Studenten arm?!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » wo 30 aug, 2006 8:27

Ik heb op mijn 21e mijn eerste auto gekocht. Moest destijds 1000 gulden per jaar premie betalen. Ben daarna student geworden, en de auto gehouden.

Op het moment dat ik 24 werd, was het opeens prima te betalen. Ik had 3 jaar schadevrij gereden en die gevarenpremie ging er vanaf. Ben achteraf wel blij dat ik gelijk normaal ben gaan betalen, want ik heb nu lekker veel no-claim. Ik ben nu 30 en betaal 200nogwat per jaar, km onbeperkt, 1e auto, WA

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 30 aug, 2006 10:33

900 turbo S schreef:Nadat ik afgestudeerd was heb ik de auto's op mijn naam gezet en heb volledige no claim gekregen omdat ik "al jaren in de auto's van mijn ouders heb gereden zonder ongevallen te hebben veroorzaakt"". Recentelijk hier wéér voordeel mee gehaald nu ik ook een motor heb (mijn 1e) . M'n ouwe heer heeft een oude H-D waar ik regelmatig gebruik van maakte (sinds 10 jr motorrijbewijs) , verzekering (interpolis) gebeld, uitgelegt en ja wel maximale no claim voor een motor.
Precies, zo kan het ook. Zeker als je een goede tussenpersoon hebt waar je een gedegen relatie mee hebt, dan wil die dit soort constructies doorgaans wel voor je regelen. Ook als je een paar jaar geleased hebt en aan kan tonen dat je nooit zelf schade hebt veroorzaakt, dan kan een goede intermediair dat wel voor je verwerken in de bonus-malus. Zelfs een oldtimerverzekering die zelf geen no-claim kent, kan wel degelijk input zijn hiervoor.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 30 aug, 2006 13:49

Toch mag je er niet vreemd van opkijken als een verzekering door het bewuste misleiden een uitkering volledig weigert c.q. volledig op de misleider verhaalt.
Je pleegt simpelweg fraude door de zaken anders voor te stellen als ze zijn.
Statistisch is een bestuurder van <20 ook een zeer groot risico, zeker in een snelle auto, daar hoort dan ook een premie bij die dat risico dekt.....
Menig jeugdig en vaak ook overmoedig chauffeur meent al een "enorme" voertuigbeheersing te hebben, we lezen daar helaas ook vrijwel ieder weekend weer over...

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » wo 30 aug, 2006 14:00

Ik heb toen alles eerlijk vermeld bij de verzekering en mede door de situatie waarbij mijn ouders in het buitenland woonden en ik niet voldoende financiele middelen had om de auto's zelf te verzekeren waren ze bereidt het te doen.

Wat Wim Z ook zegt, als je ene goede relatie hebt met de tussenpersoon dan waarom niet daar gebruik van maken. Je pleegt geen fraude, stelt de werkelijkheid niet anders voor en als ze ok gaan dan is er geen probleem lijkt me. Alles was bij mij goed gedocumenteerd, mede daarom keerde de verzekering uit na een ongeval toen ik 19 was, terwijl alles op naam van mijn pa stond.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 30 aug, 2006 15:08

davidjoost schreef:en het alternatief is....? meer dan 1000 euro per jaar lappen aan verzekering op mijn eigen naam? ze accepteren me niet eens met mijn leeftijd :roll:

nee ik 'leen' de auto van mams wel ;)

davidjoost
Turbobakk schreef:Voor de verzekeraar is van belang wie de feitelijke eigenaar en meest regelmatige gebruiker is. Op basis van die gegevens wordt (o.a.) de premie berekend. Indien een verzekeraar een dergelijk vorm van premiefraude vermoedt, zal vaak een nader onderzoek het gevolg zijn. Verzekeraars hebben wat dat betreft ook hun methoden om een enander te achterhalen. En nogmaals dat kan verstrekkende gevolgen hebben. Ik zit al bijna 20 jaar in dit vak en weet dus waar ik over praat. Ieder moet voor zich weten wat hij doet, maar wees voorzichtig.
Dit is een lastige zaak. Ik ben bang dat je als 19-jarige geen 9000 Turbo verzekerd krijgt. Te veel pk's en een te hoge nieuwwaarde. (Ik kon toen ik nog 23 was ook geen Red Arrow verzekerd krijgen)
En de auto op naam van één van je ouders zetten, brengt dus enig risico met zich mee.
Weet je zelf al meer?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 30 aug, 2006 16:06

900 turbo S schreef:Wat Wim Z ook zegt, als je ene goede relatie hebt met de tussenpersoon dan waarom niet daar gebruik van maken. Je pleegt geen fraude, stelt de werkelijkheid niet anders voor en als ze ok gaan dan is er geen probleem lijkt me
Jouw tussenpersoon is een dienstverlener die mogelijk wat creatief omgaat met de geldende regels, hij heeft er een belang dat jij blij bent met zijn dienstverlenig anders vertrek je waarschijnlijk direct naar een doorgaans veel goedkopere "directwriter".
Voor de goede orde, de tussenpersoon met wie jij (nog) zo'n goede band hebt keert niets uit als het onverhoopt fout gaat, dat doet de maatschappij die hij vertegenwoordigt, en hij kan bij het vermoeden van een onjuiste voorstelling van zaken ook niets (meer) voor je betekenen, je kunt hem dan mogelijk gaan vervolgen als je geen uitkering krijgt omdat hij er voor zorgde dat op een wat creatieve maar desondanks toch verkeerde voorstelling van feiten de maatschappij je toch accepteerde (hij kan dan weer vrij simpel ontkennen dat hij jouw feitelijke situatie kende, de goede relatie is immers toch over dan) ik zou die gok nooit nemen.

