Kwam een redelijk bod uit, dus uit nieuwsgierigheid een afspraak gemaakt.
Ik was al op het ergste voorbereid en had mij al ingelezen op internet over deze firma.
1ste indruk was al matig. Ik moest even wachten aan een tafeltje in een loods. Nou dat was zo niet uitnodigd, dat ik maar buiten heb gewacht.
Vervolgens komt de jongen naar mij toe en die zei: u komt voor de taxatie van uw saab? Heeft u die ook mee?
Leek mij wel handig.
Hij wilde eerst een proefrit maken. Dit was aan het einde van de straat 4x rechts, nog geen 3 minuten.
1ste wat hij zei: hmmm wel veel km op de teller, dat drukt de prijs. Zonder ook maar 1 meter gereden te hebben.
Na die uitgebreide proefrit, kon hij bij het invullen van de opties, zich niet meer herinneren of er leder in zat.
Foto's gemaakt en doorgestuurd naar Amsterdam. Hij vroeg nog of ik bij een deal de auto direkt kon achter laten.
15 min verder..... Ik kreeg een bod wat de helft was van de online taxatie.
Oké, ik had mij ingelezen en wist dat dit zou komen, reden? Ja meneer veel km, wat werk, (wat wist hij niet) bleef er waarschijnlijk lang mee zitten. Want ja saab he, worden niet meer gebouwd blabla.
Toen ik ze het advies gaf om misschien de online taxatie uit te breiden met ipv de optie km boven 150000 ook een optie te maken voor auto's boven de 200000. Nou dat vond hij maar vreemd. Het online bod zou dan lager, maar realistischer zijn.
Maar goed, ik ben weer een ervaring rijker.