ebay sniper

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 21 feb, 2007 17:47

72sonett-III schreef:
gj9000 schreef: Als vlak voor het einde er een bod gedaan wordt dat net onder jouw max. ligt, dan is dat vrijwel zeker een 'vriend' van de verkopende partij die de prijs voor hem 'lift'.
Maar niemand weet toch wat jouw max is?
Als ik vind dat iets voor mij maximaal 100 euro waard is dan bied ik dat. Hoezo is dat "prijsopdrijving"?
Met Sniper geef je toch ook een maximum op?
Het ligt eraan wanneer je dat bod uitbrengt, doe je dat op het laatste moment dan is er wat mij betreft niks mis mee, zoals al door GJ aangegeven, je bod uitbrengen lang voordat de aanbieding afloopt is gewoon dom, je drijft er de prijs mee op (want er zijn altijd andere die jou bod zien en jou willen overtreffen), vervolgens ga jij ook weer door met bieden, de prijs wordt zo steeds hoger, terwijl dat eigenlijk niet had gehoeven!

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 21 feb, 2007 17:54

72sonett-III schreef: Maar niemand weet toch wat jouw max is?
Dat dacht ik ook, maar het is me al een paar keer overkomen dat iemand net een paar euro onder mijn max. ging zitten vlak voor het einde van de veiling. Hoe waterdicht de info overdracht is weet ik ook niet.
72sonett-III schreef:Als ik vind dat iets voor mij maximaal 100 euro waard is dan bied ik dat. Hoezo is dat "prijsopdrijving"?
Met Sniper geef je toch ook een maximum op?
Als je vindt dat iets 100 euro waard is, betekent dat nog niet automatisch dat je dat er ook voor hoeft te betalen. De prijsopdrijving wordt niet door jou direkt gedaan, maar door anderen die in de tussentijd gaan bieden en in veel gevallen uit proberen te vogelen waar jouw max. bod ligt.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 21 feb, 2007 18:17

sjoerdk schreef: je bod uitbrengen lang voordat de aanbieding afloopt is gewoon dom,
Dank je, dan heb ik blijkbaar al jaren op een domme manier dingen gekocht... Als je over 'dom' begint, ken ik er nog wel een paar.
(want er zijn altijd andere die jou bod zien en jou willen overtreffen)
Iedereen kan zien wat op dat moment het hoogste bod is, maar niemand kent mijn maximum bod. Als iemand anders meer geld voor iets over heeft dan ik, dan mag hij het hebben...
vervolgens ga jij ook weer door met bieden,
Nee, dat zeg ik, ik bied wat ik er maximaal voor wil betalen.

(Ik reageer hier verder niet meer op)

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 21 feb, 2007 18:44

72sonett-III schreef:
sjoerdk schreef: je bod uitbrengen lang voordat de aanbieding afloopt is gewoon dom,
Dank je, dan heb ik blijkbaar al jaren op een domme manier dingen gekocht... Als je over 'dom' begint, ken ik er nog wel een paar.
(want er zijn altijd andere die jou bod zien en jou willen overtreffen)
Iedereen kan zien wat op dat moment het hoogste bod is, maar niemand kent mijn maximum bod. Als iemand anders meer geld voor iets over heeft dan ik, dan mag hij het hebben...
vervolgens ga jij ook weer door met bieden,
Nee, dat zeg ik, ik bied wat ik er maximaal voor wil betalen.

(Ik reageer hier verder niet meer op)
Sorry dat dat eerste wat bot overkwam, ik bedoel meer dat er mensen een object zien, wat pas bijvoorbeeld over 8 dagen afloopt, startbod 1.99 pond en er vervolgens op gaan bieden, dat vind ik dom.

Met het laatste bedoelde ik niet jou maar gewoon in het algemeen, nogmaals excuses als het een en ander wat verkeerd overkwam.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 21 feb, 2007 19:27

ik vind dat "snipen" uitermate irritant en vervelend, en helaas MOET je het gewoon doen tegenwoordig om nog iets leuks te kopen... de lol is er wel een beetje af zo.. itt 5 jaar geleden.

Verder is het een eindeloze welles-nietes wat nu de "beste" benadering is mbt voortijdig bieden of niet is. Het wisselt bij mij : soms breng ik vroeg een laag bod uit om het object alvast te "reserveren" - zichtbaaar voor bekenden in bijvoorbeeld het fancircuit van een muziekband oid.. dan is het uiterst bruikbaar - geleerd vanuit ervaring waarbij je met 2 kennissen tegen elkaar aan het bieden bent zonder dat je er erg in hebt... :? errug handig .... maar wel fijn voor de verkoper.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 21 feb, 2007 21:47

sjoerdk schreef:
72sonett-III schreef:(Ik reageer hier verder niet meer op)
Sorry dat dat eerste wat bot overkwam, ik bedoel meer dat er mensen een object zien, wat pas bijvoorbeeld over 8 dagen afloopt, startbod 1.99 pond en er vervolgens op gaan bieden, dat vind ik dom.
Nou, nog één keer dan, een concreet voorbeeld;
iemand biedt een gebruikte SAAB koplamp te koop aan met een startbod van E1,99. Die koplamp kan ik voor 75 euro ook ergens anders kopen, ik bied -desnoods op de eerste dag van de veiling- dus 70 euro (maar dat weet jij niet) om eventueel nog een beetje voordeel te hebben, mijn naam komt bij die 1,99 te staan en ik doe verder helemaal niets meer. Als jij dan op het laatste moment nog b.v. 50 euro biedt, wordt mijn bod automatisch verhoogd tot 51,00 en win ik met een groter voordeel dan waar ik op gehoopt had. Als jij op het laatste moment 70,01 biedt, mag je het hebben en dan is die 4,99 voordeel voor jou, gefeliciteerd. Als jij meer dan 75 euro biedt, ben JIJ dom bezig.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 21 feb, 2007 22:17

72sonett-III schreef:Als jij meer dan 75 euro biedt, ben JIJ dom bezig.
Neem dat dom zijn nou niet zo serieus.... Lees Sjoerd z'n tekst met 'men' i.p.v. 'je' zodat het duidelijk wordt dat hij het in het algemeen en niet persoonlijk bedoelt. Trouwens, waarom zou je per definitie dom zijn als die koplamp je 75 euro waard is en geen andere bron hebt om hem goedkoper vandaan te halen?

Plaats reactie