Bottom-line is, als je op je 19e dik wilt doen in een dikke auto zul je er ook dik voor moeten betalen, en als vervolgens blijkt dat het allemaal wat boven je budget is zou je gewoon wat minder dik moeten doen, het is niet anders...

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » wo 30 aug, 2006 19:48

davidjoost schreef:ik krijg nooit boetes! 8)

ik heb dan ook geen 340pk natuurlijk :wink:

davidjoost
Donderdag 16 Februari, 2006 20:29 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

vandaag met een snelheid van tussen de 60 en 90 geflitst door een mobiele flitspost die achter een matrixbord bij een wegversmalling stond, was op de ring West in Groningen... je mag daar 50, normaal mag je op de ring overigens 70

kutzooi! en ik dacht even (in de 3) een aantal mensen die op de rechterbaan reden te passeren om vervolgens (nog ruim op tijd) in te voegen naar rechts.... ik was al weer aan het remmen toen ik een flits zag maargoed ik weet niet of het meetmoment gelijk is met de flits.... de 'flitser' stond trouwens linksvoor de auto (rechthoekig ding aan de bumper) en de camera stond op het dashboard...

dit gaat me honderden euro's kosten (want wegwerkzaamheden is toch dubbel zo hoge bekeuring?)

davidjoost

GRIJNS

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 30 aug, 2006 19:50

:lol: :lol: :green_many:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 31 aug, 2006 0:26

@ Erwin: die boete is nooit binnengekomen!! 8)

wat de verzekeringskwestie betreft: ik zie geen goed alternatief verder dan de 'creatieve' methode.... :roll:

davidjoost

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 31 aug, 2006 7:08

davidjoost schreef:wat de verzekeringskwestie betreft: ik zie geen goed alternatief verder dan de 'creatieve' methode.... :roll:

davidjoost
Je kun deze SAAB dus alleen rijden door deze fraude te plegen, niet echt slim ... realiseer je dat jij en je ouders mogelijk op enig moment ook op de financiele blaren kunnen zitten als een verzekering uitkering simpelweg weigert.
Er is goede een reden voor dat zij iemand rond die leeftijd met zo´n auto niet zomaar willen verzekeren, die reden halen zij zo uit hun statistieken.
Het is overigens geen schande dat je zo rond je 20ste nog geen SAAB 9000 turbo kunt rijden.

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » do 31 aug, 2006 8:00

Ik zou zeggen,leef gewoon naar je eigen stand.
Als je je verzekering niet eens kan betalen,hoe ga je hem dan onderhouden?
Remmen van de sloop?
En qua leuk imago is deze wagen zeker geen optie,dan is een 900 classic 1000x mooier.
Iedereen zal denken dat je de auto overnam van je opa of papa,niemand gelooft dat je als jonge snaak zelf voor zo een grote wagen koos.
Ik zelf had wanneer ik 18 was genoeg gespaard (met constant werken in de wknds)voor een nieuwe golf gti 16v,"de auto"toen...
Ik stond op punt hem aan te schaffen en m'n ouders hebben me tegen gehouden met de melding,als je die auto koopt ga je het huis uit.
Pa zei,ik heb geen zin dat de politie hier straks komt melden dat m'n zoon verongelukt is.
En je krijgt je eerste jaar verzekering als kado wanneer je een polo of iets dergelijks koopt.
Achteraf gezien was dit een zeer goede gedachtengang.Zo heb ik telkens kunnen vooruitgang maken bij een volgende aankoop.
In jou geval wordt dit al wel zeer moeilijk...
Maw ik begrijp je ouders niet,wie neemt nu zo een risico's met z'n zoon?

Caspar

Bericht door Caspar » do 31 aug, 2006 9:24

tijdens mijn studententijd had ik een Mini 1000 (top 140 KM/u)die had ik gewoon via de MINI Mouse club verzekerd en toen ik de verzekering over wilde zetten kreeg ik geen no claim korting maar starte wel drie schijven lager dan wanneer ik normaal instapte...

de kwestie van beginnen in een 9000 of in een kleinere auto....zoals Johan Cruijff zei ieder voordeel; heb z'n nadeel...een snelle grote auto kan je jezelf mee te pletter rijden , is duur in de verzekering en weggenbelasting..en zeker snelle audere auto's zijn vaak toch bereden naar hun aantal pk's dus vaak ook meer onderhoud./

Met een kleine auto heb je minder bescherming bij een bosting...maar er is natuurlijk altijd een goede middeweg..zeker als je voorzien bent van een OV

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 31 aug, 2006 9:44

Mijn eerste auto was er een waarvan ik de kosten volledig zonder misleiding van anderen zelf kon dragen.

Plaats reactie