De Kentekenkaart

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
odin1899
Donateur
Donateur

Re: De Kentekenkaart

Bericht door odin1899 » za 14 dec, 2013 13:41

Dus feitelijk mag je niet meteen met de auto rijden? Krijg je niet een tijdelijk iets mee?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 14 dec, 2013 14:42

Je mag wel rijden, en krijgt bij de overdracht een tenaamstellingsverslag :
U ontvangt bij het afhalen van het voertuig niet alleen het voertuig met bijbehorende kentekenplaat, maar ook een tenaamstellingsverslag. Het tenaamstellingsverslag is een schriftelijke weergave van de transactie en bevat de eerste 4 cijfers van de tenaamstellingscode. Bewaar het tenaamstellingsverslag zorgvuldig. Is het voertuig voor 16.00 uur op uw naam gezet? Dan verstuurt de RDW uw kentekencard nog diezelfde dag.

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » za 14 dec, 2013 14:45

Wel apart dat dit ook niet meteen via DigiD kan.
Thuis meteen inloggen, printen en klaar.

99turbo1978
Donateur
Donateur

Bericht door 99turbo1978 » za 14 dec, 2013 15:05

Och, in Ierland, als je een auto koopt, moet je samen met de verkoper de oude papieren 'vervolledigen' met jouw gegevens, dit papier stuur je op naar een centraal registratiebureau en daarna moet je maar hopen dat het goed gaat (heb het ook anders meegemaakt) en sturen ze jou na ongeveer een week de nieuwe papieren toe.
Je rijdt dus een week rond zonder papieren. Nu is het ook zo dat er in IRL amper gecontroleerd wordt, dat scheelt wel weer :lol:

Knientje
Geregistreerd lid

Bericht door Knientje » ma 20 jan, 2014 0:44

Blijkbaar waren ze ergens anders al eerder

Afbeelding

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » ma 20 jan, 2014 0:54

Knientje schreef:Blijkbaar waren ze ergens anders al eerder
verbaasd mij niets, Nederland loopt toch overal mee achter.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 20 jan, 2014 0:57

RoelandV schreef:En ik zie de krantenartikel al voor me:
Bij Postbezorger X te Y zijn in een schuur 300 kentekencards aangetroffen.
De politie kwam de man op het spoor na een aanhoudende stroom klachten over nooit ontvangen kentekencards...
Tja met online schorsen heb je dat risico ook. Ik heb de eerste kentekenkaarten al binnen, inderdaad de volgende dag al. Valt me van een overheidsinstantie niks tegen!

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 20 jan, 2014 2:01

Het is binnen nederland niet verplicht om je kentekencard bij je te hebben als je met de auto de weg op gaat, overigens. De kentekencard is een bewijs van inschrijving in het digitaal register... en de politie (agent) heeft toegang tot het digitaal register, is de redenatie van de wetgever.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 20 jan, 2014 3:26

Ah, goed om te weten. Dan kun je ze thuis bewaren op een veilig plek. Ik heb ze in zo'n mapje zitten waar je credit cards in kunt doen. Laatst gekregen bij een historische rally.

Plaats reactie