Testrit met een Tesla S85 D

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
DionHPT
Geregistreerd lid

Re: Testrit met een Tesla S85 D

Bericht door DionHPT » vr 31 jul, 2015 16:14

Rijden we op het werk ook mee. Een 60KWH en een 85D...

Rijden beiden heel goed, maar ik rij het liefst op Insane modus met de parkeercamera aan om te kijken hoe iedereen het van je verliest :twisted:

Nadeel van de Tesla is gewoon het gewicht en de matige afwerking aan de binnenzijde en van de lak.

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » vr 31 jul, 2015 16:33

Nadeel van de Tesla is gewoon het gewicht en de matige afwerking aan de binnenzijde en van de lak.
Ben ik niet met je eens, waar ik in gereden heb was alles met leer met mooie stiksels en op dashboard suède.
Waarom is het gewicht een probleem, je hoeft geen wegenbelasting te betalen sowieso tot eind 2016 en als de plannen in Den Haag doorgaan tot 2020. Als het daarna veranderd wordt, mag je het gewicht van de brandstof aftrekken, in dit geval de accu's, is 900 kilo en daar dan weer een aftrek van 50%. Blijft er dus weinig over.
Komt nog bij, dat je bij elk Tesla oplaadpunt gratis de auto kunt opladen.
We hebben de proef op de som genomen om mijn vakantieadres in Zwitserland in te voeren en dat resulteerde in 4x opladen à 30 minuten. Dus je rijd daar na toe voor 0,0 cent.
Wat ook gratis is, dat je een 3G abonnement krijgt voor, ik dacht 4 jaar in heel Europa, is makkelijk, want als er een update is voor de auto, wordt dat automatisch naar de auto gedownload.
Verder zitten er zoveel andere gadgets op, teveel om hier op te noemen.

Kortom als straks de auto op de 2e hands markt komt wordt het voor een particulier wel heel interessant om zo'n auto aan te schaffen. Nu is het nog 99% zakelijk.

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » vr 31 jul, 2015 16:37

[]

Die belasting interesseert me ook niet, je voelt het gewoon tijdens het rijden heel erg, verhult de luchtvering niks aan. Op de 19 inchers meer dan de 21.
Over het bereik kan ik ook kort zijn ben er al een aantal keer mee naar Bern gereden, gaat prima geen centje pijn en lekker wat pauzes. Netwerk breidt zich ook steeds verder uit. Enigste achterblijver wat ik opmerkelijk vindt is Spanje.

Daarnaast ben ik misschien een zeikerd maar de materialen van het interieur zijn buitenom het scherm gebeuren een beetje NAH.. Voel maar eens aan de deurbakken of kijk naar de afwerking in de kofferbak. Je moet niet vergeten dat ze hem willen positioneren naast een S klasse he.

Als je dan een P90D koopt van ruim 135.000 euro vindt het meer gaan om de noviteit. Alsnog ik rij er tevreden mijn zakelijke kilometers mee :D

Sander1337
Geregistreerd lid

Bericht door Sander1337 » ma 10 aug, 2015 19:16

Honda wil ook de Legend positioneren naast een E-klasse. Willen en kunnen zijn andere dingen!

Plaats reactie