Garage-/motorkraan. Iemand suggesties?
-
ammolenaar
- Donateur (2x)

Re: Garage-/motorkraan. Iemand suggesties?
Ik heb met deze motortakel al diverse keren een motor gelicht van de 900 en de 96. Prima ding!
En die prijs is momenteel erg scherp vind ik.
Andy
En die prijs is momenteel erg scherp vind ik.
Andy
-
MvR
- Geregistreerd lid
Hij is besteld en als het goed is onderweg. Nou herinner ik me wel dat HBM niet de snelste bezorgers heeft. Maar goed, da's niet erg.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Dat is een understatement.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Voor wie het direkt wil hebben en HBM-machines (In Moordrecht bij Gouda) te ver weg is, is Vocor Tools in Geldermalsen misschien ook een optie. De motorlift kost daar wat meer, maar ze hebben op automotive gebied en nog uitgebreider assortiment, dat ook best schappelijk geprijsd is. Ze richten zich ook op mensen die auto's restaureren en hun assortiment is net als bij HBM, een leuk dagje uit om te bekijken.
Hun pagina met hefwerktuig:
https://www.vocor.nl/128-heffen-en-hijsen
Hun pagina met hefwerktuig:
https://www.vocor.nl/128-heffen-en-hijsen
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ah goed plan! Deze kraan is al onderweg. Ik heb wel gekeken naar de mogelijkheid om 'm in Moordrecht op te halen. Maar 'niet op voorraad in onze showroom'.
-
MvR
- Geregistreerd lid
... afgeleverd en in elkaar gezet. Dat laatste leek meer op een IQ-test dan een Ikea-achtig bouwpakket in elkaar knutselen. De bouten en moeren kwamen niet overeen met de tekening... En, de 'kraanpen' (de borg die de uitschuifbare arm zekert) zit er niet bij.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Die kun je ook vervangen door een grote bout en moer, maar handig is het niet, als je iets incompleet ontvangt.
-
Lafrance1
- Geregistreerd lid
Bonjour,
Vervelend. Heb hem al jaren en vond het eenvoudig om inelkaar te zetten.
Vervelend. Heb hem al jaren en vond het eenvoudig om inelkaar te zetten.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Typisch , dat herken ik wel. Heb indertijd ook maar zelf het een en ander erop geschroefd 
-
Barten
- Donateur (12x)

Echt irritant als je iets uit de verpakking haalt en het pakket is niet compleet. Ik neem aan dat de ontbrekende onderdelen netjes nabezorgd worden.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Gekheid, ze zorgen bij HBM (naar mijn ervaring) altijd wel netjes voor een oplossing
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ja, maar tot die tijd kun je dan iig voort.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ja in de praktijk los je het zelf op en dan is het prima. Als het werkt werkt het.
Ik heb paar keer iets gehad in de garantie en dat was nooit een probleem en werd gelijk vervangen.
Ik heb paar keer iets gehad in de garantie en dat was nooit een probleem en werd gelijk vervangen.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Het lost(e) zich inderdaad gewoon op met wat spullen die ik in bakjes bewaar. Die kraanpen is gewoon een borgpen (denk ik). Ik heb een door-en-door gat geboord door een stevige bout en met met zo'n 'R-pin' (hoe heten die?) kan ik dat prima borgen. Nix aan de hand. Maar je zoekt je wel een slag in de rondte, want ik dacht dat ik 'm kwijt was...