o u t b a c k ervaringen?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
francofiel
Donateur
Donateur

Re: o u t b a c k ervaringen?

Bericht door francofiel » zo 02 nov, 2014 20:19

op schreef:
Ik denk dat als je een outback van 200.000 km naar 300.000 km rijdt, je ook serieuze problemen gaat tegenkomen. Met stuk en serieuze problemen bedoel ik dan grootre tegenvallers die de dagwaarde kosten.
Denk het niet. Ik heb nu 60.000 km gereden, van 190 naar 250k en heb alleen een doorgerotte uitlaat gehad omdat ik de auto veel off-road gebruik en dat ding een keer geknakt was en is gaan rotten. Verder een distributieset bij 200.00 km en een setje remmen voor bij 235.000 km, gewoon onderhoud dus. Airco is voor het laatst in 2007 gevuld door de vorige eigenaar en is nog steeds ijskoud. De eerste accu heb ik nét vervangen met het oog op de winter. De bekleding van stoelen, stuur enz is nog steeds als nieuw.

Een collega van mij heeft een legacy van 2005, het zelfde model als de Outback maar dan niet hoog op de pootjes dus, en heeft hem van 150.000 naar nu 420.000 km gereden op gas. Bij 250.000 km een koppeling, 2x een set remschijven, wat bandjes en verder helemaal niets. Gewoon niets. Zelfs geen uitlaat dus.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 02 nov, 2014 20:21

http://www.edmunds.com/subaru/outback/2 ... views.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na 2003 is er weinig aan veranderd

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » zo 02 nov, 2014 20:25

Nogmaals, nergens last van. Geen centje pijn. Auto wordt serieus gebruikt, er wordt hard mee gereden, hij krijgt meestal op tijd onderhoud en van lekke koppakkingen heb ik geen last en de dealer verteld precies 't zelfde. In de anwb lijsten komt ie ook niet voor, dus tja, amerikaanse verhalen: 't zal wel.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 02 nov, 2014 20:31

zag toch echt de vraag over positieve en negatieve ervaringen staan... maar ga jij vooral lekker je gang met jouw positieve ervaring...
Ik laat een Subaru iig staan.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » zo 02 nov, 2014 20:35

daar is een mooi forum voor subaruforum.nl. :idea:

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » ma 03 nov, 2014 13:00

Ik heb de vraag bewust niet op het subaruforum gesteld. Op dit forum verwacht ik door meer 'trots op Subaru' gekleurde antwoorden. - zelfde fenomeen doet zich ook op 'ons' forum voor. Weinigen zullen als actief forumlid openlijk willen toegeven dat ze in een miskoop rijden, zij die dit ervaren hebben zijn over het algemeen al overgestapt in een ander merk.

Ik heb de reacties in http://www.edmunds.com/subaru/outback/2 ... views.html bekeken - ook hier een gemengd beeld. Subaru bouwt ook de auto in de VS. In hoeverre is er kwalitatief verschil er is tussen de in Europa verkochte Subaru's en de in de USA aan de man gebrachte Outback's? Tussen de negatieve verhalen kom ik ook persoonlijke tragedies tegen. Mensen die na 60k km een turbo verspillen en dit na vervanging weer na een gelijk aantal kilometers doen, hebben denk ik iets niet goed begrepen.

Ik ben inderdaad benieuwd naar negatieve en positieve ervaringen. Koppakkingen gaan en koppakkingen komen maar wanneer de ervaring inderdaad is dat deze na 250k op zijn, dan is dat iets waar ik toch graag rekening mee houd bij een eventuele beoordeling voor aankoop van een outback. Wordt dit broodje aap ontzenuwd: des te beter!

Ooit ben ik begonnen in een 12 jaar oude 96 tweetakt, daarna een aantal V4's,na een 99 EMS een paar 900's gekocht, een 90 en een 9000 - bij elkaar goed voor ruim een half miljoen gereden saabkilometers.
Een 9-5 estate vanaf MY 2004 is voor mij een serieuze kandidaat, niet alleen vanwege merkvastheid, de ruimte maar ook door het meubilair. Een flinke laadvloer is echt fijn, ik heb dit in het verleden gemerkt met onze grijs kenteken volvo 240 stationdiesel: niet vol te krijgen. (alleen die VW-diesel, meer cylinders dan pk's volgens mij :? , desondanks heb ik er zo'n 300k km mee gereden en vervoerd)
De 9-5 lijkt me de mindere bij winterse omstandigheden binnen en buiten Nederland. Dit is een punt waar ik rekening mee moet houden.

Wat overblijft is dan het verschil in veiligheid. Op ons forum wordt de veiligheid van een 9-5 regelmatig geprezen, op subarufora lees ik niets over van fabriekswege ingebouwde beschermengels. Er zijn te veel idioten op de weg om dit punt niet serieus te nemen, ik zoek dus nog wat verder ....

Ik geef mezelf nog even om mijn zoektocht af te ronden: 9-5 estate, Outback, of misschien een 9-3 XWD of Forester

Plaats reactie