MRB overgangsregeling

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
9399
Geregistreerd lid

MRB overgangsregeling

Bericht door 9399 » ma 08 jun, 2015 17:42

Hoe zit dat ook alweer?
Als je een oldtimer hebt van 1982 betaal je het zg kwarttarief met een max van 121,00.

Vraag 1:Maar als je hem verkoopt is er geen restitutie van teveel betaalde MRB
Vraag 2: is de wagen voor dat jaar voor de nieuwe eigenaar dan MRB vrij en krijgt hij pas een rekening voor het eerstvolgende jaar?

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: MRB overgangsregeling

Bericht door turbopilot » ma 08 jun, 2015 17:47

Volgens mij is het ja ja

Dus gaat volgens mij met de koop mee

Google is je vriend http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... imers.html" onclick="window.open(this.href);return false;

9399
Geregistreerd lid

Bericht door 9399 » ma 08 jun, 2015 17:53

Dank je, Ik had uiteraard op de site van de belastingdienst gekeken en op google, maar kon het niet direct vinden. En eigenlijk nog niet.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 08 jun, 2015 18:06

Linker kolom klikken

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _oldtimers" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet van de belastingdienst
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws" onclick="window.open(this.href);return false;

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » ma 08 jun, 2015 18:08

ja/ja

dus geen geld terug (nee natuurlijk niet: het is de overheid...) en bij verkoop heeft de nieuwe eigenaar profijt van jouw kwarttafrief-rekening.

staat tegenover: als jij een overgangsregelingbak koopt, krijg je er voor het lopende jaar geen rekening van (want die heeft de verkoper al aan het eind van het vorige jaar betaald)

9399
Geregistreerd lid

Bericht door 9399 » ma 08 jun, 2015 18:46

Dank voor jullie hulp/info!!

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » ma 08 jun, 2015 22:17

Let wel op: als je de verkoper op zijn blauwe ogen gelooft dat de overgangsregeling voor het lopende jaar is betaald maar dat blijkt niet zo te zijn, ga je vanaf datum tenaamstelling gewoon de volle mep betalen tot het eerstvolgende kalenderjaar. Je vindt niet in een openbaar register zoals het kentekenregister terug of de overgangsregeling is betaald. Volgens de jongens en meisjes van 0800-0749 zou je op basis van het kenteken te weten kunnen komen of de overgangsregeling is betaald. Als zo'n jongen of meisje echter een slechte dag heeft en het verkeerd vertelt, ben je alsnog de pineuse. :besserwisser:

Ik zou dus voor je wat koopt even bellen met 0800-0749 en op basis van het kenteken vragen of ze je die informatie schriftelijk geven en anders het gesprek opnemen.

Geloof me, hoe simpel de regeling ook is, de uitvoering kan behoorlijk misgaan (been there, doing that). :roll:

Plaats reactie