De diesels van VAG zijn al jaaaren niet meer mechanisch verbonden. En pluimen best wel. Ik heb nooit voor mezelf kunnen verklaren waar het pluimen vandaan komt. Je hebt gelijk dat het onvolledig verbrandde diesel is, maar waarom?.....Troll fan schreef:Omdat de diesel inspuitpomp veelal mechanisch gekoppeld is aan het gaspedaal
Rokende TDi's, wat is dat toch?
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Ik hou het op tever doortrekken, heb er zelf ook eentje, als je niet voluit accelereert roet hij nauwelijks.paul99gl83 schreef:De diesels van VAG zijn al jaaaren niet meer mechanisch verbonden. En pluimen best wel. Ik heb nooit voor mezelf kunnen verklaren waar het pluimen vandaan komt. Je hebt gelijk dat het onvolledig verbrandde diesel is, maar waarom?.....Troll fan schreef:Omdat de diesel inspuitpomp veelal mechanisch gekoppeld is aan het gaspedaal
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

bertus06 schreef:hoi
van jou kan ik absoluut geen hoogte krijgen soms denk ik die gaat het voor de wind en het leven lacht hem toe
en meteen daarna ben je weer supernegatiev/f (sorry kan pas 2 jaar lezen en schrijven laat staan typen/typpen)
of heb je een grote fam.
mvg bert
ps heb wel weer een borrel op
-
krokoklaas
- Geregistreerd lid
Mijn Passat rookt ook als ik stevig optrek, zover ik begrepen heb is het onvolledige verbranding. Dus teveel brandstof of te weinig lucht. In principe hetzelfde. Het eerste kan ik oplossen door minder gas te geven. Het tweede kan ik oplossen door mijn luchtfilter vaker schoon te maken. Het valt me dan ook op dat als ik het filter (K&N) schoongemaakt heb, het roken ook minder wordt. De motor maakt het allemaal niet zoveel uit, hij rookt nu al 496000 km
-
357kurt
- Geregistreerd lid