Auto's na te trekken op website RDW

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
robertw

Re: Auto's na te trekken op website RDW

Bericht door robertw » vr 28 jan, 2005 20:21

Jelmer schreef:Wat is er met je interieur gebeurd :roll:
geen idee, misschien wel staanplaatsen!!!

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » vr 28 jan, 2005 21:31

Ik vergiste me even met een kenteken:

Brandstof i Diesel
Aantal cilinders i 6
Cilinderinhoud i 0 cm3
Aantal zitplaatsen i 0
Aantal staanplaatsen i 0

Massa ledig voertuig i 12.180 kg
Maximum massa voertuig i 26.500 kg
Massa rijklaar i 0 kg
Laadvermogen i 14.320 kg

:?

Is een Scania, auto die ik plan... oeps.

Maar de eigenlijk gegevens van mijn auto kloppen verder wel, vreemd genoeg zijn staanplaatsen niet van toepassing :wink:

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » vr 28 jan, 2005 23:37

Kenteken i

Voertuigsoort i Personenauto
Merk i SAAB
Handelsbenaming i 99 GL
Kleur(en) i Blauw
Brandstof i Benzine
Aantal cilinders i 4
Cilinderinhoud i 0 cm3
Aantal zitplaatsen i 0
Aantal staanplaatsen i N.v.t.

Massa ledig voertuig i 1.077 kg
Maximum massa voertuig i 0 kg
Massa rijklaar i 0 kg
Laadvermogen i N.v.t.

Mijn auto weegt niks meer als hij rijklaar is. Dat verklaart die slechte wegligging in de sneeuw. En mijn motor heeft geen inhoud en ik mag er niet in zitten. Wie helpt mij aan gewicht (het liefst een aardig en aantrekkelijk meisje van rond de 20), wie helpt mij aan stoelen en wie helpt mij aan een paar liter onder de motorkap.

Mout
Geregistreerd lid

Bericht door Mout » ma 31 jan, 2005 2:24

wat mij opvalt is dat je op www.spyderweb.nl niet meer kan zoeken op kenteken of is dat toeval.

groet Marc

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » ma 31 jan, 2005 15:48

Bij Spyderweb is het kentekenzoeken nu uit de zoekfuncties gehaald.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 31 jan, 2005 19:38

E-wreck schreef:Ook van www.nu.nl

'RDW zet gevoelige informatie online'

AMSTERDAM - De Rijksdienst voor Wegverkeer zet de veiligheid van opsporingsdiensten op het spel door gegevens online te verstrekken van auto's. Dit zegt de Nederlandse website The Frequency Monitor Centre . Volgens de website kunnen criminelen handig gebruik maken van deze service .

"Elk voertuig wat op dit moment met een legaal Nederlands kenteken over straat rijdt is in dit register terug te vinden. Wat echter ontbreekt in dit openbare register zijn de kentekens van belangrijke voertuigen die in alle anonimiteit de criminaliteit en terrorisme bestrijden, zoals observatieteams, arrestatieteams en bijvoorbeeld voertuigen van de AIVD," zo is te lezen op de site.

"Een potentieel crimineel of terrorist die het vermoeden heeft dat hij gevolgd wordt hoeft alleen maar het juiste kenteken van één van zijn achtervolgers te noteren en het kenteken in te voeren op de website. Als je zo'n kenteken invoert krijg je keurig de melding van het RDW: Er zijn geen gegevens gevonden voor het ingevulde kenteken .."

De website probeerde dit uit met het kenteken van een Audi A6 van de KLPD. Deze Audi maakt deel uit van de beveiliging rond Koningin Beatrix.

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » vr 04 feb, 2005 20:06

Ik heb even de 900 Monte Carlo op mijn Autoweek-poster uit 1992 gecheckt en hij rijdt nog steeds rond (althans, heeft een geldige APK)! Grappig, ik was al die tijd benieuwd...

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 04 feb, 2005 23:06

Manic schreef:
E-wreck schreef:Ook van www.nu.nl

'RDW zet gevoelige informatie online'

"Een potentieel crimineel of terrorist die het vermoeden heeft dat hij gevolgd wordt hoeft alleen maar het juiste kenteken van één van zijn achtervolgers te noteren en het kenteken in te voeren op de website. Als je zo'n kenteken invoert krijg je keurig de melding van het RDW: Er zijn geen gegevens gevonden voor het ingevulde kenteken .."

De website probeerde dit uit met het kenteken van een Audi A6 van de KLPD. Deze Audi maakt deel uit van de beveiliging rond Koningin Beatrix.
Wat een onzin. Heb net gecheckt met een aantal kentekens die geschorst zijn e.d. . Je krijgt dan exact dezelfde melding.

SimonA50

Bericht door SimonA50 » za 05 feb, 2005 10:26

Klopt ja, je stuurt een SMS en je krijgt het oa adres van de eigenaar.
gj9000 schreef:Aha... ze volgen dus o.a. het Zweedse voorbeeld, prima initiatief. Nu nog de sms service waarbij je de eigenaar op kan vragen....

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 05 feb, 2005 12:46

josephine schreef:maar een nieuwe Audi A6 zal niet zo snel geschorst worden, en door een geschorste auto mag je niet achtervolgd worden ... :roll:
OK, misschien verdacht. Maar dan weet je nog niet wie erin zit. Kan ook een andere crimineel zijn met een vals kenteken of een van een katvanger. Daar rijden er toch zoveel van rond in NL. Hoe weet de crimineel dan of er een collega of AIVD/KLPD/CD/... achter hem rijdt

Werkt dit trouwens vanaf een mobiele telefoon? Je zal in ieder geval een bijrijder moeten hebben om het nummerbord van je achterliggen te noteren en in te voeren zonder opvallend rijgedrag te gaan vertonen. En je wilt natuurlijk niet dat de achtervolgende partij doorkrijgt dat jij iets in de gaten hebt.

De Duitse overheid is trouwens iets slimmer, die vervangt van een groot aantal van haar auto's wekelijks het kenteken. (bron: Discovery Channel-German Highways of zoiets)

Plaats reactie