Kenteken en duplicaat code's
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Kenteken en duplicaat code's
de meeste met een 1 tje of meer hebben van die snelklikkersnummerplaathouders en een 3e deur/klep
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik ben er dan weer allergisch voor om parkers in mijn auto te draaien voor zoiets... een classic heeft 4 voorbereide schroefgaten, die kun je ook gebruiken voor popnagels of schroeven met een vreemdsoortige kop bijv. met 2 gaatjes zoals hier getoond.iluvsanela schreef:Die popnagels heb je binnen 5 seconden los, metaalboortje ter grootte van het kopje en hopla.
Ik heb ze zelf vast met zelftapschroeven met een vierkant bitje:
Tuurlijk heb je popnagels zo los, maar het gaat om het vertragen, niet het onmogelijk maken. Ze kunnen ook de hele auto meenemen als ze per sé de platen willen. En echt handige dieven hebben ook geen problemen met slotbouten op je velgen. Echter het maakt het weer minder makkelijk/aantrekkelijk om te jatten.
-
brinky
- Donateur

Heb vandaag met 3 van mijn vaste onderdeelleveranciers gesproken... Het is niet mogelijk om qua duplicaatcode 'omlaag' te gaan.
-
iluvsanela
- Donateur (2x)

Uiteraard, als ze het écht willen hebben, lukt het natuurlijk ook welbaas 2.3 schreef:helaas is de bumper van een 9-5 van plastic, en trek je dus de schroefjes met ieder happyhongkong breekijzer zo eruit....
Het gaat inderdaad om het vertragend/ontmoetigend effect, dat ze liever een ander pakkenSapphire schreef:Ik ben er dan weer allergisch voor om parkers in mijn auto te draaien voor zoiets... een classic heeft 4 voorbereide schroefgaten, die kun je ook gebruiken voor popnagels of schroeven met een vreemdsoortige kop bijv. met 2 gaatjes zoals hier getoond.iluvsanela schreef:Die popnagels heb je binnen 5 seconden los, metaalboortje ter grootte van het kopje en hopla.
Ik heb ze zelf vast met zelftapschroeven met een vierkant bitje:
Tuurlijk heb je popnagels zo los, maar het gaat om het vertragen, niet het onmogelijk maken. Ze kunnen ook de hele auto meenemen als ze per sé de platen willen. En echt handige dieven hebben ook geen problemen met slotbouten op je velgen. Echter het maakt het weer minder makkelijk/aantrekkelijk om te jatten.
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
brinky schreef:Heb vandaag met 3 van mijn vaste onderdeelleveranciers gesproken... Het is niet mogelijk om qua duplicaatcode 'omlaag' te gaan.
Ook niet vanwege de nieuwe regel? Papieren kwijt is immers geen 1tje op de plaat meer. Dus papieren kwijt geweest tijdens de oude regels en nu nieuwe platen aangevraagd en vanwege de nieuwe regel geen 1tje meer? Klinkt vrij logisch toch?
-
verde900
- Donateur

je rijdt SAAB man... wat maakt dat 1tje dan nog uit?Sapphire schreef: terwijl ik er niets aan kan doen - met zo'n belachelijk 1'tje moet rondrijden, echt geen gezicht. Dat kan volgens mij ook best anders worden opgelost...
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik snap niet wat zo'n 1-tje uitmaakt. De rest van de cijfers en letters boeien toch ook niet?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

had toch best wel een kenteken willen hebben met SA-AB-99 bijvoorbeeld
begrijp trouwens den haag niet, hier ligt geld voor het op rapen
begrijp trouwens den haag niet, hier ligt geld voor het op rapen
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@turbopilot: die combinatie bewaart Rutte denk ik voor zichzelf.....

-
Marius0404
- Donateur (7x)

is het nog steeds zo dat het 1-tje op een nieuwe kentekenplaat moet als je je oude kentekenplaat vervangt?
groet
Marius
groet
Marius
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Kenteken en duplicaatcodes
Ja.
Dit is niet veranderd;
Dit is niet veranderd;
RoelandV schreef:Heb het even opgezocht op de RDW-site:Bron: http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/K ... tolen.aspxBent u een of beide kentekenplaten kwijt of zijn ze gestolen, dan kunt u bij een RDW erkende kentekenplaatfabrikant nieuwe kentekenplaten aanschaffen.
In dit artikel leest u hoe u dat moet doen.
Nieuwe kentekenplaten aanschaffen
U gaat voor aanschaf van nieuwe kentekenplaten naar een door de RDW erkende kentekenplaatfabrikant. Deze herkent u aan het RDW erkenningsschild en de sticker met de tekst ‘afgifte kentekenplaten’.
Een overzicht van erkende kentekenplaatfabrikanten vindt u hier.
U moet het originele Voertuigbewijs (Deel 1A) en een geldig legitimatiebewijs laten zien.
U betaalt de kosten. De kentekenplaatfabrikant mag zelf de prijs bepalen, hier is geen vaste prijs voor.
U ontvangt van de kentekenplaatfabrikant nieuwe kentekenplaten met een duplicaatcode. .Een duplicaatcode is een cijfer dat op de kentekenplaat vermeld wordt. Dit cijfer geeft aan hoe vaak er kentekenplaten voor het voertuig zijn afgegeven.
Als er op het voertuig 2 kentekenplaten zitten, moet u ook 2 nieuwe platen kopen, ook als er maar 1 kwijt is.
-
iluvsanela
- Donateur (2x)

Als de platen kwijt zijn wel, als je alleen de papieren kwijt bent niet.
Dan komt de duplicaatcode alleen op de nieuwe papieren.
Dan komt de duplicaatcode alleen op de nieuwe papieren.
-
sb129h
- Donateur (2x)

Als je de oude platen bij de kentekenplatenmaker kunt overleggen, dan komt er op de nieuwe platen geen '1'-tje. Zo heb ik al diverse 'geslagen' platen vervangen voor opgelegde exemplaren.
Tenzij je er al een duplicaatcode op hebt staan natuurlijk, die gaat dan mee op de nieuwe.
Tenzij je er al een duplicaatcode op hebt staan natuurlijk, die gaat dan mee op de nieuwe.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

klopt, nagevraagd bij de Brezan: helaas.Tenzij je er al een duplicaatcode op hebt staan natuurlijk, die gaat dan mee op de nieuwe.
toch maar even wachten tot de wetgeving verandert.
groet
Marius