En zo dwalen wij binnen deze topic af naar het raadplaatje.
De verhuur maatschappij is nooit aangepakt. Was sowieso allemaal heftig qua nasleep. Ten eerste natuurlijk vanwege de zware verwondingen van het slachtoffer.
Zelf heb ik ook een flinke tik overgehouden.
Tijdens de reddingswerkzaamheden kwam de rijkswacht en bleef ' lekker' in de auto zitten terwijl buiten allerlei mensen bezig waren met het slachtoffer. Uiteindelijk kwamen ze uit de auto ' Ale hebt gij gereden?'
Ik in de politieauto, in een shock, schudden over het hele lichaam en vanuit de politieauto uitzicht op het wrak waaraan de brandweer druk bezig was. Hoe hard ik had gereden, dat wist ik niet meer precies, niet te snel zat netjes op de rechter baan.... Hoe hard heb je gereden? dat weet ik niet... Hoe hard heb je gereden? dat weet ik niet.... smijten ze op een gegeven moment een blocknote naar achter met een pen.. hier schrijf dat zelf maar je verklaring.... Ik kijk naar buiten nog steeds zwaailichten, mensen in paniek etc. Op de radio een bericht ' file ringweg Antwerpen als gevolg van een ongeval... ' he jullie zijn op de radio' zegt men als grapje. Ik zeg ik wil naar buiten naar mijn vrienden. Ik de politieauto uit.... Hoezo slachtofferhulp of nazorg?
Uiteindelijk rijdt de ambulance weg en staan we bij het wrak, iedereen weg behalve de politie. Wij vragen naar welk ziekenhuis gaan ze? dat weten we niet. Kunnen jullie een taxi bellen? Nee wacht maar op de bergingswagen.. en weg rijdt de rijkswacht.. sta je daar met vier man naast een wrak wachten in de regen op de bergingswagen.... ziekenhuis onbekend, taxi bellen, natuurlijk niet zoek het even lekker uit.
Uiteindelijk met de bergingswagen en wrak naar een of ander industriegebied. Daar heeft men gebeld, taxi en geinformeerd naar het ziekenhuis.
Sta ik midden in de nacht in het ziekenhuis, zware shock, bandlid vechtend voor zijn leven. Komt meneer de rijkswacht weer binnen. En begint weer te zeuren.... Ik spring uit mijn vel en zeg dat ik vindt dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan.. 'Ale meneer het was druk vanavond was al het vierde ongeluk'.... Ik flip uit mijn dak en zeg als je dat niet aankan ben je een slechte agent.... Wat zegt u? U bent een slechte agent.... collega komt eraan gelopen met handboeien.... ik flip helemaal uit mijn dak... gelukkig hebben omstanders mij meegenomen en gesproken met meneer Kramplatz van de Rijkswacht omgeving Antwerpen... Kramplatz die naam vergeet ik nooit meer.
Een ongeluk zit in een klein hoekje
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
moodystarfish
- Geregistreerd lid
Ik ken genoeg plaatsjes op de Belgische wegen die idd levensgevaarlijk zijn, om over de boersheid en knulligheid van de flikken nog maar te zwijgen