Volgens jou bestond in het begin de opwarming van de aarde natuurlijk ook niet.
Dat was dan even omschakelen.
Dit zijn gewoon feiten;
De makkelijke lichte olie is op, immers je gaat niet voor je lol kraken.
Processen moeten aangepast worden om die olie op het gelijke peil te houden.
Mensen doen niets voor het milieu alleen dus is er altijd een andere reden.
Ik zie meer bewijs dat benzine technisch slechter wordt dan beter.
Milieu voordelen zijn nog niet bewezen.
Immers snel verouderende benzine ontbrand slechter... etc...etc.
E10: na stilstand kans op sludgevorming
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: E10: na stilstand kans op sludgevorming
Ja ja, overdrijven is ook een vak zullen we maar zeggen. Ik heb nooit de opwarming van de aarde ontkent. Waar haal je het vandaan? En waar is de bewering van mijn krukas op gebaseerd. Het ding had er bijna 450k opzitten en kende een voorganger die achterstallig onderhoud hoog in het vaandel had staan. Ik had er zo'n € 3500 aan onderdelen in zitten. Enige wat ik mezelf kan verwijten is de pan er nooit af gehad te hebben voor een BS-controle. Dat zou een oorzaak kunnen zijn, of ergens vloeibare pakking die door een monteur was aangebracht.
Flauw in ieder geval dat je niet op een ludieke uitdaging in gaat terwijl je volgens je eigen redenering kansen to over hebt. Het toont in ieder geval je gebrek aan sportiviteit of lafheid. Je zou eens ongelijk kunnen hebben, tsjonge wat een ramp. Ook jammer dat je de strekking van het artikel van TS ("onzekerheid verdeelt en schaapt macht" ofwel "ga allemaal een nieuwe auto kopen, want je oude gaat stuk of laat je staan vanwege ethanol in de benzine") niet doorziet. Of de onzin over condensatie van vocht op de cilinderwand, waarmee men mensen angst aan jaagt.
Heb je de inleiding van TS überhaupt wel gelezen? En mijn reactie daarop? Of ben je gewoon in het topic geplonst en blind op je voorgangers gereageerd. Lees in dat geval nog even terug vanaf het begin.
En dat nota bene ik me niet voor het milieu in zou zetten is al helemaal belachelijk. Je veegt maar een willekeurige set aan argumenten bijeen, lijkt het. Of sloeg dat op Jelger ???
Maar ik heb goed nieuws voor jou als Volvobezitter. Het schijnt dat je de waarde van je Volvo's eenvoudig kunt verdubbelen, las ik vandaag: "Je hangt er een gewoon geurboompje in"; aldus een Zweedse SAABfanaat Bijkomend voordeel:Je ruikt de ethanol niet, loopt minder risico als je moet blazen en het boompje is ook groen.
@alle andere SF-ers: Voor geïnteresseerden zal ik in ieder geval verslag doen van de uitvoering van mijn voorgestelde experiment. Dat was ik namelijk toch al van plan.
Voor iedereen die bang is voor roest in de tank: Er bestaan speciale middelen om je metalen tank van je klassieker of motorfiets van binnen te prepareren ter voorkoming van roest of om deze daarvan te ontdoen. Onder andere verkrijgbaar bij Blanker Unusual Classics. zie: www.frost-auto.nl
Flauw in ieder geval dat je niet op een ludieke uitdaging in gaat terwijl je volgens je eigen redenering kansen to over hebt. Het toont in ieder geval je gebrek aan sportiviteit of lafheid. Je zou eens ongelijk kunnen hebben, tsjonge wat een ramp. Ook jammer dat je de strekking van het artikel van TS ("onzekerheid verdeelt en schaapt macht" ofwel "ga allemaal een nieuwe auto kopen, want je oude gaat stuk of laat je staan vanwege ethanol in de benzine") niet doorziet. Of de onzin over condensatie van vocht op de cilinderwand, waarmee men mensen angst aan jaagt.
Heb je de inleiding van TS überhaupt wel gelezen? En mijn reactie daarop? Of ben je gewoon in het topic geplonst en blind op je voorgangers gereageerd. Lees in dat geval nog even terug vanaf het begin.
En dat nota bene ik me niet voor het milieu in zou zetten is al helemaal belachelijk. Je veegt maar een willekeurige set aan argumenten bijeen, lijkt het. Of sloeg dat op Jelger ???
Maar ik heb goed nieuws voor jou als Volvobezitter. Het schijnt dat je de waarde van je Volvo's eenvoudig kunt verdubbelen, las ik vandaag: "Je hangt er een gewoon geurboompje in"; aldus een Zweedse SAABfanaat Bijkomend voordeel:Je ruikt de ethanol niet, loopt minder risico als je moet blazen en het boompje is ook groen.
@alle andere SF-ers: Voor geïnteresseerden zal ik in ieder geval verslag doen van de uitvoering van mijn voorgestelde experiment. Dat was ik namelijk toch al van plan.
