelieve bijgaand de beschikking met de juiste gegevens aan te treffen, etc., etc.
Overlegd met de buurman (advocaat). Justitie heeft de laatste tijd veel moeite met uitglijders in zaken a.g.v. vormfouten als in ons geval.
Ik heb het er maar bij gelaten, maar heb wel het idee gekregen dat wel erg makkelijk recht gemaakt is wat krom was.
Overigens heeft mijn vrouw nooit ontkend dat ze wellicht net door rood gegaan is. Op die basis heeft ze zich nooit tegen een boete verzet.