Tuurlijk een zuinige 1.4 TSI (140/170 pk) rijdt lekker.. maar zo'n dikke motor in je auto hebben is toch een machtige beleving..??
Afkeer tegen de gevestigde orde.
-
Tool
- Geregistreerd lid
Ookal is het gewoon een (onzinnige) wedstrijd om wie de meeste pk's, nm's, cc's, turbo's en cilinders heeft.. Als autoliefhebber kan je het toch niet zo zijn dat het fantastisch mooie volle geluid van een auto als de S6, je helemaal koud laat..?? Ookal zijn ze slecht voor het milieu, zuipen ze als een t**t en vind je de auto te lelijk/lomp, ik kan echt genieten van het geluid van zo'n V10.. Dat is toch een heerlijk magisch geluid, of heb ik dat..?? 
Tuurlijk een zuinige 1.4 TSI (140/170 pk) rijdt lekker.. maar zo'n dikke motor in je auto hebben is toch een machtige beleving..??
-
Henk-Jan
- Donateur

-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Tool
- Geregistreerd lid
Haha, nee dat bedoel ik niet (en "overal in" is overdreven) maar er zijn nou eenmaal mensen die het geweldig vinden om weer net iets snellers/groters/beters dan andere te hebben.. Laat deze mensen dan ook blij zijn met hun GTI'tje, ST'tje of RS'je..jelger schreef:dus omdat een Hummer lekker klinkt moet dat overal in?
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Dat is weer de al oude discussie over wat nou overdaad is en wat niet, die hebben we in de Chevrolet Trailblazer-topics al helemaal afgedraaid.
De high-end performance-markt is een niche-markt die naar verhouding veel aandacht krijgt; veel merken gebruiken die wagens om ten toon te spreiden wat ze allemaal wel niet kunnen (M3, M5, RS6, E-vulzelfmaarin). In deze discussie alleen (en da's twee keer) NIET relevant.
Henk-Jan stoort zich, en ik met 'm, aan de modegrillen van vandaag de dag: auto's die leiden aan een vorm van obesitas met opzichtige stijl-elementen, zoveel glas dat je het idee hebt in een rijdend aquarium te zitten en de grilles die al maar aggressiever en lomper worden. Vooral Peugeot, met z'n 'beugelbekkies' en walvishaaien-voorkanten, man man man...
De high-end performance-markt is een niche-markt die naar verhouding veel aandacht krijgt; veel merken gebruiken die wagens om ten toon te spreiden wat ze allemaal wel niet kunnen (M3, M5, RS6, E-vulzelfmaarin). In deze discussie alleen (en da's twee keer) NIET relevant.
Henk-Jan stoort zich, en ik met 'm, aan de modegrillen van vandaag de dag: auto's die leiden aan een vorm van obesitas met opzichtige stijl-elementen, zoveel glas dat je het idee hebt in een rijdend aquarium te zitten en de grilles die al maar aggressiever en lomper worden. Vooral Peugeot, met z'n 'beugelbekkies' en walvishaaien-voorkanten, man man man...
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Ik vind het de steeds groter wordende grille op vele auto's ook niet mooi, maar bepaalde modellen, zoals de Audi A8, kunnen het hebben. LED-jes vind ik op dit moment erg fraai en typerend voor Audi, alleen ben ik heel bang dat dit "Sjonnie-accessoire" nummer 1 gaat worden en dan is het mooie er wel vanaf! Dat auto's steeds meer vermogen krijgen zal me een zorg zijn en bij sommige wagens, zoals de Power-saloons, vind ik het wel stoer.
Dat BMW nog snellere modellen aanbiedt zal ook te maken hebben met het publiek dat deze wagens koopt. Ik denk dat de gemiddelde Saab-rijder >270 pk pure onzin vindt en zo'n model ook niet snel zou kopen...
De vergelijking met een BMW 5 ging enige jaren terug misschien wel op, maar nu door het gigantische prijsverschil echt niet meer. Een mooie 9-5 Aero zal je rond de 65K euro kosten en ik zou voor dat geld geen mooie nieuwe 530i of 530d kunnen kopen, hooguit een leuke 525i...davidjoost schreef: (...) een hedendaagse 9-5 Aero stelt vandaag de dag qua prestaties weinig meer voor. Een BMW 530i/530d is even snel, maar BMW bied daarboven nog een 535d, 545i, 550i en tot slot een M5 aan(...)
Dat BMW nog snellere modellen aanbiedt zal ook te maken hebben met het publiek dat deze wagens koopt. Ik denk dat de gemiddelde Saab-rijder >270 pk pure onzin vindt en zo'n model ook niet snel zou kopen...
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Ga nogal....Tool schreef:Ookal is het gewoon een (onzinnige) wedstrijd om wie de meeste pk's, nm's, cc's, turbo's en cilinders heeft.. Als autoliefhebber kan je het toch niet zo zijn dat het fantastisch mooie volle geluid van een auto als de S6, je helemaal koud laat..?? Ookal zijn ze slecht voor het milieu, zuipen ze als een t**t en vind je de auto te lelijk/lomp, ik kan echt genieten van het geluid van zo'n V10.. Dat is toch een heerlijk magisch geluid, of heb ik dat..??
Binnenkort hoop ik weer eens wat moois mee te nemen, niet een Corvette, maar een nieuwe M3, ben stikbenieuwd
En dan blijf ik maar een puber, stikt me niks...
Toys for boys, dat toch de hele essentie van het geheel waar de fabrikanten op inspelen.
Gisterenavond nog staan kwijlen bij een eerste type S8 in zeer mooie staat, de eigenaar kwam even een praatje maken, hem gecomplimenteerd met zijn smaak en toch eigenlijk ook met z'n allen overeengekomen dat met deze auto de hele pk-wedloop in gang gezet is, van high-performance saloons.
Ik weet wel die S8 is een stijlicoon, droom, droom, droom, ondanks dat het een volksproduct is en ik daar een gruwelijke afkeer tegen heb, die wagen zou ik graag hebben. Maar eerst een Z4 M Coupe, en daarna een Wiesmann GT V10.
Voorlopig moet deze dan nog even langskomen:

-
V6Aero
- Donateur (4x)

-
katja
- Geregistreerd lid
vertel ik iets nieuws als ik zeg dat Scania als eerste vrachtautoproducent een euro5 V8 gaat brengen zonder toevoeging van adblue?????jelger schreef:ik heb wel een idee. bouw een Saab om een Scania motor heen.
ben je van alle kritiek hierboven af.
(en heb je ook de kritiek mbt diesel en Saab weggenomen)