Wielhanger: zin of onzin ?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
RoelandV
Geregistreerd lid

Wielhanger: zin of onzin ?

Bericht door RoelandV » za 18 jul, 2015 9:33

Op Marktplaats wordt een Wielhanger aangeboden. Lijkt een handig hulpje bij het vervangen van een wiel.
Zin of onzin?

Afbeelding

Bron: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... antie.html

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Wielhanger: zin of onzin ?

Bericht door turbopilot » za 18 jul, 2015 9:49

Ligt eraan, hoe handig ben je :D
Moet zeggen sleutel aan classic oude steek en nieuwe steek, ( draadeind versus bout) en moet toegeven oude steek is toch wel gemakkelijker. :wink:
Meestal wordt er gewisseld op de brug en dan ook nog eens op een gemakkelijke werkhouding

Het lijkt mij een heel handig tooltje, zeker als je ergens in het donker een wiel moet wisselen.

Tip. Zorg dat je een zaklampje in de auto hebt liggen die je met je mond kunt vast houden om bij te schijnen. :wink:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 18 jul, 2015 9:50

hoe dan ook moet je het wiel over de gaten plaatsen, met of zonder dat ding. bij de achterwielen is hem op de handrem zetten handig: dan kun je het wiel draaien zodat je
precies voor de gaten zit. een lange dop 17 (of wat je maar nodig bent voor de wielbouten) doet het ook prima, en die had je toch al bij je.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » za 18 jul, 2015 10:36

Ik vind het eerlijk gezegd een onzindingetje. Je hangt het wiel toch even op de naaf en drukt hem aan en draait tegelijk het wiel zo dat de boutgaten zichtbaar en/of voelbaar zijn. Zaklampje is wel handig in het duister en anders kun je ook even een passend staafje, oude schroevendraaier, stukje gaspijp of stokje achter in de auto leggen dat je voor een paar dubbeltjes zo nodig bij de bouwmarkt haalt als je toch perse een hangertje wilt. 20 euro voor zoiets valt bij mij in de categorie windhandel.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 18 jul, 2015 10:49

Ja, handig voor wielen die met bouten vastzitten, zoals de 96. Ik steek er meestal een stuk draadeind in, of een pijp.
Ik dacht dat een wielhanger zo een rek was om een set winterbanden/wielen aan het plafond te hangen.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » di 21 jul, 2015 1:53

Onzinnige tool zou ik zeggen.

Plaats reactie