Waarmee ingevreten velgen poetsen?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Waarmee ingevreten velgen poetsen?

Bericht door op » zo 16 jun, 2019 22:34

Bij oude velgen kan er als ze lang niet gewassen zijn heel hardnekkig vuil (zo'n vieze bruin-rode keur) opkomen dat je er met shampoo niet afkrijgt.Dat zit natuurlijk ook in allerlei hoeken en gaten waar je het niet zo makkelijk afkrijgt.
Wat is het beste spul om dat eraf te krijgen en tegelijkertijd de lak niet aan te tasten dan wel te herstellen?

en voor gepoedercoate velgen geldt daar hetzelfde voor? Dat zou sterker moeten zijn dan lak, maar pakt ook hardnekkig vuil goed op....

Oosthoek
Donateur
Donateur

Re: Waarmee ingevreten velgen poetsen?

Bericht door Oosthoek » zo 16 jun, 2019 23:09

Ik poets mijn wielen met turtle wax wheel brite. Werkt goed en maakt het eenvoudig om alle vuil los te weken, inclusief remstof.

De spuitbus kwam met een kwast voor de moeilijke hoekjes, ideaal.

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » ma 17 jun, 2019 8:55

raspaardje
Donateur
Donateur

Bericht door raspaardje » ma 17 jun, 2019 9:04

Yep, die laatste heb ik ook.
Bij zomer-winterbanden wissel (dus 1x per jaar) wordt de set geheel schoon opgeborgen.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 17 jun, 2019 9:19

Turtle Wax wheelbrite vind ik niet meer op hun eigen sites. Het lijkt vervangen te zijn door Turtle Wax Redline Wheel Cleaner, wat precies hetzelfde werkt als Monello Non Ferro.

filmpje:
https://www.bilvard.se/storage/17ECB8BB ... edline.mp4

De productbeschrijving van Monello slaat helemaal nergens op. "Het is PH-neutraal maar reageert wel met ijzeroxide." ??? Deze bewering zou slaan op stalen velgen. Om ijzeroxide op te lossen gebruik je zuur, en dat is allerminst PH-neutraal. PH slaat immers op de zuurgraad. Aluminium velgen bevatten geen ijzeroxide, evenals remstof. Waardeloos marketingverhaal dus. Het product mag dan wel goed werken, maar verkoop geen knollen voor citroenen, of in dit geval cirtoenen voor knollen.

Alleen om die reden al ben ik geneigd om Turtle Wax te kopen als het evengoed werkt. Terwijl ik Turtle Wax poetsproducten normaal niet koop omdat het zo indringend meurt.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 17 jun, 2019 9:41

Dat ziet er goed uit. En zet je de velgen dan ook in speciale was?

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » ma 17 jun, 2019 19:09

Ik ben zelf wel blij met alu-duivel. Qua werking vergelijkbaar met non-ferro, maar lijkt vervuiling anders dan ijzer wat beter aan te pakken en iets vriendelijker geprijsd.

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » ma 17 jun, 2019 21:59

Iron X, gebruik ik al jaren en werkt erg goed: https://www.tmtshop.nl/Auto-Detailing/C ... on.X-500ml (1 "nadeel" :mrgreen: dat spul stinkt wel even ).
Volgens mij is er heel veel van dit soort middelen te koop. Werkt denk ik allemaal goed.
Ik seal de velgen daarna met PoorBoys-Wheel-Sealant-. Worden ze superglad van. En vuil is dan gemakkelijk(er) te verwijderen.

De beschermlaag van poedercoating is idd harder dan spuitwerk.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 21 jun, 2019 18:21

Ik heb spulletjes besteld, Monello en Poorboy.

Zojuist een Griffin aangeschaft, met de Griffin velgen...... 16 spaken per wiel...... dan heb je wel zo'n goedje nodig.

m'n andere 9-5 heeft quadspokes, daar mag het ook wel op.

verslag volgt!

Plaats reactie