sb153b schreef:Hoi S@@bman,
Ik begrijp dat gekozen hebt voor het gecombineerd monteren van banden plus binnenbanden, da's begrijpelijk maar toch een soort van jammer.
De huidige banden worden niet meer gemaakt voor binnenbanden, eigenlijk was het uit de tijd van de "humploze" velgen en de diagonaalbanden terwijl nu nagenoeg uitsluitend tubeless radiaalbanden worden toegepast op dubbele humpvelgen.
Ja, weet ik.
Het toepassen van een binnenband is echt een lapmiddel, alleen een deugdelijke reparatie middels plakker of "parapluutje" van de kapotte band of reparatie van de velg voldoet, er is tenslotte iets mis.
Het is idd de goedkoopste manier om een leeglopende band weer luchtdicht te maken, echter, door de wrijving tussen binnen en buitenband wordt extra warmte opgewekt en dat kan weer leiden tot een "klapband".
In tegenstelling tot een tubelessband die bij doorprikken met een niet te groot scherp voorwerp zal leeglopen kan een band met binnenband de lucht snel verliezen.
Als noodoplossing of evt een aanhangertje kan het een prima oplossing zijn maar voor dagelijks gebruik in een tubelessband...
Ja, ook dat heeft hij me uitgelegd.
De velgen zullen dienen voor mijn 99 GL die zeker niet dagelijks (eerder wekelijks) zal worden ingezet.
Het is een worst-case-scenario maar wel iets om over na te denken.
Heeft de bandenman je deze keuze geadviseerd?
Dat heeft hij inderdaad gedaan.
Waarom niet gekeken waar de lucht ontsnapt door bijv de band op de velg onder te dompelen in water of evt water langs de velgrand te laten lopen? Op deze manieren is een lek doorgaans zo gevonden. Je kan ook lekspray gebruiken.
Suc6,
Cornell
Ik vermoed dat hij het zo ook gedaan heeft eigenlijk, maar dat heb ik hem niet gevraagd.
Dat je lekspray kunt gebruiken, wist ik eigenlijk niet.
Dat is natuurlijk ook wel het proberen waard.
Alleen beweerde hij dat er quasi zeker geen lucht ontsnapt aan de band zelf, maar alleen aan de rand die de velg raakt.
Vermits hij dat gefixt heeft vorige week, zal lekspray ook niet veel meer uithalen, vrees ik.
Het probleem is bovendien dat ik de banden daar al achtergelaten heb en ze misschien al een binnenband gekregen hebben intussen

.
Misschien ben ik er iets te snel vanuit gegaan dat er geen andere optie was

.
Ik was het ook een beetje beu aan het raken dat het nog steeds niet opgelost was.
Ik bel morgen wel even.