Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Bericht
door turbopilot » za 24 aug, 2019 18:07
Vandaag waren er 2 forummer op bezoek, weet hun forum naam niet
Waren op bezoek bij de camping tegenover en wilden Saabjes kijken
Toen kwam ter sprake dat stadsbeheer of hoe dat mag heten, die oude blauwe platen niet kan scannen, heeft iemand daar positieve ervaring mee
En ben ook benieuwd of iemand met blauwe platen wel eens geflitst is voor een snelheidsovertreding
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Bericht
door Steve-O » zo 25 aug, 2019 9:20
In Noorwegen hebben ze moeite met het scannen van alle NL-kentekens vanwege de liggende streepjes. Zo vertelden Noorse medewerkers mij. Beelden moeten handmatig worden teruggekeken en beoordeeld om ze te identificeren. Er kan veel tijd overheen gaan voordat je iets van ze verneemt.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Bericht
door Gele aero » zo 25 aug, 2019 9:56
Kan je verklappen dat ze dan kosten nog moeite sparen in Noorwegen want heb wel een paar keer een boete gehad van mijn Viking-vrienden helaas.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Bericht
door Steve-O » zo 25 aug, 2019 10:17
Ja, ze gaan er wel voor, he? Het duurt even, maar het uitdelen van de prent is wel een doel op zich ...
-
scancaep
- Geregistreerd lid
Bericht
door scancaep » zo 25 aug, 2019 11:46
...en ook de tolheffingen komen gewoon door.
Ook voor een paar lullige eurootjes?
Kosten die gemaakt moeten worden voor registratie, factuur, afschrijving en handling overstijgt dat met vele tientallen euro's maar ja...zo denken ambtenaren niet

!
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Bericht
door turbopilot » zo 25 aug, 2019 18:54
Maar hoe is het in Nederland met blauwe platen ?
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Bericht
door Tjøørd » zo 25 aug, 2019 19:22
Ik weet dat mijn vader een paar jaar geleden gewoon geflitst is met blauwe platen, dus onmogelijk is het niet.
-
Gerardus
- Geregistreerd lid
Bericht
door Gerardus » ma 26 aug, 2019 0:32
Een blauw kenteken is voor het flitsen geen probleem, ik spreek uit ervaring.
Wat mij wel opviel is dat in Streetvieuw mijn blauwe kentekenplaten die op privé terrein staan, en vanaf de openbare weg gefilmd worden niet “ geblurred” zijn.
Contact met Google was “nogal” een dingetje. Voor mij een schending van mijn privacy.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Bericht
door Steve-O » ma 26 aug, 2019 7:09
Als je op het Google-forum kritiek i.v.m. privacy uit, wordt dat binnen de kortste keren gecensureerd (=verwijderd). Zeker als je, zoals ik deed, je kwestie juridisch onderbouwt. Daarna volgt binnen zeer korte tijd (was in mijn geval 15-30 minuten) een anoniem telefoontje van iemand die wil verifiëren of ze echt jou aan de lijn hebben, maar willen hun eigen identiteit niet prijsgeven. Ik vond dit een merkwaardige incorrecte gang van zaken en weigerde mijn identiteit te bevestigen, waardoor de mevrouw aan de andere kant van de lijn nogal in paniek raakte. Zo'n situatie had ze nog niet eerder meegemaakt. Maar als zij niet wil vertellen dat ze van Google is, ga ik ook niet vertellen met wie ze belt. Dat moet ze weten voordat ze het nummer draait. Ze hadden immers ook aan de hand van mijn ip-adres mijn mobiel nummer opgesnord. (de Stasi was er niks bij) Maar haar missie was kennelijk te belangrijk, om niet aan het feitelijke privacy-probleem op Streetview iets te doen. Ook dat was toen niet iets wat specifiek voor mij gold, maar voor velen.
Binnen 24uur was dat opgelost.
(In een volgend geval maak ik screenshots. Ik vind het not-done om zulke kwesties onder het tapijt te schuiven en te doen alsof Google onfeilbaar is.)
-
Gerardus
- Geregistreerd lid
Bericht
door Gerardus » ma 26 aug, 2019 18:03
Ben dat geheel met je eens.
-
K Plop
- Geregistreerd lid
Bericht
door K Plop » di 27 aug, 2019 15:36
Gerardus schreef: ↑ma 26 aug, 2019 0:32
Een blauw kenteken is voor het flitsen geen probleem, ik spreek uit ervaring.
Wat mij wel opviel is dat in Streetvieuw mijn blauwe kentekenplaten die op privé terrein staan, en vanaf de openbare weg gefilmd worden niet “ geblurred” zijn.
Contact met Google was “nogal” een dingetje. Voor mij een schending van mijn privacy.
Herkenbaar, ook geflitst met blauwe plaat in NL, verhaal van Google is bij mij anders verlopen.
Op streetview was het kenteken van mijn TR4 eerst geblurred, daarna niet meer, ik dacht dat dat te maken had met uitvoer van de auto, het kenteken bestaat immers niet meer in NL,Blijkbaar werkt het dus anders (mogelijk andere software in gebruik), streeview fot was overigens wel gelijk.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Bericht
door Jungleman » wo 28 aug, 2019 13:31
waar je natuurlijk wel mee moet opletten (al weet ik niet of een computer zo modern is), is dat je naast een prent voor te hard rijden of fout/buiten parkeertijd parkeren er mogelijk niet nog een achteraan krijgt wegens 'incorrecte kentekenplaat'. want een blauw/witte plaat mag alleen als je maximaal 2 letters in je kenteken hebt. heb je dat niet (bijvoorbeeld 9-KXB-44 in het blauw-wit, omdat dat zo mooi kleurt bij je Rechtsgestuurde Scarabeegroene 9000 CSE 2.0t Anniversary...jah, je wéét het niet, kan maar zo, he

) en rijd je toch met blauw/witte plaat, dan is dat behalve de prent ook APK-afkeur, net als een niet-werkend lampje van de kentekenplaatverlichting. maar of een keurmeester daar (nog) naar kijkt...

-
K Plop
- Geregistreerd lid
Bericht
door K Plop » wo 28 aug, 2019 15:02
Bij mijn snelheidsbekeuring geen last van gehad, rij met een illegale blauwe plaat dus automatisch gaat het zeker niet. Mijn keurmeester let er niet op (vraagt alleen hoe weinig er mee gereden is........., doet alleen de keuring en niet het onderhoud). Politie ziet het niet (meer) omdat de combinatie ook al weer wat jaren oud is (AA-BB-99).
Zo'n gele plaat op die Dino kan echt niet. De rest wel netjes in orde.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Bericht
door Funky Dude » wo 28 aug, 2019 15:17
Op zich werkt de herkenning op contrast tussen plaat en cijfers/letters, gele of blauwe plaat zou dus niet uit moeten maken.
(Of Portugese blauwe platen als zodanig herkend worden vraag ik me wel af)
De parkeerdienst in Groningen scant met een Renault Zoef waarna nog een fysieke controle volgt alvorens een bon wordt geschreven, hoe dit in andere plaatsen gedaan wordt zul je Joost moeten vragen

Die Zoef heeft trouwens ontheffing voor bepaalde verkeersregels, waarbij ik me afvraag of dat wel door de beugel kan.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Bericht
door 72sonett3 » wo 28 aug, 2019 17:20
Jungleman schreef: ↑wo 28 aug, 2019 13:31
...een blauw/witte plaat mag alleen als je maximaal 2 letters in je kenteken hebt.
Én als de DET vóór 01/01/1978 is,
35-UX-34 mag dus ook niet in blauw want DET 26-04-1978.