Rally 1969. Welk merk is dit (servicewagen)
-
MvR
- Geregistreerd lid
Rally 1969. Welk merk is dit (servicewagen)
Hierbij een foto van Per Eklunds Saab 96 tijdens een rally in 1969. De vraag is hier: van welk merk is deze servicewagen! Gezien de vouwen in het spatbord zou ik denken aan een (toen) paar jaar oude Amerikaanse Station Wagon. Latere waren vgs mij allemaal langer en breder. Of is het een Britse auto met Amerikaanse invloeden?

-
HanU
- Donateur

-
MvR
- Geregistreerd lid
-
Barboer
- Donateur (6x)

Re: Rally 1969. Welk merk is dit (servicewagen)
Geweldig ontwerp...
Net als de 9-5 is goed zichtbaar dat de station afgeleid is van de sedan.
Net als de 9-5 is goed zichtbaar dat de station afgeleid is van de sedan.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Wat ik nou mooi vind: dat mensen a la minuut de juiste auto weten aan te wijzen. Met Europese auto's was me dat misschien wel gelukt. Maar ik gokte op een Amerikaan met die 'split tailgate'.
Nu nog uitvogelen wat de connectie tussen Chrysler/Dodge een Saab Scania was. Iemand?
Update: bingo! Lees dit maar, vooral de laatste alinea.

Nu nog uitvogelen wat de connectie tussen Chrysler/Dodge een Saab Scania was. Iemand?

-
rutgerreinier
- Donateur

https://autos-yahoo-com.translate.goog/ ... discontent.MvR schreef: ↑vr 29 mar, 2024 18:23(Niet voor niets had Al Bundy een Dodge in de garage...)
Of was het toch geen dodge….
-
MvR
- Geregistreerd lid
Wow jij bent wel een echte fan wanneer je dat boven water hebt gekregen!
-
Henk-Jan
- Donateur

Er is zowaar nog een vreemde / leuke connectie tussen Plymouth en Saab: viewtopic.php?t=181223MvR schreef: ↑vr 29 mar, 2024 19:30Wat ik nou mooi vind: dat mensen a la minuut de juiste auto weten aan te wijzen. Met Europese auto's was me dat misschien wel gelukt. Maar ik gokte op een Amerikaan met die 'split tailgate'.