Auto op B-kenteken en toch BPM betalen!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Auto op B-kenteken en toch BPM betalen!

Bericht door sb129h » do 21 nov, 2013 22:48

Artikel op nu.nl: http://www.nu.nl/geldzaken/3634576/auto ... staan.html" onclick="window.open(this.href);return false;

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Auto op B-kenteken en toch BPM betalen!

Bericht door turbopilot » do 21 nov, 2013 23:00

tja, nu zijn de economische vluchtelingen ook vogelvrij :-S+

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » vr 22 nov, 2013 0:58

Tsja, crisis, overheid heeft geld nodig he.

ronl
Geregistreerd lid

Bericht door ronl » vr 22 nov, 2013 1:43

Ik denk toch dat het te maken heeft waar ze ingeschreven staat, in nl of in België.
Ben je uitgeschreven uit het nl bevolkingsregister dan kunnen ze je niks maken.

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » vr 22 nov, 2013 2:54

Als ze in Nederland ingeschreven zou staan, dan mag ze niet met een Belgisch kenteken in Nederland rijden.

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » vr 22 nov, 2013 4:43

Een huis hebben is niet hetzelfde als ingeschreven zijn op een adres. Dat buitenlanders die regelmatig in Nederland rijden verplicht zijn mrb te betalen, dat is niets nieuws. Maar dat er bpm betaalt moet worden wel...

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 22 nov, 2013 9:01

Ik ben ingeschreven in een Belgische gemeente, uitgeschreven uit Nederland, rij en Belgische auto, een de fiscus zal mij niet aanmanen voor bpm. Ik mag privé niet eens een Nederlandse auto bezitten.
Mijn lease auto is een Nederlandse, mijn werkgever is een Nederlands bedrijf. Ik mag om die reden weer geen Belgische auto leasen.

Deze mevrouw zal ingeschreven staan in Nederland. Beetje krom is het allemaal wel.

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » vr 22 nov, 2013 9:30

Thieuke schreef:Ik ben ingeschreven in een Belgische gemeente, uitgeschreven uit Nederland, rij en Belgische auto, een de fiscus zal mij niet aanmanen voor bpm. Ik mag privé niet eens een Nederlandse auto bezitten.
Daar zit idd de crux:
U gebruikt als inwoner van Nederland een auto of motor die niet is geregistreerd in Nederland. U gebruikt die auto of motor op de openbare weg in Nederland.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... pm_betalen" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je op regelmatige basis met je belgische auto in nederland rijdt, dan moet je wel MRB betalen:
Hebt u een motorrijtuig met een buitenlands kenteken? En gebruikt u dit motorrijtuig in Nederland? Dan moet u motorrijtuigenbelasting betalen.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 22 nov, 2013 10:12

Overigens nergens in het artikel staat waar die Belgische ingeschreven staat. Alleen dat ze zowel in Nederland (koop) als België (huur) een huis heeft.

Het lijkt mij dat de regel op moet gaan die hierboven al beschreven is: je mag als inwoner niet rijden in een auto met buitenlands kenteken. Let op: inwoner is iets anders dan de nationaliteit die je hebt.
evolver86 schreef:
Thieuke schreef:Ik ben ingeschreven in een Belgische gemeente, uitgeschreven uit Nederland, rij en Belgische auto, een de fiscus zal mij niet aanmanen voor bpm. Ik mag privé niet eens een Nederlandse auto bezitten.
Daar zit idd de crux:
U gebruikt als inwoner van Nederland een auto of motor die niet is geregistreerd in Nederland. U gebruikt die auto of motor op de openbare weg in Nederland.
Als je op regelmatige basis met je belgische auto in nederland rijdt, dan moet je wel MRB betalen:
Hebt u een motorrijtuig met een buitenlands kenteken? En gebruikt u dit motorrijtuig in Nederland? Dan moet u motorrijtuigenbelasting betalen.

ronl
Geregistreerd lid

Bericht door ronl » za 23 nov, 2013 2:27

Thieuke schreef:
Deze mevrouw zal ingeschreven staan in Nederland. Beetje krom is het allemaal wel.
Dit bedoelde ik, is zij uitgeschreven uit nl en heeft een id. kaart in België , zullen ze haar nooit wat kunnen maken,
Want ze is niet Te vinden in de nl bevolkingsregisters .
Ik vermoed dat ze een huis heeft in nl, gekocht, verhuurd, daar ingeschreven, en een huis gehuurd in België en daar
Of niet ingeschreven staat of in beide landen , ja ook dat kan.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 23 nov, 2013 9:45

mijn buren, afkomstig uit Frankrijk, zijn vorig jaar naast mij komen wonen. na enige tijd zag ik dat het franse kenteken van hun P207D was vervangen door een GN-kenteken.

hieruit kan je dus concluderen dat als je in Nederland w o o n t, je een nederlands kenteken moet hebben. waarschijnlijk is de nederlandse overheid er vanuit gegaan dat deze mevroi in haar nederlandse woning woont. en dat ze 'dus' bpm moet betalen. maar als je een bedrag van dik 17 mille moet betalen aan NAHEFFING BPM, dan zal ze 1. een knappe auto onder haar bips hebben, en 2. de financiën wel hebben om de naheffing te kunnen betalen...

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 23 nov, 2013 11:08

1: dat klopt.
2: hoeft niet (Bijvoorbeeld ze heeft van haar geld een knappe auto gekocht).

Plaats reactie