Voor iedereen die bang is voor roest in de tank: Er bestaan speciale middelen om je metalen tank van je klassieker of motorfiets van binnen te prepareren ter voorkoming van roest of om deze daarvan te ontdoen. Onder andere verkrijgbaar bij Blanker Unusual Classics. zie: www.frost-auto.nl
-
GHIA
- Geregistreerd lid
JaSteve-O schreef: ↑di 26 mei, 2020 17:42Ook jammer dat je de strekking van het artikel van TS ("onzekerheid verdeelt en schaapt macht" ofwel "ga allemaal een nieuwe auto kopen, want je oude gaat stuk of laat je staan vanwege ethanol in de benzine") niet doorziet.
Of sloeg dat op Jelger ???
Zeker begrijp ik de strekking van het artikel van TS en het is vooral door mensen die reacties plaatsen zoals Jelger dat kritische vragen niet gesteld mogen worden.
Want we moeten allemaal mensen vertrouwen die het goede nieuws komen brengen.
Maar Steve-O back to business.
Geen Volvo's bashen want ondanks dat ik jaren gek (geweest) ben op Saab roesten 740igers bijna niet en dat is ook wel eens heel lekker.
Maar ik mis mijn 99 met regelmaat, want wat een wegligging.
Ik heb nu veel minder auto's dus het E10 probleem is voor mij minder groot mbt de auto's.
Mijn motoren staan wat langer stil dus daar moet al rekening mee gehouden worden.
Ik zie een trend en als je dan hoort dat veel brommer motortje stuk lopen dan ga je je toch vragen stellen.
Dan vind ik een discussie met iemand die kennis heeft van ethanol een goede zaak.
Daarom zit je op een forum om van elkaar te leren.
Want wat doet het nieuwe E10 en hoeveel last hebben moderne motoren ervan.
Ik heb ook een tijdje (domdom) een Carisma GDI gehad en die kunnen tegenwoordig die E10 helemaal niet lijden en zo'n goed motor was
dat vanaf het begin al niet (en ja, ook Volvo heeft die krengen in hun V(S)40 geplaatst).
Wat was ook al weer het GDI dievies?
Verbruik naar beneden en fijnstof omhoog!
De uitdaging was ludiek maar pakte niet geheel de strekking van het probleem.
E85 is geen E10.
Hoeveel verschil zit er nu tussen de benzines E5 en E10?
Wordt er bij tankstations nog gebruik gemaakt van verschillende tanks benzine of een tank benzine en een tank ethanol?
Ethanol verhoogd de klopvastheid dus 'het oude middel' komt er nu minder in voor?
Want je gaat me toch niet vertellen dat een beetje meer ethanol zo'n groot verschil maakt!
Een brommer blokje loopt met E10 wel stuk, maar met E5 niet??
Dat zou dan toch alleen iets langer moeten duren.
Daarbij komt dat de laatste tijd (thank jou US of A....) het hele lobby gebeuren steeds meer zaken gaat bepalen.
We moeten allemaal aan de EV's.
Ik ben aan het kijken of een elektra brommer wat voor mij is (zelf maken dan).
Merk wel hoe weinig km die dingen hebben als ze voor sloop te koop worden aangeboden.
Gaat dat straks ook gelden voor EV's.
Want ze hebben oh zo weinig onderhoud nodig maar er moet wel een 'nieuwe accu' (lees motor) in na zo'n 10 jaar.
Dat hoefde vroeger bij een verbrander niet. Maar ook daar zit je tegenwoordig bij veel auto's al aan.
Mercedes, Volvo en Saab gingen gewoon met gemak 20 jaar mee en met een beetje moeite 30 jaar.
Maar als je nu mondjes maat de benzine slechter maakt dan gaan verbrander straks net zo lang mee als EV's
E voila strekking van artikel van TS.
Wat betreft het vocht is dat altijd al een probleem geweest bij korte ritjes.
De S70 heeft sowieso al meer last van mayonaise maar dat heb ik opgelost door een extra 'carterventilatie' toe te voegen via
de buis van de oliepijlstok. Ook de basis carterventilatie moet in zeer goede conditie zijn.
Omdat motoren constructief slechter zijn geworden is de olie van groter belang.
Hoe groot is het pompend effect van ethanol?
Het wordt warm...via de ondichte tank wordt water aangetrokken...het koelt af...de
ethanol laat het water weer los...water zwaarder dan benzine en zinkt naar de bodem.
Maar als je in het traject een goed filter plaatst kun je dat water weer scheiden??
In Brazilië rijden ze al jaren op Ethanol.
Dus ik lees straks graag wat jou ervaringen zijn met Ethanol.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Mij viel op dat ik met tanken vorige week toch echt 95 E10 tankte, maar dat de OpenSid na tweede adaptie aangaf dat er maar 2% Ethanol in de benzine zat. Zouden ze iets minder toevoegen nu er zo weinig vraag is naar benzine?
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Lijkt mij een hele logische.
Immers de olieproductie kan niet zomaar gestopt worden en veel opslag zit al nokkie vol.
Maar dat betekend dan ook dat het probleem E10 dan even van de baan is.
Immers de olieproductie kan niet zomaar gestopt worden en veel opslag zit al nokkie vol.
Maar dat betekend dan ook dat het probleem E10 dan even van de baan is.