Wijkopenautos

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
rutgerreinier
Donateur
Donateur

Wijkopenautos

Bericht door rutgerreinier » vr 29 jul, 2016 21:21

Afgelopen week een online taxatie laten doen bij deze firma.
Kwam een redelijk bod uit, dus uit nieuwsgierigheid een afspraak gemaakt.
Ik was al op het ergste voorbereid en had mij al ingelezen op internet over deze firma.

1ste indruk was al matig. Ik moest even wachten aan een tafeltje in een loods. Nou dat was zo niet uitnodigd, dat ik maar buiten heb gewacht.
Vervolgens komt de jongen naar mij toe en die zei: u komt voor de taxatie van uw saab? Heeft u die ook mee?
Leek mij wel handig.
Hij wilde eerst een proefrit maken. Dit was aan het einde van de straat 4x rechts, nog geen 3 minuten.
1ste wat hij zei: hmmm wel veel km op de teller, dat drukt de prijs. Zonder ook maar 1 meter gereden te hebben.

Na die uitgebreide proefrit, kon hij bij het invullen van de opties, zich niet meer herinneren of er leder in zat.
Foto's gemaakt en doorgestuurd naar Amsterdam. Hij vroeg nog of ik bij een deal de auto direkt kon achter laten.
15 min verder..... Ik kreeg een bod wat de helft was van de online taxatie. :shock:

Oké, ik had mij ingelezen en wist dat dit zou komen, reden? Ja meneer veel km, wat werk, (wat wist hij niet) bleef er waarschijnlijk lang mee zitten. Want ja saab he, worden niet meer gebouwd blabla.
Toen ik ze het advies gaf om misschien de online taxatie uit te breiden met ipv de optie km boven 150000 ook een optie te maken voor auto's boven de 200000. Nou dat vond hij maar vreemd. Het online bod zou dan lager, maar realistischer zijn.

Maar goed, ik ben weer een ervaring rijker.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Wijkopenautos

Bericht door Ewout » vr 29 jul, 2016 21:45

Prutsers!

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Descendent » za 30 jul, 2016 9:53

Schooiers eerder...

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 30 jul, 2016 11:11

Het kan nog véél erger:
Ervaring met: wijkopenautos.nl.
Op site geklikt, alles over mijn Porsche Targa uit 1974 verteld + alle gegevens. Krijg mail terug van: uw Porsche is minimaal € 33.911,-- waard , eventueel nog meer afhankelijk van staat, accessoires enz.
Afspraak voor keuring gemaakt onder wegoverkapping bij de Arena in Amsterdam. Een gozer moest een proefrit maken, een ramphad nog nooit in een Porsche gereden, was een week in dienst. Porsche enorme lange tijd gekeurd van binnen naar buiten en van onder tot boven. Werd verteld dat ik helaas mijn stalen Targa dak niet bij me had, het was prachtig weer. Dikte van de lak overal gemeten i.v.m. dikke lagen plamuur die er niet waren.
Alle gegevens in computer en deze werden naar hoofdkantoor in Duitsland gestuurd, een wereld wijde organisatie werd mij verteld. Na een kwartier mail terug: Ze konden niet meer dan € 9.500,-- geven. Kwaad dat ik werd.
Volgende dag een e-mail : ze wilden het bod verhogen tot € 11.911,--. E-mail met een klere gang verwijderd.
Gr. Arie911
Bron: https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=42543

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 30 jul, 2016 11:26

Er moet natuurlijk wel wat aan te verdienen zijn!! :o :mad:
En in dit geval, voor de koper.
Heb al een x eerder iets dergelijks gehoord (en gezien) van mensen bij ons in de buurt.
Leuke offerte, maar bij keuren, 3x niks. Ach, hun klantenkring word vanzelf weer kleiner.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 30 jul, 2016 11:29

Dat dacht ik bij Jetcars ook.... :D

Willem_Dokkum
Geregistreerd lid

Bericht door Willem_Dokkum » za 30 jul, 2016 13:27

Uitsterfconctructie...

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 30 jul, 2016 13:57

Hahahahaha Jetcars! Die is inmiddels wel bekend hier dacht ik zo.!!!!

Plaats reactie