NL auto, export naar Belgie, terug naar NL = oude kenteken?
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

NL auto, export naar Belgie, terug naar NL = oude kenteken?
stel:
een auto die in 2005 in NL verkocht werd (met NL kenteken) is geexporteerd naar Belgie in 2010 en rijdt daar vrolijk rond met Belgische platen. Wat als je die auto weer terug invoert in NL? Krijgt de auto dan de oude kentekencombi terug ? Of krijg je een gloednieuwe kentekencombi van de RDW?
een auto die in 2005 in NL verkocht werd (met NL kenteken) is geexporteerd naar Belgie in 2010 en rijdt daar vrolijk rond met Belgische platen. Wat als je die auto weer terug invoert in NL? Krijgt de auto dan de oude kentekencombi terug ? Of krijg je een gloednieuwe kentekencombi van de RDW?
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: NL auto, export naar Belgie, terug naar NL = oude kentek
Ja. Oude kenteken. Automatisch. Hoef je zelf niks voor te doen. Check mijn oude 9-5 Aero waar Gyttja nu weer in rijd. Je krijgt dus geen tijdsincorrecte plaat op de auto. Als er daarnaast bij export geen BPM is teruggevorderd, hoef je die nu niet opnieuw te betalen.
Invoeren is dan enkel de administratieve kost bij het RDW.
Invoeren is dan enkel de administratieve kost bij het RDW.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ja, oude kenteken kun je weer terugkrijgen.
Ik heb mijn 95 in 2008 verkocht aan iemand in Duitsland en het kenteken ingeleverd. Hij rijdt nu weer met het originele nummer (35-UX-34) in NL.
Ik heb mijn 95 in 2008 verkocht aan iemand in Duitsland en het kenteken ingeleverd. Hij rijdt nu weer met het originele nummer (35-UX-34) in NL.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Krijg je bij herinvoering een duplicaatcode (een 1) op je kentekenplaat?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
dat denk ik niet. het document is tenslotte ingeleverd en niet verloren. alleen als je (een deel van) het document verliest (als in: kwijt bent), krijg je een nummertje op je plaat. tot nummer 4 aan toe, maar ik denk dat 'ze van de RDW' dan wel even een babbeltje met je komen maken.... 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Om de speculaties uit de wereld te helpen: je krijgt géén duplicaatcode 1 bij invoeren als gevolg van het opnieuw invoeren.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
-
djairo
- Geregistreerd lid
Wat is het bij jullie toch simpel, probeer maar ééns een Nederlands voertuig in te voeren in Belgie.......
viewtopic.php?f=9&t=130435" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Frank
viewtopic.php?f=9&t=130435" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Frank
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Jij zegt "dat denk ik niet". M.a.w. je weet het niet zekerJungleman schreef:Dat zeg ik...
-
Gyttja
- Geregistreerd lid
Even een oud topic kicken.
Je krijgt weldegelijk een duplicaatcode op je platen!
Ik heb intussen een 2tje erbij staan
Bij invoeren kwam de 1 erop, later plaat een keer verloren (en te laat terug gevonden
).
Ik heb intussen een 2tje erbij staan
Bij invoeren kwam de 1 erop, later plaat een keer verloren (en te laat terug gevonden
-
Sabriolet
- Donateur (7x)

grtGyttja schreef:Even een oud topic kicken.
Ik heb een andere ervaring, geen 1tje hier
Ik heb intussen een 2tje erbij staan![]()
Bij invoeren kwam de 1 erop, later plaat een keer verloren (en te laat terug gevonden).
plaat verliezen is idd plus 1
Sabriolet