Groeten uit Zweden (fotos van een historisch auto kerkhof)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Thisafternoon
Geregistreerd lid

Bericht door Thisafternoon » do 18 okt, 2007 12:35

Wauw!! Vergane glorie, daar heb ik een zwak voor... Het is ook nog eens herfst. Het moet ook gaaf zijn om hier te filmen en er later nare, sferische muziek onder te monteren... :)

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » do 18 okt, 2007 12:39

Stoppen nu, volgende week heeft Cornell herfstvakantie... :lol:
Nee, alle gekheid op een stokje: schitterende foto's! (We want more!)

SimonA50

Bericht door SimonA50 » do 18 okt, 2007 12:39

waxle schreef:Fantastische foto's... heb je meer info over dit bos?
Echt veel info heb ik niet voor je. De eigenaar(s) woont er op het terrein en ik heb geprobeert met hem te praten maar ik kon deze oude man zeer moeilijk verstaan, of kwam het door de sterke drankwalm die door hem verspreid werd?

Als je in google.se op båstnäs zoekt kom je wel meer info tegen, en fotos.
Ook is er een soort gelijke autokerhof in het smålandske Ryd.
zoek maar eens op skrotbilar en ryd in google.se

Thisafternoon
Geregistreerd lid

Bericht door Thisafternoon » do 18 okt, 2007 12:50

Mijn vriendin zat een half jaar in Sevilla en toen ik haar opzocht, wilde ik meteen naar de wereldtentoonstelling (expo). Die is daar in 1992 gehouden. Ik las in het boekje dat de natuur het al weer langzaam overnam en er al jaren geen geld meer in onderhoud gestoken werd.

http://flickr.com/photos/stevegarratt/1495712808/

http://flickr.com/photos/nporiord/51650144/

http://flickr.com/photos/ggladman/361762805/

http://flickr.com/photos/ilm/6455477/

Heerlijk zo'n bijna post-apocalyptisch sfeertje :)

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 18 okt, 2007 13:04

Die verzameling in Båstnäs zit echt in the middle of nowhere aan een doodlopend weggetje in het bos:

Afbeelding

Klopt het dat die vlekjes in het weiland ook wrakken zijn Simon?

SimonA50

Bericht door SimonA50 » do 18 okt, 2007 13:27

gj9000 schreef:Die verzameling in Båstnäs zit echt in the middle of nowhere aan een doodlopend weggetje in het bos:

Afbeelding

Klopt het dat die vlekjes in het weiland ook wrakken zijn Simon?
Dat klopt helemaal, het ligt echt midden of the nowhere aan een doodlopend weggetje (staan trouwens hele mooie huisjes aan dat weggetje). Die vlekjes die je daar op de kaart ziet dat moeten deze autos zijn die je hier op de foto ziet. Deze foto is vanaf de T-splitsing gemaakt
Afbeelding
Het bewuste weggetje. Hier kinks staan de auto,s in het bos. Stukje rechtdoor staan ze op het veld.
Afbeelding

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 18 okt, 2007 13:43

Martijn Oosterom schreef:Errug zonde van die Lightrail treintjes! :shock:
Ik geloof dat er nog een paar mensen in Den Haag zitten die wel zo'n ding willen hebben tussen Groningen en Schiphol... :wink:
off-topic:
Lightrail materieel is juist voor urbaan/agglomeratie transport. Zie het mooie RandStadrail :lol: - karakteristiek van lightrail is een lichte bouw, die met een hoog koppel motor zorgt voor snelle acceleratie, tot een betrekkelijk lage topsnelheid, omdat dit op lijnen ingezet wordt met een hoge stop-dichthied. (ritsnelheid maximalisatie door acceleratie en remvermogen)

Het zijn juist NIET de mensen in Den Haag die zitten te wachten op een Grunn en Schiphol/Westen verbinding - welke jij bedoelt, een hogesnelheids(magneet)trein. Het zijn juist de mensen (bestuurders en burgerij) in Groningen/Noorden die nu vinden dat Den Haag miljarden moet vergooien aan een railproject. het werkt blijkbaar altijd antagonistisch en nooit synergetisch. :wink:

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » do 18 okt, 2007 14:55

Aan de ene kant boehoe :cry: .
Aan de andere kant: De mislukte vakantie overdoen en een weekje of wat in dát kuuroord 8) en we komen vast weer helemaal bij :wink: .
Zulke autokerkhoven waren hier in NL ook. Een km of wat hiervandaan oa, gelegen tussen weilanden en wielen in een boomgaard met populieren erom. Nu ligt er een woonwijk :? .
Hoop dat ze deze in Zweden in ere houden.
Cornell

SimonA50

Bericht door SimonA50 » do 18 okt, 2007 16:33

Klaarblijkelijk zijn er in de zomer van 2006 250 wrakken weggehaald en in de schredder beland. De stiefdochter van de vorige eigenaar had een stuk grond geerfd waarop deze autos stonden. Ze was het zat en liet de autos dan ook verwijderen. Daar komt het in grote lijnen op neer in dit artikel http://www.na.se/artikel.asp?intId=1024236
Er staan nu nog z'n 1000 autos

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 18 okt, 2007 16:49

terecht. opruimen.

de shredder hoeft nou ook weer niet voor alles, maar geef internationaal hobbyisten cq professioneel restaurateurs bijvoorbeeld een jaar de tijd, om bruikbare restanten op te halen.

RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » do 18 okt, 2007 21:36

Dramatisch geweldig, prachtige foto's.
In iedere auto heeft iemand een stukje historie zitten. Ik denk dat je er een boek met aardige verhalen mee kan vullen.

Er zijn nog niet zo lang geleden ook al van dergelijke foto's de revue gepasseerd, dat was uit Frankrijk dacht ik.

Het heeft iets en ik vindt het geweldige foto's.

Groet, Rolf (zijn Saabjes zijn nog te jong om zo te poseren)

RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » do 18 okt, 2007 21:46

sb153b schreef:Zulke autokerkhoven waren hier in NL ook. Een km of wat hiervandaan oa, gelegen tussen weilanden en wielen in een boomgaard met populieren erom.
Bij van Dongen begint er ook iets moois te ontstaan, al moet het nog wat rijpen.

Groet, Rolf (hij heeft wel oog voor dramatiek)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 18 okt, 2007 21:52

SimonA50 schreef:Nog wat fotos..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding