Rokende TDi's, wat is dat toch?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 16 okt, 2006 23:46

Troll fan schreef:Omdat de diesel inspuitpomp veelal mechanisch gekoppeld is aan het gaspedaal
De diesels van VAG zijn al jaaaren niet meer mechanisch verbonden. En pluimen best wel. Ik heb nooit voor mezelf kunnen verklaren waar het pluimen vandaan komt. Je hebt gelijk dat het onvolledig verbrandde diesel is, maar waarom?.....

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 17 okt, 2006 7:40

paul99gl83 schreef:
Troll fan schreef:Omdat de diesel inspuitpomp veelal mechanisch gekoppeld is aan het gaspedaal
De diesels van VAG zijn al jaaaren niet meer mechanisch verbonden. En pluimen best wel. Ik heb nooit voor mezelf kunnen verklaren waar het pluimen vandaan komt. Je hebt gelijk dat het onvolledig verbrandde diesel is, maar waarom?.....
Ik hou het op tever doortrekken, heb er zelf ook eentje, als je niet voluit accelereert roet hij nauwelijks.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » vr 20 okt, 2006 2:15

hoi
van jou kan ik absoluut geen hoogte krijgen soms denk ik die gaat het voor de wind en het leven lacht hem toe

en meteen daarna ben je weer supernegatiev/f (sorry kan pas 2 jaar lezen en schrijven laat staan typen/typpen)

of heb je een grote fam.

mvg bert

ps heb wel weer een borrel op

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 20 okt, 2006 7:53

bertus06 schreef:hoi
van jou kan ik absoluut geen hoogte krijgen soms denk ik die gaat het voor de wind en het leven lacht hem toe

en meteen daarna ben je weer supernegatiev/f (sorry kan pas 2 jaar lezen en schrijven laat staan typen/typpen)

of heb je een grote fam.

mvg bert

ps heb wel weer een borrel op
:? tot wie richt je je? en waar gaat het over?

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » vr 20 okt, 2006 16:54

Mijn Passat rookt ook als ik stevig optrek, zover ik begrepen heb is het onvolledige verbranding. Dus teveel brandstof of te weinig lucht. In principe hetzelfde. Het eerste kan ik oplossen door minder gas te geven. Het tweede kan ik oplossen door mijn luchtfilter vaker schoon te maken. Het valt me dan ook op dat als ik het filter (K&N) schoongemaakt heb, het roken ook minder wordt. De motor maakt het allemaal niet zoveel uit, hij rookt nu al 496000 km

357kurt
Geregistreerd lid

Bericht door 357kurt » wo 25 okt, 2006 10:14

EGR klep, te rustige rijstijl dus vervuiling van de katalysator, verkeerd A/F mengsel.. en sjipstjoening..

Ik praat over zwarte rook, blauwe rook is versleten klepseals, zuigerveren etc.

Plaats reactie