BS en rijdende rechter

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

BS en rijdende rechter

Bericht door turbopilot » di 27 mar, 2018 23:01

Net op tv, geen Saab , maar koppotte turbo door BS met een Citroen en 270k op de teller

3 keer gerepareerd en de klant krijgt zijn geld terug :shock:

Heerlijk vak garagehouder

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: BS en rijdende rechter

Bericht door turbopilot » wo 28 mar, 2018 7:49

Sluit mij jouw aan app, had zelfde gevoel.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 28 mar, 2018 10:18

vervangen van een turbo is geen oplossing van een BS-probleem. dat is het niet bij een Citroën, en dat is het niet bij een Saab, dat weten we toch onderhand wel? de garage van de Citroënrijder heeft met het vervangen van de turbo het probleem niet opgelost, maar een gevolg opgelost. een stukke turbo moet een oorzaak hebben, zogezegd. al begrijp ik de garage ook wel als ze een turbo bij 270k vervangen, het kan ook de leeftijd zijn. maar als de nieuwe turbo ook kaduuk gaat, moeten ze toch verder gaan zoeken.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 28 mar, 2018 18:59

Daar heb je ook gelijk in,

Er was wel enige miscommunicatie en iets met een BOVAG sticker

Maar hoe vaak zal,dit zijn voorgekomen;

Auto wil niet starten
Nieuwe startmotor
Dan nieuwe accu
Oh hij laad niet , nieuwe dynamo

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 28 mar, 2018 19:27

Nou, hij had de oorzaak van de defecte turbo niet (goed) aangepakt. Zeefje uit een aanvoerbuis had eruit gekund. Probleem zou bij fabrikant zelfs bekend zijn.

Maar vreemd was dat de eigenaar bij de aangeklaagde garagist geen dag de auto kon missen en tijdens het wachten op een definitieve oplossing de auto weghaalde terwijl hij bij de tweede garage de auto zonder morren 3 weken achterliet. Het resultaat was een auto met een motorblok als een tikkende tijdklok (volgens de expert).

Juridisch was het duidelijk, maar ik had uit redelijkheid en billijkheid gezegd: optellen en delen door 2.

Hoe dan ook, beide mannen lieten de juridische kwestie hun vriendschap niet in de weg staan en in de fade out zag je toch verbroedering tussen partijen. Da's toch mooi.

Dabutcha76
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Dabutcha76 » do 29 mar, 2018 18:55

Op zich zou je natuurlijk van een garage verwachten dat men terughoudend is met 'op de gok dingen vervangen' :)

K0ENIE
Geregistreerd lid

Bericht door K0ENIE » do 29 mar, 2018 23:43

Gaat er dan geen (olie)lampje branden?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 30 mar, 2018 8:22

maar een auto met BS verkopen is toch ook gewoon een met een (verborgen) gebrek. Dat de garagist onnodige kosten maakt is toch niet relevant dan?

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 30 mar, 2018 13:53

Je bedoelt dat de eigenaar eigenlijk had de verkopende partij voor de rechter had moeten dagen i.p.v. de reparerende? Daar zit wel wat in. Juridisch is dat schip echter al na de eerste reparatie over-en-uitgevaren. De verkopende partij heeft geen kans gehad om de BS op te lossen ...

De uitspraak is op zich niet zo vreemd. Ook al heb je als rechter geen technische knobbel.

Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Fredje65 » za 31 mar, 2018 9:23

Ik had ook het gevoel dat de klant een snelle en goedkope reparatie wilde, maar daar in de uitzending niets over zei. Wel lachen, de garagist heeft voor de opnamen waarschijnlijk even een Jonge Panamera en Benz gehuurd/geleend. Kan me niet voorstellen dat ‘ie doorgaans aan dit soort auto ‘s sleutelt... :D :D

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 31 mar, 2018 12:09

En gratis reclame voor zijn bedrijf, alhoewel.
ik bedoel zeker niet meteen maar procederen en hij had toch de kans om te repareren? Alleen niet genoeg diagnostisch benul.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 31 mar, 2018 12:27

Dat misschien ook, maar het is ook niet mijn type klant.
Maw gewoon; lijkt mij geen fijne vent.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 31 mar, 2018 13:24

Ik vind in het algemeen dat er ook vaak vanuit wordt gegaan dat alle garages boeven zijn die met minimale inzet maximaal willen cashen. Vaak zie je toch wel een onderscheid daarin. Er zijn ook hele goede/eerlijke garages die naar beste eer en geweten handelen en aan de andere kant hele vervelende klanten (niet te verwarren met veeleisende/kritische klanten, daar werk ik graag voor). En ook die kunnen een foutje maken. Ik vind soms wel eens dat in deze tijd een beetje al teveel via de media wordt uitgevochten, waarbij onderbuikgevoel van partijen vaak meer een rol speelt dan feiten. Mijn werkgever wordt ook regelmatig door het slijk gehaald op internet om maar het gelijk te halen, terwijl je als bedrijf vaak weinig kunt doen (zelfs als je je verweert met feiten wordt je belachelijk gemaakt door de vele internethelden). Maargoed... deze digitale oorlogsvoering zit bij een goed bedrijf natuurlijk in het tarief verwerkt 8)

Overigens was er een tijdje terug ook een uitspraak van de rijdende rechter waarbij de garage in het gelijk werd gesteld. Dus gelukkig zijn er ook verstandige rechters (was ook een échte expert bij gehaald).

Plaats reactie