Voor Krokoklaas (en andere treinliefhebbers)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Voor Krokoklaas (en andere treinliefhebbers)

Bericht door nelfrikandel » di 24 jul, 2007 8:58

Afbeelding

Deze rijdende miniatuur fotografeerde ik gisteren in een attractiepark in Zwitserland. Stond me nog bij uit de topic forumnaam dat die de speciale voorliefde had van Kroko. Ik heb er nog meer foto's van, als je het leuk vind PB me even je emailadres, dan mail ik ze...
krokoklaas schreef:Naast oude auto's heb ik wat met oude treinen, dit is mijn favoriete loc: ... die het koosnaampje Krokodil heeft en even wat hutselen en gekoppeld aan mijn voornaam..........Krokoklaas

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » di 24 jul, 2007 18:08

een Krokodil :)

ja dat was hier ook altijd een v/d favorieten ;)

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » di 24 jul, 2007 18:45

Ik ben ook liefhebber, maar dan van stoomtreintjes :D
Favoriet is dan de grootste, de Big boy 8)
Andere hobby van me, die een beetje op z´n gat ligt omdat ik druk ben met de saab, is ze nabouwen met lego :P
Hier staan er nog enkelen online....

4000365
Geregistreerd lid

Re: Voor Krokoklaas (en andere treinliefhebbers)

Bericht door 4000365 » vr 27 jul, 2007 18:39

nelfrikandel schreef:Afbeelding

Deze rijdende miniatuur fotografeerde ik gisteren in een attractiepark in Zwitserland. Stond me nog bij uit de topic forumnaam dat die de speciale voorliefde had van Kroko. Ik heb er nog meer foto's van, als je het leuk vind PB me even je emailadres, dan mail ik ze...
krokoklaas schreef:Naast oude auto's heb ik wat met oude treinen, dit is mijn favoriete loc: ... die het koosnaampje Krokodil heeft en even wat hutselen en gekoppeld aan mijn voornaam..........Krokoklaas
Ook een aardige om te volgen op modeltrein gebied..

http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php? ... sc&start=0

:shock:

Ronin9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Ronin9-3 » ma 30 jul, 2007 12:19

Hah wat mooi, de LGB Rhb krokodil. Mooier dan dit wordt het niet, kan zo de vitrine in midden in de woonkamer... Die moet ik ook nog eens hebben. :wink:

Alleen zonde dat het een nog duurdere hobby aan het worden is dan het rijden en pimpen van je Saab: http://www.bigtrainworld.com/catalog/pr ... s_id=14682

In 10 jaar tijd zijn de prijzen van enkele stukken x4 gegaan en het wordt er nog voor betaald ook. :shock:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 30 jul, 2007 14:12

Ronin9-3 schreef:Hah wat mooi, de LGB Rhb krokodil. Mooier dan dit wordt het niet, kan zo de vitrine in midden in de woonkamer... Die moet ik ook nog eens hebben. :wink:

Alleen zonde dat het een nog duurdere hobby aan het worden is dan het rijden en pimpen van je Saab: ...
Dan wordt het een grote vitrine... Deze rijdt echt rond en trekt leuke mini treintjes met kinderen en volwassenen rond door dat pretpark. Kijk maar eens op die site of klik op webcam, dan zie je hem wel een keer voorbij denderen...

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 30 jul, 2007 21:44

Leuk ding, maar ik heb een voorkeur voor onderstaande locomotief (en andere van de Southern Railway, design van O. Bulleid), zondag in Engeland de gehele dag achter deze locomotief gereden, werkelijk super! Meerdere keren in de cab van zijn broertje geweest, heel erg gaaf op zo'n stoomlocomotief!

Afbeelding

Grappig detail, de grote groene locomotief (Blackmoor Vale) werd samen met iemand anders door een blonde dame bediend, leuk :D :oops:

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » zo 05 aug, 2007 13:07

Scherp van je Nelfrikandel,

Dit is inderdaad mijn favoriete locomotief,

Leuk dat je er even aan dacht en wellicht heb je iets meegekregen van mijn andere hobby.
Inderdaad was de aanschafwaarde van Krokodil met bijbehorende wagons duurder dan de aanschaf van onze Saab 9000.

Hoe gek kan het zijn?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » zo 05 aug, 2007 22:25

Haha, geen dank. PB me je mail adres en ik stuur je de rest van de foto's ook...

Je moet eens in dat park gaan kijken als je de kans hebt, je lacht je kapot. HEt is eigenlijk een attractiepark voor kinderen, die op de treintjes in een soort van madurodam setting (maar dan een matje groter, want je kunt op de treintjes zitten) rond kunnen rijden... Maar de mensen die daar echt dag in dag uit uit hun bol gaan zijn de mensen die er "werken", de treintjes rijden, onderhouden en zo. Volgens mij is het allemaal zelfbouw, en die kroko is de laatste aanwinst, die wordt gekoesterd als een baby, continue opgepoetst en als er maar een spatje regen valt gaat hij naar binnen...

De uitdrukking "The only differenct between men and boys is the size of their toys" gaat hier ten volle op...

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » ma 06 aug, 2007 21:15

Ik doe ook aan model treinen, heb wel een aardig baantje staan, al zeg ik het zelf.
Maar hij gaat de verkoop in, wegens het weinig tijd er aan besteden, en dat is gewoon jammer.
Zal er wel eens een foto van neerzetten

Beetje onduidelijk, maar kan het wel aardig zien

Afbeelding
Afbeelding

En hij staat dus te koop (uiteraard alles apart), geintereseerden kunnen me wel pb´en (Van het meeste heb ik nog doosjes liggen)
Uitgebreide advertentie komt nog op internet.

Oostland
Geregistreerd lid

Re: Voor Krokoklaas (en andere treinliefhebbers)

Bericht door Oostland » di 07 aug, 2007 14:43

4000365 schreef:
nelfrikandel schreef:Afbeelding

Ook een aardige om te volgen op modeltrein gebied..

http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php? ... sc&start=0

:shock:
:shock: :shock: :shock:
Das zeker een mooie,
Ik heb tijden geleiden ergens in Duitsland, weet niet meer presies waar, ook een mooi museumpje gezien
Die man had een beste treinbaan op het zolder staan, echt eentje waar je wel een paar uur naar kon kijken (op HO schaal), en een beste winkel er bij

Plaats reactie