Dat heet nu één Europa.
Ik kan met een nieuwe, zware 5-assige vrachtwagen van Stuttgart naar NL rijden. Duitse toelating. Heb voor de rit door verschillende deelstaten diverse vergunningen nodig, maar kan vervolgens het voertuig niet op NL-kenteken krijgen.
Omdat er een onderrijbeveiliging aan de voorzijde ontbreekt die nergens verplicht is op zo'n voertuig, maar in Nederland wel.
Ik laat vervolgens de auto in Duitsland herkeuren (weer vergunningen, anders mag ik daar niet rijden) en laat de voertuigklasse aanpassen naar N3G, waarbij "G" staat voor Gelände.
Met het nieuwe Duitse, afgemelde kenteken naar de RDW en zonder problemen een NL-kenteken gekregen, want voor een Geländefahrzeug is een onderrijbeveiliging voor niet noodzakelijk.
auto verkopen naar het buitenland
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: auto verkopen naar het buitenland
Dat levert dan weer heerlijke discussies op bij aanhoudingen ... mooie oplossing.
Bij de andere forummer vreemd dat de belgen dat gelijkvormigheidsattest willen zien. Zweden vraagt dat alleen als de auto niet eerder in de EU geregistreerd is geweest.
Bij de andere forummer vreemd dat de belgen dat gelijkvormigheidsattest willen zien. Zweden vraagt dat alleen als de auto niet eerder in de EU geregistreerd is geweest.