Flow Patrol

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Flow Patrol

Bericht door levensnevel » do 26 mar, 2015 11:35

Er plofte net een dike enveloppe van de Provincie Noord-Brabant op de deurmat
Geachte Heer / Mevrouw
qte...
Van 4 december tot 18 december 2914 zijn met camera's de kentekens van alle voertuigen geregistreerd welke op de A58 reden. Uw voertuig was er 1 van en daarom ontvangt u deze uitnodiging.
...unqte

Mag dus meedoen aan het project Flow Patrol
https://filejeppen.nl/flowpatrol/#/home ... Flowpatrol" onclick="window.open(this.href);return false;
(maart 2015 - juni 2015) wat als doel heeft om het aantal spookfiles op de A58 terug te dringen.

Probleem is alleen:
Wanneer ze de camerabeelden een beetje beter geanalyseerd hadden had men kunnen zien dat ik zowel 's ochtends als 's middag vrijwel spookfile vrij van Tilburg naar Eindhoven en weer terug :O:
En daarnaast
- ik heb bewust geen smartphone
- ik heb bewust een abbo zonder internetbundel.
Dus, zelfs al zou ik tot de doelgroep behoren, ik ontbeer de tools.

Zonder enige twijfel een project wat met de beste bedoelingen in gang gezet is maar wat moet ik hier nu mee :?:
Wederom een hoop provinciegeld weggegooid naar ik vrees.

Is er geen 'add block' / 'bel me niet register' achtig programma waardoor ik gevrijwaard blijf van dit soort overheids 'spam' :?:

AlexJ
Donateur
Donateur

Re: Flow Patrol

Bericht door AlexJ » do 26 mar, 2015 11:46

Ik heb heel kort even rondgeklikt maar in essentie is het idee toch goed ? Kost wat centen, maar kan ook centjes opleveren (En ergernis voorkomen)

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » do 26 mar, 2015 12:00

idee is goed, werkt alleen niet. In ieder geval niet in de Randstad.
Hier op Voorne-Putten hebben we een soortgelijk project gehad met adviessnelheden op een doorgaande provinciale weg zodat je bij alle stoplichten 'groen' zou hebben.
Project is na een half jaar gestopt omdat, op een enkeling na, geen sterveling zich aan die adviesnelheden hield.
Weggebruikers moeten gewoon leren het verkeer te lezen zonder krampachtig naar het schermpje van hun smartphone te hoeven koekeloeren om te weten wat de 'adviessnelheid' is.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » do 26 mar, 2015 12:14

Het kan goed zijn dat de praktijk niet werkt, zie je ook aan de matrixborden met adviessnelheid als het druk is.
Iedereen rijdt gewoon zo hard alstie kan... Snap ik ergens wel, in deze individualistische maatschappij.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 26 mar, 2015 17:44

Ik heb meegedaan aan een soortgelijk project op de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch toen daar nog verbouwd werd. Het werkte voor geen meter en ik heb mijn rijtijden er niet op aangepast aangezien ik waar mogelijk al flexibel werk. Maar het heeft me wel 2 hotelbonnen a €250 opgeleverd zonder enige moeite! Met die €500 heb ik toch een leuk weekje gratis met mijn vriendin in Londen overnacht rond de jaarwisseling.

Tot slot nog meegedaan met een evaluatie-avond. Gratis broodjes en soep en een beetje mening spuien tussendoor! Deze belastingbetaler was er prima blij mee in ieder geval :D

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 26 mar, 2015 23:46

AlexJ schreef:Het kan goed zijn dat de praktijk niet werkt, zie je ook aan de matrixborden met adviessnelheid als het druk is.
Iedereen rijdt gewoon zo hard alstie kan... Snap ik ergens wel, in deze individualistische maatschappij.
Dat zijn toch geen adviessnelheden, maar maximumsnelheden die gelden, ongeachte andere aanduidingen langs de weg?

Volgens mij is het idee helemaal niet goed. Niet zozeer om het geld, want goed onderzoek kost geld. Maar waarom kom je met een idee die 's mens ogen nog vaker van door het raam naar buiten, naar het venstertje van een smartphone doet turen. Staat haaks, nee 180 graden op de campagnes tegen bellen/sms-en/internetten achter het stuur.

Plaats dan meer matrixborden op de route en zorg dat er op de snelheid wordt gehandhaafd. Dan heb je een test.
Kost vast niet meer ook nog.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 27 mar, 2015 8:35

Steve-O schreef:
Dat zijn toch geen adviessnelheden, maar maximumsnelheden die gelden, ongeachte andere aanduidingen langs de weg?
Klopt, zijn maximum snelheden.

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » vr 27 mar, 2015 9:31

Klopt wel denk ik ja... Wat ze doen op een weg waar je bijv 120 mag bij filevorming verderop, matrixborden op bijv 80 zetten om zo de file te beperken. In de praktijk rijdt iedereen gewoon met 120 door.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » vr 27 mar, 2015 9:42

exact
om dan, als linkerbaan ridder, du moment je het voor je stil ziet staan vol in de ankers gaan.
Waardoor nummertje 3 of 4 in het rijtje blinde bumperhuggers achter je het niet meer kan beremmen. En vol in de achterbak van zijn/haar voorganger klapt.
En zo staat alles helemaal vast.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 27 mar, 2015 10:22

Het is toch niet zo moeilijk om bij de matrixborden als ze aangaan je poot van het gas te halen? Stoppen moet je uiteindelijk toch.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 27 mar, 2015 12:02

Ik denk dat mensen vaak twijfelen of het nuttig is en bovendien ook veel aapjesgedrag vertonen, waardoor ze als een kudde de overtreders die de aanzet geven volgen.

Op de A13 tussen Delft en Rotterdam gaat het heel vaak goed. Maar dat komt ook omdat daar een 80km zone met trajectcontrole volgt. (Bijna) iedereen begrijpt wel dat doorkachelen zinloos is.
Vandaar mijn opmerking over meer handhaving. Maar je, de verkeerspolitie wil wel, maar de politietop speelt nu wisseldiensten met o.a. agenten te land ter zee en inde lucht. En het meer blauw op straat waar de bevolking al jaren om roept, blijf maar achter wege. Men bezuinigt liever. Ook op de agenten zelf.

Ik ondersteun dan ook hun acties. Ook al hou ik zelf ook niet van boetes. Onlangs hebben ze me binnen 24 uur twee keer te hulp geschoten. Dan ben je blij dat ze er zijn en hun vak verstaan.

Plaats reactie