Nadeel van de Tesla is gewoon het gewicht en de matige afwerking aan de binnenzijde en van de lak.
Ben ik niet met je eens, waar ik in gereden heb was alles met leer met mooie stiksels en op dashboard suède.
Waarom is het gewicht een probleem, je hoeft geen wegenbelasting te betalen sowieso tot eind 2016 en als de plannen in Den Haag doorgaan tot 2020. Als het daarna veranderd wordt, mag je het gewicht van de brandstof aftrekken, in dit geval de accu's, is 900 kilo en daar dan weer een aftrek van 50%. Blijft er dus weinig over.
Komt nog bij, dat je bij elk Tesla oplaadpunt gratis de auto kunt opladen.
We hebben de proef op de som genomen om mijn vakantieadres in Zwitserland in te voeren en dat resulteerde in 4x opladen à 30 minuten. Dus je rijd daar na toe voor 0,0 cent.
Wat ook gratis is, dat je een 3G abonnement krijgt voor, ik dacht 4 jaar in heel Europa, is makkelijk, want als er een update is voor de auto, wordt dat automatisch naar de auto gedownload.
Verder zitten er zoveel andere gadgets op, teveel om hier op te noemen.
Kortom als straks de auto op de 2e hands markt komt wordt het voor een particulier wel heel interessant om zo'n auto aan te schaffen. Nu is het nog 99% zakelijk.