in zweden krijgt men americaanse trekjes

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
edwardk
Geregistreerd lid

in zweden krijgt men americaanse trekjes

Bericht door edwardk » vr 27 okt, 2006 21:22

Ben net terug uit zweden alwaar ik in Helsingborg wilde tanken om 20.00u en bij de pomp stond met de slang in mijn handen die niets van benzine wilde geven.

Naar binnen vragen wat er loos is, krijg ik te horen; eerst te betalen (ruim ) om daarna te kunnen tanken waarna ik het restbedrag (wat niet is getankt ) terug krijg

>> wat men in america ook doet [hier tussen 2000u en 7.00u > Eerst betalen en dan tanken waarna je het evt resterende niet getankte bedrag terug krijg]. :roll:

SOMS ervaring met mensen die wel tanken maar niet betalen ??. Iig iets dat je in eerste instantie niet zou verwachten in een land als Zweden maar daar neemt men toch ook snel zul soort dingen over :wink:

P.s. :arrow: De toyota prius is er een geweldige hit , je ziet er zeker in Skåne haast meer toyota's prius dan Saab 9-3 combi's.

Troll fan
Geregistreerd lid

Re: in zweden krijgt men americaanse trekjes

Bericht door Troll fan » vr 27 okt, 2006 22:26

edwardkommeren schreef:Ben net terug uit zweden alwaar ik in Helsingborg wilde tanken om 20.00u en bij de pomp stond met de slang in mijn handen die niets van benzine wilde geven.

Naar binnen vragen wat er loos is, krijg ik te horen; eerst te betalen (ruim ) om daarna te kunnen tanken waarna ik het restbedrag (wat niet is getankt ) terug krijg

>> wat men in america ook doet [hier tussen 2000u en 7.00u > Eerst betalen en dan tanken waarna je het evt resterende niet getankte bedrag terug krijg]. :roll:

SOMS ervaring met mensen die wel tanken maar niet betalen ??. Iig iets dat je in eerste instantie niet zou verwachten in een land als Zweden maar daar neemt men toch ook snel zul soort dingen over :wink:

P.s. :arrow: De toyota prius is er een geweldige hit , je ziet er zeker in Skåne haast meer toyota's prius dan Saab 9-3 combi's.
Jammer he dat ze die SAAB hybride nog niet kunnen leveren !
Ze hebben de techniek in huis maar verliezen hier marktsegment.
In de US bouwen hobbyisten de Prius om naar PLUG-IN hybrid, ook dit heeft SAAB al maar wanneer te koop ?

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » za 28 okt, 2006 21:30

Als dat die pomp in Helsingborg is die ook LPG heeft (of had...) - die doet dat al een paar jaar en bovendien de hele dag door, in ieder geval voor de gas-"tankers".

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » za 28 okt, 2006 22:42

Vlakbij het Saabtreffen in Ljunbyhed was ook een pomp waar het zo werkte en we hebben dit al meer in Zweden gehad...
De eerste keer dat ik dit in NL meemaakte was in de buurt van Eindhoven/Helmond, eind tachtiger jaren.
Zag wel met slechte ervaringen te maken hebben vrees ik... :roll:
Cornell :O:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 29 okt, 2006 12:28

sb129h schreef:Als dat die pomp in Helsingborg is die ook LPG heeft (of had...) - die doet dat al een paar jaar en bovendien de hele dag door, in ieder geval voor de gas-"tankers".
PREEM (Helsingborg z-o )Deze is van 2000u-700u dus zeker niet de hele dag, maar dat gaat hier op niet al te lange termijn ook komen Hoor, Let maar op :!: , verbaasd me dat dit nu al niet het geval is.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » zo 29 okt, 2006 17:14

Niet beter te weten was de pomp waar sb129h en ik tezamen gas getankt hebben een Statoil, ergens in Helsingborg n-o.
Dit voorjaar hebben we daar ook heel vervelende ervaringen gehad met een groepje intimiderende Polen (nee, ik generaliseer niet!), gelukkig schrokken ze van mijn onverschillige en vooral niet bange opstelling naar hen..
Misschien een reactie van de pomphouders op hun steeds frequentere aanwezigheid.
Cornell :O:

Plaats reactie