Op zich een leuk idee, dat autogiro-principe. Maar ze schrijven dat ze bij diverse gemeentes een veldje nodig hebben, terwijl een rollende start 180 meter in beslag neemt. Dat zijn wel flinke veldjes dan.
Een amerikaan heeft dit ontwikkelt, maar dat heeft nog niet de vorm van een auto. Sterker nog, ook nog niet eens wielen. Maar het vliegen met zo'n uit de kluiten gewassen drone, schijnt een stuk eenvoudiger te zijn dan met een helicopterachtige.
Ik ben het wel met gj900 eens, maar gelukkig is de aankoopprijs is vooralsnog een flinke drempel om het geen algemeengoed te maken.
Ben benieuwd of die rotorbladen ook inklappen, anders moet je altijd met een rode zakdoek of oranje vlaggetjes wegens overhang rondrijden en bovendien is het vliegfeest na een kopstaartbotsing in een file met een klap voorbij. Verzekeringsmaatschappijen die de schade aan zo'n ding uit moeten keren staan niet te trappelen, neem ik aan.
Waar en hoe hoog en hoe laag mag je met zo'n ding vliegen? Boven de snelweg? "Goedemorgen luisteraars, de A12 is rondom de Meern in beide richtingen gestremd. Vandaag geen trekkerprotest, maar een neergestorte "vliegende auto" ... stilte ... "Jongens, het is toch geen 1 april. WIe heeft dit item op de rol gezet. Vliegende auto's

het moet niet gekker worden. Als 'ie neerstort dan kan 'ie toch doorrijden... eh wat zeg je? Op een vrachtauto geland en een viaduct geramd. Tja, wie verzint dan ook zoiets? ... oh, * ... de microfoon stond nog open. Eh waar was ik gebleven .... ruim 300km file in alle richtingen."