Polijstmachine

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
9399
Geregistreerd lid

Polijstmachine

Bericht door 9399 » do 21 nov, 2013 15:58

Ik wil een nieuwe polijstmachine kopen, maar welke heeft een goede prijs kwaliteitsverhouding? Ik ben geen pro maar gebruik hem wel een aantal malen per jaar.

Maartenschuur
Geregistreerd lid

Re: Polijstmachine

Bericht door Maartenschuur » do 21 nov, 2013 16:18

Vriend van mij heeft de gewone van de Halfords, 25-30 euro dacht ik. Hij is er wel positief over.
Maakte zelfs zn witte lpg astra mooi! :-P+

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » do 21 nov, 2013 18:10

Heb zelf een DAP900, erg fijn apparaat :) Als je geen pro bent, zou ik iig een excentrische machine aanraden en zeker geen roterende. Je zal niet de eerste zijn die met laatstgenoemde dwars door zijn lak gaat.

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » do 21 nov, 2013 18:16

Een exentrisch werkende tol schijnt het beste te zijn.Ik heb pas een poetstol gekocht voor 65 euro met een regelbaar toerental nieuw in koffer.Nog niet gebruikt want ik moet er niet aan denken dat ik de lak van mn caab om zeep help :shock: .Ik haal op de sloop wel een motorkap en daar probeer ik het op.kHeb ook nog zo n halfords ding maar dat vind ik geen suc6.tIs net of je Parkinson plus hebt.Als je dat ding wil hebben ,mag je het wel komen ophalen.Ik doe er niets meer mee.

9399
Geregistreerd lid

Bericht door 9399 » do 21 nov, 2013 18:41

Ik heb nu een excentrische schuurmachine (aanrader) die ik als polijstmachine gebruik en dat werkt prima, alleen moet ik zelf steeds polijstpads fabrieken. Hij is wel krachtig genoeg. Zat zelf aan een DAP machine te denken maar ja welke. Ik heb wel poets/polijstervaring, maar omdat ik nu ook wil gaan wetsanden wil ik toch een iets betere machine kopen met meer mogelijkheden als het om de pads gaat. Zo'n halfords ding of soortgelijke van een paar tientjes zijn leuk, maar absoluut niet krachtig genoeg. Die heb ik ook ooit eens gekocht, en 1 x meer geprobeerd te poetsen en is tegen een flesje wijn op te halen :-)

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » do 21 nov, 2013 18:48

Je kunt de DAP ook icm een PRO900 (roterend) kopen volgens mij. Die laatste is overigens ook een erg fijne machine. Deze zomer gebruikt om mijn motorkap weer strak te krijgen na wetsanden (vogelp##p ;-|+ )

9399
Geregistreerd lid

Bericht door 9399 » do 21 nov, 2013 18:53

DAP staat toch niet voor een merk maar voor DUAL ACTION POLIJSTMACHINE, dus excentrisch roterend en 900 voor het wattage? Ik wil wel een machine die een variabel toerental heeft en de mogelijkheid van goede montage van pads.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » do 21 nov, 2013 19:04

Kijk eens op carclean.nl daar staat genoeg op. Kan je ook direct al je pads en polijstspullen kopen.

9399
Geregistreerd lid

Bericht door 9399 » do 21 nov, 2013 20:02

Die site was ik vergeten, kocht daar in het verleden altijd mequiars. Ik gebruik mequiars nog steeds en sommige producten blijven voor mij het beste wat er is zoals de Gold class shampo. Nu wil ik overstappen op Poorboy's world of Monelle waar ik hele goede dingen over hoor en lees. Denk dat ik daar in elk geval de DAP 900 bestel en misschien wel starterspack bestel met de monello monello producten. Bedankt voor de tip weer.

Plaats reactie