wat is nou het beste auto merk???

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: wat is nou het beste auto merk???

Bericht door Jungleman » zo 12 apr, 2015 10:44

de beste (als in: minst storingsgevoelige) auto was een aantal jaar geleden de Suzuki Baleno. op zich best een leuk autootje, met niet al te veel opsmuk.

wat het tegenwoordig is, weet ik niet. ik zou denken iets van Toyota...als je een no-nonsens auto wil die het altijd doet zit je bij Toyota wel aardig snor, denk ik. alleen heb je dan wel een emotieloze spleetogenbak onder d'n bips, en de vraag is of je dat wil...

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » zo 12 apr, 2015 10:59

Door het oldtimer geneuzel en het hebben van een Mitsubishi Lancer als dorpspruttel de sprong
gewaagd naar een Mitsubishi Carisma GDI automaat uit 2002.
Liep! op zich niet eens zo gek, totdat je zo'n ding naar de dealer brengt voor een distributie
wissel, dan gaat het snel mis.
Tja, meneer oude auto's :shock: , gaat wel eens vaker mis bij die Carisma's .... :-S+
Paar garages verder en niemand met een oplossing, als je dan hoort dat de export die
dingen ook niet meer wil hebben, weet je zeker dat Mitsubishi gemisgekleund heeft.
Weg met dat hok en weer terug naar een deugdelijk product.
Voor dat ik op Saab overging heb ik 2 Carisma's GDI gehad, als ik dit zo lees heb ik ze alle 2 bijtijds weggedaan, zo rond de 75K, dus net voor de distributie wissel. Verder heb ik er nooit iets mee gehad, buiten dan remmen en 1x een nieuwe accu. Vond het best wel een fijne auto.

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » zo 12 apr, 2015 13:55

Tja,dat is op glad ijs :wink: .Voor de saab heb ik lang jappenauto s gereden en daar amper storing aan gehad en dat kan ik van mn caabje nou niet direct zeggen :? Wij hadden een groot gezin en dan moet je iets om al die mensjes een veilige plek in de car te geven .Dan is een jap suv een goede oplossing.De kinders zijn op eigen benen en ik kan het prima aan met mn cabriootje maar daar is wel het een en ander aan vooraf gegaan*(*&^%$$%^&* :roll: Dus die saab mag blijven zolang de kosten beheersbaar blijven en anders........weer zo n jap.

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » zo 12 apr, 2015 19:21

Jungleman schreef:de beste (als in: minst storingsgevoelige) auto was een aantal jaar geleden de Suzuki Baleno.
Ben bang dat ie daar waarschijnlijk nog steeds toe behoort ... :twisted:

Samen met de Hyundai Accent, Honda Civi, Mazda 323, Mitsubishi Colt/Lancer en co.
Waarbij de Mitsubishi en Hyundai zelfs nog 1,5 ster wisten te scoren bij de NCAP.
Met een gewicht van dik onder 1000kg niet echt de veiligste, maar wel de betrouwbaarste
ooit.

Ben benieuwd hoe de moderne mini's het gaan houden als ze 20+ zijn.
Wat betreft roest zullen ze misschien de APK niet snel mislopen.
Veel veiliger zijn ze gelukkig wel geworden.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » ma 13 apr, 2015 16:32

Tjsa, waarom na vijf jaar niet nog eens reageren? Betrouwbaarheid is net als alle statistiek een gemiddelde van goede en slechte exemplaren. Zo heeft mijn Saab in die 7 jaren dat ik 'm had niets gemankeerd dan een lekke band en verouderde software in de bak. Prima wagen geweest dus. Maar het kan best dat er een week nadat ik 'm wegdeed mankement na mankement opdook. Het kan verkeren.

En wat is het 'beste automerk'? Een Suzuki Baleno mag dan statistisch gezien weinig stukgaan, maar zelfs in nieuwstaat is het een ontiegelijk rothok vergeleken mij mijn E-klasse, die ik net als bijna iedere andere Mercedes met bespottelijk goedkope onderdelen rijtechnisch een heel eind in nieuwstaat heb gebracht. Gooi maar in m'n pet :-S+

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » di 14 apr, 2015 16:34

Waar de mens zich goed in/bij voelt.

Voor de één is dat een Baleno (en co), omdat ie bijna nooit stuk gaat. Weinig kost en overal
lekker tussendoor knort en te parkeren is.
Voor de ander is dat een Mercedes, omdat ondanks je vaak een parkeerplaats links (rechts) moet laten
liggen het ding idealer is op de snelweg. Ondanks de onderdelen soms wat duurder zijn, ze nog wel te
verkrijgen zijn.
Voor een ander weer een Carisma GDI omdat ondanks dat ze niet heel lang meegaan en rond de twee ton
de geest geven, het een prima auto kan zijn met het laagste verbruik in zijn klasse (ttt) op de snelweg.
Voor een ander weer een oudere solide Zweed of Ford en co, omdat met wat onderdeeltjes en wat
gereedschap men altijd weer thuis komt.

Maar nog mooier natuurlijk een leasebak die betaald wordt door een ander en bij een kwaaltje wel
gerepareerd wordt.
Het aantal mensen met een leasebak zal wel gaan toenemen, aangezien auto's steeds duurder worden.
De garages ze steeds vaker niet meer kunnen repareren en het dan voor een dikke duit wel allemaal
een probleem van een ander wordt.

Het toekomstige beste auto merk!!!: Leasebak ...... :roll:

Maar je kunt natuurlijk ook in je klassieker blijven rijden ...... :mrgreen:

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 14 apr, 2015 16:48

beste merk is misschien nog wel een Lada. mijn broer en schoonzus hadden een Samara uit '87, en in de ruim tien jaar/170.000km dat ze 'm gehad hebben, heeft-ie 1x niet gestart wegens een of ander geoxideerd contactje.

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » di 14 apr, 2015 17:02

Maar ja, de oer Lada was eigenlijk weer een Fiat 124 ...
Auto van het jaar 1967.

Maar als ik dan uit het eerste rijtje moet kiezen wordt het de Audi 100.
Maar liever nog de derde plaatsjes Volvo 760 en Ford Granada.

goede?autootjes

Plaats reactie