Vraagje met betrekking tot ander merk auto.
-
Jacco K.
- Geregistreerd lid
Vraagje met betrekking tot ander merk auto.
Hallo,
Ik heb als alternatief voor de fiets voor de wintermaanden een Opel Kadett gekocht voor weinig. (Ziet er overigens nog goed uit zonder roest.)
Het is een Kadett uit 1991 met een 1.4 inj motor.
Er zit een distributieriem op welke er op het eerste gezicht nog goed en niet versleten uit ziet.
Die Opel heeft bijna 2 ton gedraaid maar volgens onderhoudsboekje moet de riem gemiddeld om de 100.000 kilometer vervangen worden.
Aangezien ik geen verdere kosten wil gaan maken behoudens wat ik evt nog kan tegenkomen.
Mijn vraag is aan de monteurs op dit forum; kan ik er dan redelijk genomen vanuit gaan dat deze toch niet knapt of scheurt onder het rijden.
Ik ben zelf wel technisch maar wil toch een opinie van jullie weten.
Alvast bedankt.
Ik heb als alternatief voor de fiets voor de wintermaanden een Opel Kadett gekocht voor weinig. (Ziet er overigens nog goed uit zonder roest.)
Er zit een distributieriem op welke er op het eerste gezicht nog goed en niet versleten uit ziet.
Die Opel heeft bijna 2 ton gedraaid maar volgens onderhoudsboekje moet de riem gemiddeld om de 100.000 kilometer vervangen worden.
Aangezien ik geen verdere kosten wil gaan maken behoudens wat ik evt nog kan tegenkomen.
Mijn vraag is aan de monteurs op dit forum; kan ik er dan redelijk genomen vanuit gaan dat deze toch niet knapt of scheurt onder het rijden.
Ik ben zelf wel technisch maar wil toch een opinie van jullie weten.
Alvast bedankt.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Weet je dat heel zeker? Een vriend van me kon een nieuwe kop betalen door kromme kleppen nadat de tandriem van zijn kadett was gebroken. Ik weet niet of dat een 1.4 was. Zeker weten geen 16-klepper.bertus06 schreef:hoi
als het geen 16 klepper is kan het weinig kwaad als hij breekt sta je alleen stil
de kleppen kunnen dan de zuiger niet raken
Ik heb ooit de koppakking van een corsa 1.4 vervangen. Was een simpel klusje. Tandriem kan je er bijna van 5 meter afstand omheen gooien. Dus gooi er voor een paar 10-tjes een nieuwe riem omheen. Weet je zeker dat je goed zit.
-
1001760
- Donateur (2x)

Re: Vraagje met betrekking tot ander merk auto.
Goed. Ik ga dit proberen te begrijpen.Jacco K. schreef:Hallo,
Stel je bent de gelukkige eigenaar van een Saab 9-5 Estate.
Stel je hebt een enorme hekel aan fietsen in de winter.
Je denkt even na ... en gaat dan een Opel Kadett kopen?
Daar ben ik je helemaal kwijt, Jacco. Voor een scheet en drie knikkers moet er toch wel iets anders te vinden zijn?
En wat is er mis met een Estate in de winter, of staat 'ie in de stalling gedurende de winterperiode?
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
Jacco K.
- Geregistreerd lid
Re: Vraagje met betrekking tot ander merk auto.
Ik zal je vertellen dat moeder de vrouw de Saab moeilijk uit handen geeft.1001760 schreef:Goed. Ik ga dit proberen te begrijpen.Jacco K. schreef:Hallo,
Stel je bent de gelukkige eigenaar van een Saab 9-5 Estate.
Stel je hebt een enorme hekel aan fietsen in de winter.
Je denkt even na ... en gaat dan een Opel Kadett kopen?
Daar ben ik je helemaal kwijt, Jacco. Voor een scheet en drie knikkers moet er toch wel iets anders te vinden zijn?
En wat is er mis met een Estate in de winter, of staat 'ie in de stalling gedurende de winterperiode?
Een Opeltje kost bijna niets en als deze niet meer nodig is dan gaat deze er weer uit.
Ik hoef maar 20 minuten op de fiets naar mijn werk en bij slecht weer is dit een alternatief.
En idd als de Saab niet wordt gebruikt staat deze in de garage mooi te wezen straks op zijn winterbanden.
P.S. ik vind de vraagstelling wel leuk.
-
1001760
- Donateur (2x)

Jacco, ik moet eerlijk toegeven dat mijn vrouw ook eigenlijk officieel de eigenaar is van onze Estate
. Wanneer zij met die auto in de rondte rijdt, mag ik met m'n forty op pad.
Wanneer de kleine ook meegaat , rijden we met de Estate.
En mijn eerste auto (20 jaar geleden, aan de andere kant van de Amerongse Berg) was ook een Opel Kadett.
Nu maar hopen dat het weer van de winter niet zo heel erg slecht wordt.
Groeten,
Jacco
Wanneer de kleine ook meegaat , rijden we met de Estate.
En mijn eerste auto (20 jaar geleden, aan de andere kant van de Amerongse Berg) was ook een Opel Kadett.
Nu maar hopen dat het weer van de winter niet zo heel erg slecht wordt.
Groeten,
Jacco
-
B235R
- Lid van verdienste
-
bergra
- Geregistreerd lid
-
Jacco K.
- Geregistreerd lid