Blaupunkt radio's en cd-wisselaars

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Blaupunkt radio's en cd-wisselaars

Bericht door Wouter » do 12 jun, 2008 15:01

Ik ben redelijk fan van Blaupunkt autoradio's. Heb er hier nu een paar liggen. Maar ik zit met een probleempje met het aansluiten van een cd-wisselaar. Wie heeft er verstand van de verschillende soorten kabels?

Zo heb ik een Blaupunkt Montreal RCM 45 radio. Volgens het boekje is deze geschikt voor een cd-wisselaar van het type CDC-A05. Die heb ik ook, exact dat type. Alleen hebben de wisselaar en kabel zo'n ronde 13-pins aansluiting en zit er in de radio een 10-pins ISO aansluiting, net iets breder dan de onderliggende twee ISO aansluitingen voor voeding en speakers.

Zijn hier adapter-kabels voor? Kan ik met de soldeerbout aan de slag? Kan ik op zoek naar een andere radio danwel wisselaar?

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » do 12 jun, 2008 17:21

Ik heb ook ooit zo'n wisselaar gehad. Er hoort een adapterkabel bij voor op de radio met ik meen 4xISO en zo'n ronde contrastekker eraan. Vanaf daar zit moet er een lange kabel met 2 ronde stekkers naar de wisselaar.

hierzo

De aansluitingen van die 13-polige stekker heb ik geloof ik niet (meer), maar ik zal nog even zoeken.

Plaats reactie