de al oude fiat 500 in een nieuw jasje

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
edwardk
Geregistreerd lid

de al oude fiat 500 in een nieuw jasje

Bericht door edwardk » zo 08 apr, 2007 14:55

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Na de mini en de PT-cruiser de fiat 50 jaar na de introductie (1957) een retro versie van de fiat 500 die wordt gebouwd in Polen,met 3 motor varianten, 1,3 ltr 75 pk Turbo diesel en 2 benzine varianten met resp. 69 en 100pk en alle met 5 of 6(manuel) versnellingsbak.

fiat 500

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » zo 08 apr, 2007 16:27

Leuk wagentje, heel herkenbaar. Alleen jammer dat de achterzijde zoveel van een mini weg heeft.

Greetz,

Dennis

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 08 apr, 2007 16:38

Dan heb je de nieuwe Suzuki Swift nog niet gezien, dat is pas echt een Mini Cooper kloon! ;)

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 08 apr, 2007 17:37

Ik vind dit absoluut geen Mini-cloon. Maar wel een heel leuk wagentje. Vooral met die 2-cilinder turbo met 100pk 8)

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 08 apr, 2007 17:47

De Flok schreef:Ik vind dit absoluut geen Mini-cloon. Maar wel een heel leuk wagentje. Vooral met die 2-cilinder turbo met 100pk 8)
:shock: gewoon een viercilinder turbo diesel van 1,3 ltr en 75 pk :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 08 apr, 2007 17:58

edwardkommeren schreef:
De Flok schreef:Ik vind dit absoluut geen Mini-cloon. Maar wel een heel leuk wagentje. Vooral met die 2-cilinder turbo met 100pk 8)
:shock: gewoon een viercilinder turbo diesel van 1,3 ltr en 75 pk :wink:
dat is wel heel retro inderdaad ;-)

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 08 apr, 2007 18:10

Foutje, Fiat haalt zelfs 105 pk en 155 Nm uit dat blok. We geloven het niet? Check dan dit artikel maar: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID= ... =&cache=no

Ik vind het wel een heel gaaf ding. Veel cooler dan een Mini mijns inziens.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 11 apr, 2007 17:54

De Flok schreef:Foutje, Fiat haalt zelfs 105 pk en 155 Nm uit dat blok. We geloven het niet? Check dan dit artikel maar: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID= ... =&cache=no

Ik vind het wel een heel gaaf ding. Veel cooler dan een Mini mijns inziens.
Ja zeker een kek ding, als ik mij niet vergis samen ontwikkeld met de nieuwe Ford Ka.
Enige wat ik hoop voor Fiat dat ze niet hetzelde lot staat te wachten als met de motortjes van Smart, die allemaal ploften... :roll:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 11 apr, 2007 17:55

Hardstikke leuk en gaaf autootje! Prachtig design, mooi interieur ook, on eindige mogelijkheden wat opties betreft, de Abarth versie lijkt me helemaal gaaf :twisted:

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » wo 11 apr, 2007 17:59

Bij Abarth waren ze altijd heel goed instaat veel pk uit weinig cc te halen. Maar ook die wilden (en willen) nog weleens ploffen..............

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 11 apr, 2007 18:04

Hannes schreef:Bij Abarth waren ze altijd heel goed instaat veel pk uit weinig cc te halen. Maar ook die wilden (en willen) nog weleens ploffen..............
Ik denk dat Fiat dat wel onder controle krijgt, het huidige modellenprogramma heeft toch een enorme stap voorwaarts gemaakt wat de kwaliteit en betrouwbaarheid betreft, kijk maar naar de Bravo, prachtig ding! De auto kreeg in de gerommeerde bladen goede kritiek, evenals de andere nieuwe Fiats, kortom, ik denk dat het met de betrouwbaarheid nu wel goed komt!

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 11 apr, 2007 18:15

Met die betrouwbaarheid zit het zeker wel goed. De Stilo was al een heel betrouwbaar ding, over de nieuwe Panda ook nooit gekke verhalen gehoord. Ik hoop wel dat dit ding een beetje betaalbaar blijft, en niet zo idioot duur als de Mini. Dan kan dit voor mij nog weleens een vervanger worden voor de Saab.

REWO
Geregistreerd lid

Bericht door REWO » ma 16 jul, 2007 22:58

de productie voor 2007 is grotendeel al verkocht (40.000 van de 58.000). De FIAT dealers in Italie hadden vorig weekend 600.000 proefritten te verwerken.

Barre
Geregistreerd lid

Bericht door Barre » di 17 jul, 2007 15:05

Absoluut een leuk karretje,Maar FIAT is alyijd al goed geweest in het bouwen van kleine wagentjes.
Hopen inderdaad dat de prijs ook leuk blijft en niet zoals de New Beetle en de Mini skyhigh.

Plaats reactie