Gezien alle kennis die hier huist, even een andere auto vraag...
Mijn gezinsauto (youngtimer japanner) mist het hitteschild boven de middendemper.
Na een lange rit is de wagenvloer daarboven zelfs door het tapijt heen voelbaar warm.
Volgens mijn dorpsgarage zijn die schildjes niet te verkrijgen, kun je ze ook best missen, kan het zo niet rammelen en bovendien voorkom je dat zich modder en roest opbouwt tussen hitteschild en bodem.
Maar... Toch zit het er natuurlijk niet voor niets. Weet iemand een werkbaar en betaalbaar alternatief? Ik dacht bv aan:
-de demper wrappen met iets dat hitte tegenhoudt
-de bodem erboven voorzien van een soort hittewerende plaklaag (maar of dat houdt...?)
-zelf iets fabrieken van dunne alu plaat (maar ik ben inderdaad bevreesd voor rammels en aangekoekte modder)
geen hitteschild
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: geen hitteschild
Wat voor auto gaat het om en hoe oud is die? Doorgaans zijn onderdelen voor Japanse auto’s niet zozeer slecht te krijgen, maar veelal alleen via dealers. Klinkt meer alsof ze er geen zin in hebben. Eventueel kun je ook een sloop benaderen of bij onderdelenlijn kijken, als de auto youngtimer is qua leeftijd zullen er vast ook wel eens exemplaren gedemonteerd worden.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Mitsubishi Pajero van 2002.
Probleem is dat het een benzine is, die zijn qua onderdelen veel dunner gezaaid en dus moeilijker te vinden, zeggen ze.
Maar aan de dealer had ik eigenlijk nog niet gedacht (durf ik meestal niet te komen ivm €€€)
Probleem is dat het een benzine is, die zijn qua onderdelen veel dunner gezaaid en dus moeilijker te vinden, zeggen ze.
Maar aan de dealer had ik eigenlijk nog niet gedacht (durf ik meestal niet te komen ivm €€€)
-
busy
- Donateur (4x)

Een hitteschild zal bij benzine niet verschillen tov diesel. De vorm van de bodemplaat is gelijk. Ergo als het weinig mag kosten suggesties van Sapphire volgen. Of zelf van sloper halen.
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Pajero; ooit opgezocht wat dat in het Spaans betekend? 
-
Sonab
- Donateur (4x)

Bedankt voor de reacties. Toch nog maar eens de officiële kanalen bewandelen dan. Ik had niet verwacht dat een benzine en een diesel dezelfde uitlaat(schilden) zouden hebben. Wie weet gaat dat soelaas bieden. En anders de dealer. Beter dan gerommel met plakmatjes en uitlaatwraps...
@vooddo: Vandaar dat het in Spanje ook een Montero heet en weer elders een Shogun. Ik kan je verzekeren dat het rijden met de auto laten we zeggen bevredigend is, tot je gaat tanken dan.
Overigens is de betekenis van Pajero (anders uitgesproken dan het door jou bedoelde spaanse woord) een fraai roofdier. En dat zie ik er wel in! On en off road.
Verder is het een dwaze auto, maar erg, erg leuk.

@vooddo: Vandaar dat het in Spanje ook een Montero heet en weer elders een Shogun. Ik kan je verzekeren dat het rijden met de auto laten we zeggen bevredigend is, tot je gaat tanken dan.
Overigens is de betekenis van Pajero (anders uitgesproken dan het door jou bedoelde spaanse woord) een fraai roofdier. En dat zie ik er wel in! On en off road.
Verder is het een dwaze auto, maar erg, erg leuk.